רק שאלה. ולדימיר פוטין וחסן רוחאני צילום AFP
רק שאלה. ולדימיר פוטין וחסן רוחאני צילום AFP

“האפשרות שגורמים זרים ישפיעו על תוצאות הבחירות היא סבירה”

שאלה אחת בשבוע לפרלמנט העירוני, והפעם: מה הסיכוי שגורמים זרים ישפיעו על תוצאות הבחירות בישראל?

פורסם בתאריך: 23.3.19 19:32

לימור גוטהולץ

עו"ד לימור גוטהולץ

עו"ד לימור גוטהולץ

"הבחירות הקרובות משמעותיות מאוד למדינת ישראל ולתושביה, אך לא רק להם. ניתן לומר כי האזור כולו מושפע מתוצאות הבחירות בארץ כמו גם מן ההחלטות המתקבלות על ידי מנהיגי המדינה. מדינות שונות בעולם טוענות כי מערכות בחירות הושפעו ואף הוכרעו בידי גורמים חיצוניים בעלי אינטרסים. על פי הערכות של גורמי המודיעין ופרשנויות שונות, נראה כי האפשרות שגורמים זרים ישפיעו על תוצאות הבחירות על ידי התערבות חיצונית היא סבירה. הם צופים ניסיונות של מתקפות ברשת, ספינים תקשורתיים וגם השפעה באמצעים המסורתיים יותר. המודיעין ויכולת ההגנה של מדינת ישראל הם עצומים, וזה בא לידי ביטוי בשטח כל הזמן. למרות זאת, לא ניתן לצפות את היקפי ההתקפות שיגיעו בזמן הבחירות." (גוטהולץ, תושבת רעננה, היא עורכת דין בתחום האזרחי ומקרקעין).

מארי פארי

מארי פארי

מארי פארי

"הסיכוי שבישראל גורמים זרים ישפיעו על תוצאות הבחירות הוא נמוך ביותר. הציבור בישראל עם האצבע על הדופק, והסקרים מראים די בוודאות את התוצאות הסופיות, מספר ימים לפני הבחירות. בנוסף, אל לנו לשכוח כי ישראל נחשבת למעצמת סייבר ולהבנתי יש מוכנות מצויינת להדיפת נסיונות השפעה כאלה או אחרים בכל תחומי החיים המודרניים באמצעות המדיות הדיגיטליות. כל עוד הבחירות מתקיימות באופן ידני ולא ממוחשב, אין אפשרות להטיית הבחירות או להשתלטות של גורמים עוינים על מערכות המיחשוב וכך גם על התוצאות. בכל קלפי ישנם לפחות שלושה נציגים של ועדת הבחירות, שלא לדבר על משקיפים ועוד מספר אמצעים שננקטים כנגד הטיה או השפעה חיצונית, כך שיש בקרה טובה על התנהלות הבוחרים. יחד עם זאת, היינו כבר עדים בעבר לתופעות מבישות של קלפיות בהם הצביעו אנשים שכבר אינם בין החיים. זוהי האחריות של מזכיר/ת הקלפי. אני כולי תקווה כי האזרחים אכן יגיעו לקלפיות, יצביעו ויממשו את זכותם בבחירות נקיות והוגנות". (פארי, תושבת רעננה, היא בעלת משרד התיווך מארי פארי שירותי נדל”ן).

קארי פכטר

קארי פכטר. צילום: עזרא לוי

קארי פכטר. צילום: עזרא לוי

"בכל מערכת בחירות יש מדינות המתערבות בבחירות, גם אם לא תמיד זה נראה כך. בכל מערכת בחירות מדינות וגורמי חוץ בעלי אינטרס מנסים להשפיע על התוצאות. לפעמים מדובר בעניין כלכלי, לפעמים באינטרס מדיני או ביטחוני. למרות זאת, אני לא סבורה שניתן להשפיע כל כך על תוצאות הבחירות שלנו כי בסופו של דבר, אנחנו מדינה דמוקרטית. בדרך כלל במדינות הסובלות מבעיות פוליטיות יהיו גורמים שינסו לחבל או להתערב. אני מניחה שאצלנו הסיכוי להתערבות של גורמים חיצוניים נמוכה, מהווה השפעה לא מהותית ושאין סיכון למערכת יציבה וחזקה כמו שלנו". (פכטר, תושבת רעננה, היא פעילה חברתית).

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר