טלפון צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטINGIMAGE
טלפון צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטINGIMAGE

"הטכנולוגיה תופסת מקום בחיים על חשבון יחסים אישיים"

הפרלמנט עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: מה לדעתכם הכי חסר כיום ביחסים המשפחתיים?

פורסם בתאריך: 5.2.19 11:07

לימור גוטהולץ

עו"ד לימור גוטהולץ

עו"ד לימור גוטהולץ

“ככל שהעולם מתפתח הטכנולוגיה תופסת מקום בחיים על חשבון יחסים אישיים, חברתיים ומשפחתיים. אפשר להרגיש את זה בכל תחומי החיים, בפרסומת לבנק, בשירות טלפוני ולצערנו גם ביחסים משפחתיים. הקדמה גרמה לכך שהכל נורא חשוף והמשפחתיות הפכה פומבית, אולי בגלל ההבנה שאיבדנו אחד את השני, ובגלל שהזמן המשפחתי כיום מאוד מוגבל ומוגדר. לדעתי, ייקח עוד זמן עד שאנשים יבינו שאין תחליף ראוי לתקשורת אישית ולזמן משפחתי טוב”.

(גוטהולץ, תושבת רעננה, היא עורכת דין בתחום האזרחי ומקרקעין).

יואב אביב

יואב אביב, קרדיט: יהודית הופמן

יואב אביב, קרדיט: יהודית הופמן

“ניתן לראות כי בכל תרבות, המשפחה נתפסת בצורה שונה, אך עדיין מהווה את המרכז והעוגן עבור כולנו. בימים אלה בהם ההורים עסוקים יותר בעבודה, והילדים מתרכזים בשימוש בטכנולוגיות השונות, ערכי המשפחה משתנים לנגד עינינו. לכן נראה כי המשפחה הישראלית אינה במקום בו היינו רוצים שתהיה. ערכי המשפחה כפי שהכרנו בעבר נעלמו, ובמקומם לא התווספו ערכים חדשים ומעודכנים. עלינו לקחת את הבסיס אשר מתאים לכל עת, כגון: אהבה, כבוד הדדי, הקשבה, קבלה, תמיכה והעצמה מבן משפחה אחד לאחר. עלינו לנסות ולהמשיך לכלול את אותם הערכים כחלק מהיחסים המשפחתיים – אך יחד עם זאת להוסיף להם נופך שניתן לקשר אותו לתקופה המודרנית בה אנו נמצאים – ובעיקרה הטכנולוגיה! כך למשל העיסוק במשחקי המחשב יכול להוות מרכז לעיסוק משותף בין בני המשפחה, ואז במקום לנסות ולהפחיתו עבור ילדינו – נוכל להשתתף איתם. בתור תוספת משלימה, נוכל להוסיף פעילויות ספורט משותפות, שיחות בנושאים אקטואליים, וכן הלאה. עלינו להפוך להיות משפחות מודרניות שמתייחסות לכל בני המשפחה כשווים, ואז ייתכן והיחסים המשפחתיים יוכלו לפרוח”.

(אביב, תושב רעננה, “מנהל את פורום התושבים של רעננה” ו”הפורום הישראלי לערים ירוקות”).

קארי פכטר

קארי פכטר. צילום עזרא לוי

קארי פכטר. צילום עזרא לוי

“יום המשפחה אמור להיות יום בו הורים וילדים יטיילו ויהיו ביחד. אמנם זה יום שמתקיים אחת לשנה, אבל הוא יכול להועיל לפיתוח קשר טוב בתוך התא המשפחתי. לדעתי המחוקק צריך לאפשר ולהעניק יום חופש על חשבון המעביד אחת לשנה כדי שהמשפחה תוכל להיות יחד. הדבר שהכי חסר, זה שהורים לא תמיד יכולים להרשות לעצמם לצאת עם הילדים למקומות בילוי באותו היום, וזה היה נכון לדעתי אם ביום השנה כל העסקים יעניקו הנחה משמעותית על פעילויות תרבות, אוכל, סרטים, הצגות ועוד. כאשר המחיר יהיה זול הורים רבים יוכלו לצאת עם ילדיהם וליהנות מחוויה מיוחדת, ובתי העסק גם הם ירוויחו ממספר הקונים הגבוה ביום זה. לאט לאט, זה יהפוך למסורת לשנים הבאות. לדעתי גם חשוב שהרשויות המקומיות יעניקו ביום פעילויות חינם להורים ולילדים כדי שייהנו ויקבלו שירות חינם בכל פעילויות העירייה. בנוסף, העירייה צריכה לצאת במסע הסברה ולבחון בעצמה מה אפשר לעשות למען המשפחות כדי שיום המשפחה יקבל את מלוא תשומת הלב”.

(פכטר, תושבת רעננה, היא פעילה חברתית).

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר