סופרמרקט צילום אייל טואג
סופרמרקט צילום אייל טואג

“בגלל הבחירות הממשלה תקדים מענה למחאה”

הפרלמנט העירוני עונה על שאלה אחת בשבוע, והפעם: האם מחאת יוקר המחיה תדעך או שתתגבר?

פורסם בתאריך: 19.12.18 17:06

קארי פכטר

קארי פכטר. צילום עזרא לוי

קארי פכטר. צילום עזרא לוי

“ראשית יש לציין שכל מחאה חשובה. חשיבותה של הפגנה לא תמיד נמדדת רק בכמות המפגינים, אלא גם ביכולת שלה להביא לשינוי. לפעמים מספר קטן של אנשים יכול להביא לשינוי המיוחל. אני מעריכה שההפגנות תמשכנה, ויתכן מאוד שזה יביא ללחץ על שרים בממשלה ויוביל להתרחשותם של שני דברים: או שהשרים ידרשו לבטל את הקיצוצים והמחאה תדעך, או שהמחאה תגבר כי הממשלה תמשיך בקו אחיד. המחאה, כורח שנכפה עלינו במציאות לא פשוטה, להערכתי תימשך. אי אפשר כל הזמן להטיל גזרות על הציבור ללא השלכות. יוקר המחיה גבוה, רבים אינם עובדים, המחירים של המים עלו כתוצאה מהקמת תאגידי המים, מחירי המזון יקרים וכעת מבקשת המדינה להעלות את מחירי החשמל. כפעילה חברתית מזה שנים רבות, אני גאה לראות את העוצמה של האנשים אשר החליטו להפגין ולהקים מחאה. רק באמצעות מחאה דברים מגיעים לסדר היום ואפשר להביא לשינוי”. (פכטר, תושבת רעננה, היא פעילה חברתית).

מארי פארי

מארי פארי

מארי פארי

“המחאה נגד יוקר המחיה רק תמשיך ותתעצם. רואים כי נקעה נפשם של אזרחי המדינה מהנטל הכבד. מדוע צריכים עובדים מן השורה, עצמאים של עסקים קטנים, שכירים, לשאת בנטל – ואילו נבחרי העם שמים עצמם מעל העם? אין באמת סיבה טובה להתנהלות כזו, ולכן לדעתי הפעם המחאה תלך ותגדל כמו כדור שלג ענק ועצום, ואלה שעומדים בראש יצטרכו לעצור ולחשב מסלול מחדש. דוגמא מהותית בפגיעה באזרחים ניתן לראות בעובדה, כי עליית המחירים מביאה את האוכלוסייה הזקנה והערירית למצב של עוני משווע – אם אדם זקן, ניצול שואה, לא משתמש בחשמל כי אין לו כסף לכך – זהו כשל ובושה גדולה למדינה שלנו שלא עושה מספיק למען הקשישים, העניים והזקוקים לסיוע. קיים בזבוז מאוד רציני במשאבי המדינה, ובמקומות שצריך את הכסף, הוא לא בנמצא. האמרה ‘מי ששבע לא מבין את הרעב’, ממש נכונה לסיטואציה שנוצרת במדינה שלנו. האם המנהיגים שלנו לוקחים בחשבון השבתה מסיבית? או שמא הם מתנהגים כמו 3 הקופים, לא רואים, לא שומעים ולא מדברים!”. (פארי, תושבת רעננה, היא בעלת משרד התיווך מארי פארי שירותי נדל״ן).

שלומי חננאל

חננאל שלומי

חננאל שלומי

“מחאת יוקר המחיה כבר כאן, אך כעת השאלה העומדת על הפרק היא האם התושבים יביעו את המחאה ברחוב? נראה שבשלב הנוכחי זה לא יקרה. כמו שאין מלחמות בחורף כך אין מחאות חורפיות. מחאות צריכות לבנות את עצמן החל מחרם צרכנים ברשתות הקניה, ולהתעצם לאיטן עד להפגנות רחוב. המחאה תוכתר כהצלחה רק אם הפריפריה תצטרף, שהרי האוכלוסייה מחדרה לגדרה היא מבוססת ושבעה. הפגנה אחת בכיכר רבין זה לא מספיק. המחאה צריכה להיות מורגשת בכל קצוות המדינה, מה שלא נראה כרגע מעשי. מה גם שאנחנו רגע לפני בחירות, והממשלה תקדים מענה למחאה. לכן מחאה בקנה מידה רחב לא נראית לי כתרחיש אפשרי בזמן הקרוב”. (שלומי, תושב רעננה, הוא הבעלים של בית הקפה ‘אחוזת הלחם’).

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר