ילד בסמרטפון אילוסטרציה אי אס אי פי
ילד בסמרטפון אילוסטרציה אי אס אי פי

“הילד אינו צריך את הטלפון שיסיח את דעתו”

הפרלמנט העירוני עונה על שאלה אחת בשבוע, והפעם: מאיזה גיל צריך לאפשר הכנסת טלפונים סלולריים לבית הספר?

פורסם בתאריך: 16.2.19 18:59

לימור גוטהולץ

עו"ד לימור גוטהולץ

עו"ד לימור גוטהולץ

“רבות דובר על ההשפעות ועל הנזקים של הטלפונים החכמים על חיינו בכל תחום ובעיקר בקרב הדור הצעיר. דובר על בעיות קשב וריכוז, בעיות חברתיות, חשיפה לתכנים לא הולמים ואלו הם רק חלק מהנזקים שנגרמו עקב השימוש האינטנסיבי בטלפונים ניידים. בעיניי, הצורך בשינוי הוא ברור, ועיקר הקושי בשינוי הוא בשל נורמות חברתיות. לדעתי הוצאת הטלפונים החכמים מהכיתות הנמוכות יכולה בעיקר להועיל, ולאפשר את הקניית הכישורים החברתיים הנדרשים לכל ילד”. (גוטהולץ, תושבת רעננה, היא עורכת דין בתחום האזרחי ומקרקעין).

קארי פכטר

קארי פכטר. צילום: עזרא לוי

קארי פכטר. צילום: עזרא לוי

“בעידן של היום, לכל ילד יש טלפון אישי כבר בגיל קטן. ראשית יש לומר שבסופו של דבר מדובר בקידמה, וגם מבחינה חברתית חשוב שלכל ילד יהיה טלפון נייד. סלולרי בימינו הוא מכשיר שיש בו המון ידע, והוא יכול לעזור גם המון בפן החינוכי, כמובן כל עוד מדובר בזמן הפנאי ולא על חשבון הלימודים. בעניין הכנסת מכשיר טלפון לבית הספר, אני חושבת שאין לאפשר זאת בזמן לימודים, מהסיבה הפשוטה שזה פוגע בתהליך הלמידה – זה גורם להסחת דעת, ומשפיע גם בפן החברתי. במקום שבהפסקה יוכלו התלמידים לשחק או לשוחח ולדבר עם חברים כדי לחזק את הקשרים החברתיים, הם מתעסקים בסלולרי. בנוסף, אי הכנסת טלפון לבית הספר תמנע חשיפה לא נחוצה לקרינה, שהרי מאות מכשירים במקום אחד עלולים לפגוע בבריאות התלמידים. לדעתי, מכשיר טלפון אמור לשמש ילדים רק אחרי שעות הלימודים, אז כל תלמיד יעשה כרצונו. אבל בשעות הלימודים זה נכון לדעתי שתלמידים ייקחו הפסקה מהנייד לטובת תהליך הלימוד והקשרים החברתיים. כל זמן שתלמיד לומד הטלפון צריך להיות כבוי”. (פכטר, תושבת רעננה, היא פעילה חברתית).

שלומי חננאל

חננאל שלומי

חננאל שלומי

“טלפונים חכמים בזמן הלימודים מיועדים לכך שהתלמידים יהיו זמינים במקרה חירום. מלבד זאת, בשגרה הם משמשים אותם ככלי עזר לניווט, לקבלת מידע עדכני מהחדשות, לתקשורת או סתם למשחקים. מאחר ובית הספר הוא מוסד לרכישת השכלה, הרי שבשעת הלימודים הילד אינו צריך את הטלפון שיסיח את דעתו מלהתרכז בשיעור. בזמן הלימודים הוא צריך נטו להיות קשוב למורה ולמה שנעשה בכיתה. פועל יוצא מהנאמר הוא שאין חשיבות לגיל בו מחזיק הילד את הטלפון, מה שחשוב הוא שהטלפון לא יהיה זמין לתלמיד עד גמר יום הלימודים. שהרי הוא נמצא במסגרת לומדת, ואין כל פסול אם רק המורה או המזכירה תוכל להתקשר להורים. בזמן אמת, אין ספק שהתמקדות בלימודים תביא להישגים טובים יותר אצל התלמיד”. (שלומי, תושב רעננה, הוא הבעלים של בית הקפה ‘אחוזת הלחם’).

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר