אביחי מנדלבליט צילום אוליבייה פיטוסיביבי נתניהו צילום אמיל סלמן
אביחי מנדלבליט צילום אוליבייה פיטוסיביבי נתניהו צילום אמיל סלמן

"נתניהו במצוקתו האישית חושב רק על עצמו ולא עלינו"

הפרלמנט העירוני עונה על שאלה בשבוע, והפעם: איך תשפיע הודעת היועץ המשפטי לגבי נתניהו על תוצאות הבחירות?

פורסם בתאריך: 9.2.19 19:23

“זו אחת ההחלטות הגורליות ביותר בתולדות המדינה”

יוסי גולן

יוסי גולן. צילום פרטי

יוסי גולן. צילום פרטי

"נתניהו במצוקתו האישית חושב רק על עצמו ולא עלינו, הוא יודע שזה נגמר. לעומת זאת הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע לא תשפיע על מצביעי הליכוד, מדוע? כי הם מאמינים שזו קונספירציה של השמאל, שתכליתה היא להדיח ראש ממשלה מכהן שלא דרך הקלפי. נתניהו מוטרד בעיקר מ”חוק גדעון סער” שלא הושלם בכנסת היוצאת ומהנשיא ריבלין. אם יהיה לו רוב של חברי כנסת שימליצו עליו בפני נשיא המדינה להרכיב את הממשלה, יעמוד הנשיא בפני דילמה מוסרית וערכית שיכול להיות שלא תאפשר לו להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על מי שהוגש נגדו כתב אישום, אפילו אם תהיה המלצה כזו מרוב חברי הכנסת.לכן אני צופה סערה בתום הבחירות ובג"ץ יצטרך להכריע בסוגייה זו." (גולן, תושב רעננה, הוא מנהל פורום תושבים ברעננה ומנהל חברת ביובית המקורית).

מארי פארי

מארי פארי

מארי פארי

"ככל שנדמה ליותר אנשים מהעם כי יש להעמיד את ראש הממשלה לדין, כך במקביל הוא ממשיך וצובר תאוצה בקרב שאר העם אשר תומך בו ורוצה אותו כראש ממשלה לקדנציה נוספת. הבעיה העיקרית היא הפילוג והשסע שנתניהו זרע בעמנו – אנו עם חלוק, ומלא בסדקים. אין דעה אחת, ואין דעה אחת בעלת רוב כלשהו. לכן, ייתכן מאוד שדווקא נתניהו ינצח בבחירות. היועץ המשפטי לממשלה קובע שלא נמצאו סיבות לסטות מהכללים הרגילים בעניין של העמדת ראש הממשלה לדין, הוא גם מדגיש שאין מצידו כל כוונה או רצון להשפיע בהחלטתו על תוצאות הבחירות. אני סבורה כי אין משמעות ממשית בעניין הודעת היועץ המשפטי, זה בכלל לא העניין, יש כאן התנהלות כוחנית של ראש הממשלה שיעשה ככל שביכולתו כדי להיבחר פעם אחר פעם. זה פשוט בלתי נתפס כיצד במדינה דמוקרטית ונאורה כמו שלנו אין הגבלת קדנציות. כמובן שבסופו של יום הכל תלוי בשאלה האם יוגשו נגד ראש הממשלה כתבי אישום בשלוש פרשות והאם מדובר בשוחד או בהפרת אמונים. המשתנים האלו, בהחלט יכולים להוות משקל על מאזני הבוחרים ואפשרי שיסיטו בבחירות קולות למחנה אחר." (פארי, תושבת רעננה, היא בעלת משרד התיווך מארי פארי שירותי נדל”ן).

קארי פכטר

קארי פכטר. צילום: עזרא לוי

קארי פכטר. צילום: עזרא לוי

"מאחר ומדובר בהאשמות שכבר זמן רב מדובר עליהן, אני לא משוכנעת שהן ישנו משהו בקלפי. תומכי הימין והליכוד במיוחד, יבחרו שוב בראש הממשלה גם אם יחליט היועץ המשפטי להגיש כתב אישום או לקיים שימוע. יתכן והחלטה של היועץ תגרע מנדט או שניים מהליכוד, אבל ההחלטה מבחינה עקרונית לא תשנה את המצב ונתניהו ימשיך להתחזק. הסיבה לכך היא שתומכי הימין ימצאו הצדקה בנוגע להאשמות כי התפיסה היא שתמיד “מחפשים” את הימין. מבחינת הליכוד, נתניהו הוא המועמד היחיד לראשות הממשלה, וגם אם יוחלט לפעול כנגדו ברמה המשפטית, זה לא ישנה דבר. אנשים שאוהבים את נתניהו יבחרו בו ללא קשר להחלטה כזו או אחרת. אנשים בצד ימין של המפה הפוליטית ימשיכו לתמוך בנתניהו, כי הוא מייצג את הימין ויש חשש שמועמד מהשמאל ייבחר". (פכטר, תושבת רעננה, היא פעילה חברתית).

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר