ציפי לבני, מירי רגב. צילומים מרק ישראל סלם, יח"צ
ציפי לבני, מירי רגב. צילומים מרק ישראל סלם, יח"צ

" לא קיים סיכוי באופק הקרוב שתהיה ראשת ממשלה בישראל"

הפרלמנט העירוני עונה על שאלה בשבוע, והפעם: האם תהיה ראשת ממשלה בישראל ולמי יש את הסיכויים הטובים ביותר?‎

פורסם בתאריך: 8.3.19 11:36

קארי פכטר

קארי פכטר. צילום עזרא לוי

קארי פכטר. צילום עזרא לוי

“ידוע שכבר הייתה בעבר ראשת ממשלה: גולדה מאיר ז״ל. היא הייתה אישה חזקה, נחושה ועצמאית. בבחירות הקרובות לא סביר שתכהן אישה בתפקיד, מאחר ובראש המפלגות הגדולות עומד גבר. לעניין הסיכויים בבחירות, הכל שאלה של גוש ימין או שמאל. אנשים רבים בוחרים מפלגה הקרובה אליהם וכמובן משייכים אותה למחנה מסוים, דהיינו אם בוחר מעוניין בשלטון ימני הוא יבחר באחת המפלגות שהצהירו על נתניהו. קשה להעריך חודש לפני הבחירות מה יהיה מפני שכל יום מביא איתו בשורה אחרת. ככל הנראה, נתניהו יוכל להגדיל את הגוש הימני והוא יהיה המועמד שלהן וייבחר שוב כראש הממשלה, אך יחד עם זאת אם יוגש בג״ץ ובעקבותיו הוא לא יוכל להיות מועמד, הסיכויים לגוש השמאל יגדלו לרוב, מפני שבימין אין מועמדים בעלי שיעור שמתאימים להיכנס לנעליו”. (פכטר, תושבת רעננה, היא פעילה חברתית).

יוסי גולן

יוסי גולן. צילום פרטי

יוסי גולן. צילום פרטי

“אם אתם שואלים אותי, האם תהיה ראש ממשלה אישה בישראל, התשובה היא חד משמעית כן. לצערי, עד היום הייתה בישראל ראש ממשלה אחת – גולדה מאיר, והדעות חלוקות לגבי האם הייתה מספיק טובה בתפקידה או שלא, אך גם כך לגבי ראשי ממשלה אחרים ואין בכוונתי לתת ציונים. אף אחת לא נולדה ראש ממשלה. ראש ממשלה צריכה ניסיון פרלמנטרי כחברת כנסת ישראל ורצוי אף בתפקיד שרה. היא צריכה ויכולה להקיף את עצמה ביועצים מצוינים ולדעת להבדיל בין עצה טובה לעצה מצוינת. התכונה הכי חשובה לדעתי, היא שתנהג תמיד לטובת הכלל ולא לטובת עצמה והקרובים אליה. האישה היחידה שעולה לי כרגע בראש, שהיא בעלת הנתונים והניסיון כפי שציינתי, היא ציפי לבני שכיהנה כשרת החוץ והמשפטים בממשלות ישראל. אך לדעתי לו הייתה משתייכת למפלגה גדולה והייתה לה מנהיגות טבעית ויכולת לגשר פערים עם מפלגות אחרות בכנסת, ייתכן וכבר הייתה מכהנת כראש ממשלת ישראל”. (גולן, תושב רעננה, הוא מנהל “פורום תושבים ברעננה”).

מארי פארי

מארי פארי

מארי פארי

“לדעתי, לא קיים סיכוי באופק הקרוב שתהיה ראשת ממשלה בישראל. אנו מדינה של צבא, מדינה שאוהבת להעריץ את כל מפקדיה ואלופיה לשעבר, ורואה בהם מנהיגים וראשי ממשלה. בשל כך, תושבי ישראל יעדיפו תמיד לבחור בגבר מאצ’ואיסטי, איש צבא לשעבר, על פני אישה. יחד עם זאת, אם הייתי יכולה לבחור באישה המתאימה כראשת ממשלה, הייתי בוחרת בתמר זנדברג, פרלמנטרית מצוינת, בעלת דעות והתנהלות ליברלית, אישה משכמה ומעלה שיכולה להנהיג ולהכיל את כל האוכלוסייה המורכבת של ישראל ולפעול כראשת ממשלה של כולם. מצד שני, אם מדברים על למי יש סיכויים גבוהים להיות ראשת ממשלה בעתיד, זה לשרה מירי רגב. היא כוחנית, יודעת לדבר בשפת העם, יודעת מה היא רוצה, צוברת נקודות והרבה כוח, וגם מצליחה להשיג את מה שהיא רוצה, נאמנה לנתניהו עד טיפת הדם האחרונה, ולכן ייתכן מצב בו נתניהו יצביע עליה כממשיכת דרכו בעתיד”. (פארי, תושבת רעננה, היא בעלת משרד התיווך מארי פארי שירותי נדל”ן).

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר