פארק רעננה ממעוף הציפור צילום אגף הנדסה
פארק רעננה ממעוף הציפור צילום אגף הנדסה

"כאזרח מן השורה לא ראיתי מספיק ירוק בעיניים"

הפרלמנט העירוני עונה על שאלה אחת בשבוע, והפעם: האם לדעתכם העיר ירוקה מספיק?

פורסם בתאריך: 19.1.19 19:37

יואב אביב

יואב אביב, קרדיט: יהודית הופמן

יואב אביב, קרדיט: יהודית הופמן

"לרעננה הייתה מאז ומעולם תדמית של עיר ירוקה, אך כאזרח מן השורה לא ראיתי מספיק ירוק בעיניים, ואני לא מדבר רק על פארקים, עצים ומדשאות, אלא על העניין בכללותו, כפי שהייתי מדמיין לעצמי את המצב אילו באמת רעננה הייתה לוקחת הובלה בתחום איכות הסביבה והקיימות, ולא פחות בתחום הכלכלה הירוקה. אני מתכוון לתחבורה ציבורית ירוקה, בנייה ירוקה, חינוך, מחקר, יזמות וכדומה. רעננה יכולה וצריכה לקחת את ההובלה בתחום, אם על ידי פיתוח בפועל של תשתיות מתאימות שיממשו שיפור והובלה למצוינות בתחום איכות הסביבה והקיימות, וכן על ידי הובלה בתחום זה באמצעות חינוך, כנסים בינלאומיים, ועוד". (אביב, תושב רעננה, הוא מנהל פורום התושבים של רעננה והפורום הישראלי לערים ירוקות).

לימור גוטהולץ

עו"ד לימור גוטהולץ

עו"ד לימור גוטהולץ

"כתושבת העיר, אני יכולה להגיד בביטחון שבעיר קיימים הרבה אזורים ירוקים, שטחים פתוחים ומרחבים הנראים כפריים לחלוטין. כל אלו מקנים לעיר מראה ייחודי. אני מקווה שגם ההנהגה הנוכחית תשים דגש על הצביון הנוכחי, ותשמר את הקיים. ניתן למצוא ברחבי העיר גינות יפות וגם הפארק שלנו נהדר, אך למרות זאת הוא זקוק קצת לרענון. בגדול, סביבת המגורים שלי מספיק ירוקה, והייתי רוצה לשמר את המצב הקיים". (גוטהולץ, תושבת רעננה, היא עורכת דין בתחום האזרחי ומקרקעין).

מארי פארי

מארי פארי

מארי פארי

"כל מי שמגיע לרעננה מערים אחרות, מתפעל מהעיר הירוקה, הנקייה עם הפארק הקסום שלה. ואולם, אנו התושבים, משלמי המיסים, היינו רוצים שיפורים בתחום, התייעלות ועיר ירוקה יותר, נקייה יותר ופחות בזבזנית בנושאי שתילה וגינון בר קיימא. הייתי רוצה לראות מערכות של מים אפורים שישמשו את ההשקיה לפארקים ולגינות הציבוריות, אפילו בשכונות מגורים חדשות כמו נווה זמר, שישמשו את הבניינים להשקיית צמחייה. מרכזה של העיר הפך להיות מאוד עמוס בבניינים ויש צורך בחשיבה מחודשת בתחום, לדוגמה: גינות על הגגות שיהוו את הריאה הירוקה בתוך העיר. הרבה מאוד ערים בעולם עשו את הצעד הזה והן מברכות על כך. זהו חלום שלי, ואני מקווה שיתגשם במהרה ברעננה. בתחום הצמחייה הייתי רוצה לראות גם כאן תכנון עומק ושיתוף תושבים, אני מאוד אוהבת את הרעיון של שבילי התפוזים שקיים כאן ועצי פרי, הגינות הקהילתיות שסוף סוף קמו להן ברעננה, זוהי דרך נפלאה ביותר לחבר את התושבים כקהילה ולחבר אותנו אל המקום ואל האדמה שלנו וללמד את הדור הצעיר שהעגבנייה מגיעה מהשדה ולא מהסופר. בתחום הגינון של השבילים והמדרכות, אפשרי בהחלט לחשוב על צמחייה שאינה מצריכה מים רבים וטיפול מרובה, אך נחוץ שתהיה צמחיה אמיתית ולא שטיחי דשא סינתטיים מכוערים שמגבירים את החום בתוך העיר בחודשי הקיץ ובמקום לאפשר לנו לנשום אויר נקי, אנו נושמים את כל הרעלים שמצטברים בהם. גם לנו התושבים יש אחריות לשמור על העיר שלנו, ולבקש ולהתריע על מקומות שאינם ירוקים". (פארי, תושבת רעננה, היא בעלת משרד התיווך מארי פארי שירותי נדל״ן).

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר