אורלי לוי אבקסיס, בני גנץ. צילומים אוליבייה פיטוסי, אלי כץ
אורלי לוי אבקסיס, בני גנץ. צילומים אוליבייה פיטוסי, אלי כץ

“להערכתי מפלגתו של גנץ תהיה הפתעת הבחירות”

הפרלמנט העירוני ברעננה עונה על שאלה בשבוע, והפעם: איזו מפלגה תהיה הפתעת הבחירות?

פורסם בתאריך: 3.1.19 14:05

יואב אביב

יואב אביב, קרדיט: יהודית הופמן

יואב אביב, קרדיט: יהודית הופמן

“הציבור בישראל שבע הפתעות, אך יחד עם זאת מעוניין בהפתעה טובה לשנת 2019. הוא רוצה לרענן את השורות, להביא איזו הבטחה חדשה שאולי תשפר את איכות חיינו, תוזיל את יוקר המחיה ותביא לשלום עולמי – או שלא. בכל מקרה, בבואנו לסקור את המהלכים הפוליטיים האחרונים, אין משהו מיוחד לבינתיים, זולת הפוסטר של בני גנץ – כאשר יש כאלה שמחכים למוצא פיו ומצד שני אלה שמקווים שלא ידבר. כמו כן, התנפץ על מסכינו המיתוג המחודש של בנט את שקד שבנתיים חשף את עצמו כניסיון הזוי להביא קולות מהליכוד ומהשמאל, דבר שגרם לדעתי לריסוק הבית היהודי והתפזרות הקולות בין המפלגות הקיימות או אלה שיבואו בקרוב. המפלגה אשר תהיה הפתעת הבחירות, תהיה לדעתי בנויה מהרכב מאוד מעניין של איחוד מספר כוכבים מהשמאל והימין תחת כנפיו של בני גנץ. נבחרת החלומות של גנץ תתחיל בהבטחה גדולה של בין 15 מנדטים עתה, לעד 20 בסוף הקמפיין, אולם ההפתעה תהיה בסופו של דבר שהוא לא יקבל את המנדטים הצפויים לו אלא אף יותר, בין היתר בזכות התרסקות הבית היהודי, עזיבתו של ליברמן את הממשלה בעת הקרב וחוסר האמון בגבאי בקרב הציבור. בנוסף, התחזקותו תסמן לאחוז מסוים ממצביעי ביבי, לעבור לכוכב הבא”. (יואב אביב, תושב רעננה, מנהל פרויקטים בתחום התוכנה, ומנהל “פורום התושבים של רעננה” ברשת)

מארי פארי

מארי פארי

מארי פארי

“כתושבת העיר רעננה, בזמנים האלה חשוב לי יותר להתרכז במה שמתרחש בעירנו, מה שקרוב לביתנו, הסערות המתחוללות כאן, הרבדים השונים והמרקם העדין בין האוכלוסיות, הקרחון הענק שצף לו על פני הים בו רב הנסתר מן הגלוי. זהו המיקרוקוסמוס שמשקף את מה שמתרחש בארצנו. אנו עדיין מאוד רחוקים מהבחירות הכלליות לכנסת, ועוד יהיו הרבה הפתעות, ושפנים יקפצו מכובעים של קוסמים. לעת עתה, אני לא יכולה לומר שאני מרוצה מהמצב. לדעתי אחת המפלגות שתהיה הפתעת הבחירות תהיה מפלגת הירוקים. האזרחים, ובמיוחד הצעירים שבהם, יצביעו ברגליים, והיא תיכנס לכנסת. מאסנו בהבטחות ובסיפורים. ריבוי המפלגות וההתפצלויות, לא יטיבו עם המפלגות הגדולות, ויהיה קושי גדול להרכיב ממשלה. הדמוקרטיה הולכת ומתרחקת מאיתנו”. (מארי פארי, תושבת רעננה, היא בעלת משרד התיווך “מארי פארי שירותי נדל״ן”)

קארי פכטר

קארי פכטר. צילום עזרא לוי

קארי פכטר. צילום עזרא לוי

“להערכתי מפלגתו של גנץ תהיה הפתעת הבחירות. אנשים בדרך כלל רוצים שינוי, ויוצאים מנקודת הנחה שבשביל שינוי צריך לאפשר למפלגות חדשות לקבל אמון. צריך לציין כי גם מפלגה חדשה גדולה היא חלק מהסך הכולל. דהיינו אם מרכיבים קואליציה עם אותה סיעה, לא תמיד היא תוכל לממש את ההתחייבויות. גנץ טרם הוכיח את עצמו במערכת הפוליטית, אבל יחד עם זאת הוא נראה אדם אמין עם ניסיון צבאי וזה יסייע לו. יש גם את בוגי יעלון, שלדעתי יחבור לאחד המועמדים, כי אם ירוץ לבד הסיכוי שלו לעבור את אחוז החסימה הוא נמוך. אני מעריכה שאורלי לוי אבקסיס גם תפתיע במערכת הבחירות, אבל אי אפשר לדעת. אני כן מקווה שיבחרו אנשים חברתיים שיגיעו לפעול למען הציבור והחברה בישראל. אני מאחלת בחירות נקיות וממלכתיות, כי השמצות לא מביאות כבוד”. (קארי פכטר, תושבת רעננה, היא פעילה חברתית)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר