קולאז' רק שאלה
קולאז' רק שאלה

“את החינוך הייתי לוקח מאסטוניה, את חזות העיר מפריז”

הפרלמנט העירוני עונה על שאלה בשבוע, והפעם: לאיזו עיר הייתם מציעים לרעננה להתחפש?

פורסם בתאריך: 20.3.19 15:27

חננאל שלומי

חננאל שלומי

חננאל שלומי

“במקום להתחפש לעיר אחרת, הייתי מציע לרעננה, להתחפש לכמה ערים בו זמנית. יותר נכון, לקחת מערים אחרות את הדברים המועילים החסרים ברעננה, ולעצב תחפושת שהיא קולאז’ של פעולות חשובות. רוצים דוגמאות? בבקשה: יד אחת הייתי מתחפש לחיפה. הייתי מדביק על היד תמונה של אוטובוס וכותב ‘בחיפה תחבורה ציבורית ראויה’. את היד השנייה הייתי מחפש לתל אביב: מדביק תמונה של בית קפה ומרכול וכותב ‘עיר ללא הפסקה’. הייתי מחפש עיר שדואגת לעצי צל ברחובות, הייתי מדביק תמונה של העצים שלה על הראש וכותב ‘כמה כיף כשיש צל’. וכן הלאה, העיקרון ברור. בנוסף, הייתי מציע גם לערים אחרות להתחפש לרעננה כי ברעננה כמות בתי הכנסת לתושב היא המובילה בכל הארץ וטוב שכך”. (שלומי, תושב רעננה, הוא הבעלים של בית הקפה ‘אחוזת הלחם’).

יואב אביב

יואב אביב, קרדיט: יהודית הופמן

יואב אביב, קרדיט: יהודית הופמן

“תמיד הדשא של השכן ירוק יותר, לכן כך גם ברעננה, יפה ואהובה ככל שתהיה, עדיין נדמה לנו כי נרצה לקחת גם מערים אחרות. אז לרגל חג הפורים, מה היה קורה אילו היינו יכולים במטה של קסם, פשוט לדלג מעל המשוכות של מגבלות תקציביות, חסמים ביורוקרטיים והסכמים קואליציונים ופשוט להתחפש לעיר אחרת מהעולם הרחב. אם אפילו נוכל לצאת יותר מהקופסא ואפילו לקחת לנו תחפושת מעורבת של מספר ערים. לצורך העניין הייתי לוקח שני דברים ולא יותר, את הגישה והשיטות המתקדמות לחינוך מערי אסטוניה ואת חזות העיר מפריז. ברור כי ניתן להעתיק עשרות דוגמאות נוספות מערים אחרות, אבל לעתים לא כל המרבה, משובח הוא. שיהיה לכולנו חג פורים שמח ומהנה”. (אביב, תושב רעננה, “מנהל את פורום התושבים של רעננה” ו”הפורום הישראלי לערים ירוקות”).

קארי פכטר

קארי פכטר. צילום: עזרא לוי

קארי פכטר. צילום: עזרא לוי

“ירושלים בירת ישראל היא העיר המועדפת על רבים, כי היא עיר בירה ואחת מהגדולות, ויש בה דברים שאין באף עיר אחרת בארץ. מגיעים אליה מכל העולם, ולא סתם – יש בה את הכותל, את הר הבית ועוד סמלים רבים. ירושלים היא עיר הבירה עליה נלחמו ונאבקו, היא מסמלת בעיניי את שלושת הדתות, היא עיר מיוחדת ויפה ואם שואלים לדעתי, אז הייתי ממליצה להתחפש לעיר זו. ירושלים מסמלת יופי ועומק ויש בה חשיבות לרוב העם אם לא לכולו, היא מוכרת בכל העולם לדתיים וחילוניים והיא סמל ומקור גאווה למיליונים. ירושלים כמו בשירים, היא זהב ושל נחושת ושל אור”. (פכטר, תושבת רעננה, היא פעילה חברתית).

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר