מבצע מגן צפוני צילום גיל אליהו
מבצע מגן צפוני צילום גיל אליהו

המנהרות בצפון: "אסור לנו למצמץ, אפילו לא לרגע"

הפרלמנט העירוני עונה על שאלה בשבוע, והפעם: האם תושבי הצפון יכולים להיות רגועים בנושא המנהרות?

פורסם בתאריך: 15.12.18 20:36

יוסי גולן

יוסי גולן. צילום פרטי

"אף תושב בצפון הארץ באזור הגבול, לא יכול להיות בטוח בשאלה אם ישנה מנהרה מתחת לביתו. המצב המתוח מחזיר קרוב לוודאי את תושבי הצפון הוותיקים הסמוכים לגדר הגבול לפיגועי מיקוח שבוצעו על ידי חוליות מחבלים של הפת"ח, ואזכיר שניים מהם: חטיפת אוטובוס ילדי מושב אביבים שאירע בשנות השבעים, והשתלטות מחבלי הפת"ח על בית הילדים בקיבוץ משגב עם בשנות השמונים. שאננות אין לה מקום כאן. זו תחושה של חוסר ביטחון ואף חרדות. למרות שאיני מורגל לשגרת חייהם של תושבי האזור, אם הייתי גר בצפון, לא בטוח אם הייתי משאיר את יקיריי לבד בבית ולא משנה מה גילם. למרות זאת לדעתי קיימת תחושה שיש על מי לסמוך. צה"ל חשף ומילכד עד היום שתי מנהרות, באמצעות הציוד המתוחכם שפותח בישראל, שהוכיח עצמו כבר בגבול עוטף עזה. חשיפת יתר המנהרות היא עניין של זמן. לכן אני חושב שתושבי הצפון יכולים לסמוך על צה"ל ובהחלט להיות רגועים". (גולן, תושב רעננה, הוא מנהל קבוצת הפייסבוק "פורום תושבים ברעננה").

קארי פכטר

קארי פכטר. צילום עזרא לוי

קארי פכטר. צילום עזרא לוי

"צה"ל וכוחות הביטחון עושים עבודתם ללא הפסקה. אמנם נמצאה מנהרה, אך צה"ל פורס כוחות כל הזמן ופועל להגנת הצפון. לעניין תושבי הצפון – אמנם אין סימנים למלחמה או לחדירה כפי שהיה בעבר, אך יחד עם זאת אי אפשר לומר שהם יכולים להיות רגועים. הכל שאלה של עיתוי וזמן. במאבק מול כוחות אחרים אינך יכול לדעת מה יוליד יום. צה"ל אמנם צבא חזק ומרתיע אבל אי אפשר לקבוע שהכל כשורה בכל רגע נתון רק בגלל עובדה זו. אם הכל היה תלוי בצה״ל היה אפשר להניח זאת, אבל צריך לזכור שיש עוד כוחות במשוואה שמולם אנחנו נמצאים במאבק רצוף כבר עשרות שנים. אז זה נכון שתושבי הצפון מצד אחד מוגנים על ידי צבא חזק וטוב כמו צה"ל, אבל אי אפשר לדעת מה יהיה מחר או בעוד שבוע. אני סבורה שאין סיכוי גבוה למלחמה אבל לעולם אי אפשר לדעת". (פכטר, תושבת רעננה, היא פעילה חברתית).

מארי פארי

מארי פארי

מארי פארי

"נושא המנהרות מדיר שינה לא רק מתושבי הצפון אלא גם מההנהגה הבכירה שלנו. המנהרות אותן חופרים אויבינו הן נושא שיש לטפל בו באופן מעמיק. כבר שנים שתושבי הצפון מתלוננים על הרעשים המוזרים שהם שומעים. ואולם למרות שאנו כאן במרכז מקבלים את הרושם כי דבר לא נעשה בנדון, הרי שהופתענו ביותר מעקומת הלמידה של כוחותינו ומהפעולות בהן נקטו. כלומר, ניתן לראות שיש מי שמקשיב לנו, או יותר נכון, להם, לתושבי הצפון. ויש מי שדואג לשלומם ולשלום התושבים בארץ בכלל. בשל המבנה הטופוגרפי בצפון, קל יותר למגר את תופעת המנהרות ולסתום אותן, אך כל פתרון שנמצא לבעיה ביטחונית קיימת, יביא לכך שאויבינו יחפשו דרכים אחרות בהן ירצו להכות בנו. אסור לנו למצמץ, אפילו לא לרגע קט ועלינו להיות ערניים וחדים כל העת". (פארי, תושבת רעננה, היא בעלת משרד התיווך "מרי פארי שירותי נדל״ן").

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר