בני גנץ, בנימין נתניהו. צילומים אילן אסייג, מוטי מילרוד
בני גנץ, בנימין נתניהו. צילומים אילן אסייג, מוטי מילרוד

"תשדירים פוגעניים שכאלה מגדילים את השסע בחברה"

הפרלמנט העירוני עונה על שאלה בשבוע, והפעם: איזה קמפיין בחירות לכנסת הכי עיצבן אתכם עד עתה?

פורסם בתאריך: 29.3.19 11:00

קארי פכטר

קארי פכטר. צילום עזרא לוי

קארי פכטר. צילום עזרא לוי

“לדעתי מדובר בקמפיין של “כחול לבן” שמטרתו להוציא את המועמד האחר באור שלילי במיוחד. כפי שתיאר הרמטכ”ל לשעבר בני גנץ בזמנו, שאמר לביבי נתניהו “בזמן שאתה טיילת בעולם, אני נלחמתי ופיקדתי על יחידות קרביות”. זה לא מכבד כי אין לזה קשר לניהול מדינה. כדי להיבחר, צריך להראות לציבור מה אתה תעשה, מה תשנה, מה לא תעשה, מה תתקן, לא להשמיץ את האחר. לכן, הדרך של להציג את עצמך כמושלם ואת השני כאחד עם פגמים, לא מסבירה מדוע צריך להצביע עבורך. אני סבורה שכל מועמד צריך להראות מה טוב אצלו ומה הוא ישנה ולא להאשים אחרים”. (פכטר, פעילה חברתית, היא תושבת רעננה).

חננאל שלומי

חננאל שלומי

חננאל שלומי

“הקמפיין שצרם לי וכאב לי לראות היה של מפלגת הליכוד. בין אם זה היה להשתמש בבתי עלמין בתעמולת בחירות, או התשדיר בליכוד טי.וי. שלעג למראהו של נכה צה”ל, אמנון אברמוביץ’, שסיכן את חייו בפעולה צבאית ואף קיבל צל”ש על כך. אברמוביץ’ נבחר כמטרה בשל דעותיו הפוליטיות, אך עדיין אין בזאת מספיק כדי לרדת לרמות שכאלה. תשדירים פוגעניים שכאלה לדעתי הם מיותרים, ומגדילים את השסע בחברה שלנו ובעם. טוב שהמציגים התנצלו ואני מקווה שהפנימו את הטעות ושלא יחזרו על כך בהמשך”. (שלומי, תושב רעננה, הוא הבעלים של בית הקפה ‘אחוזת הלחם’).

יוסי גולן

יוסי גולן. צילום פרטי

יוסי גולן. צילום פרטי

"לפני שאשיב על השאלה איזה קמפיין בבחירות לכנסת הכי עיצבן אותי עד היום, אני רוצה לציין את הקמפיין של "כולנו" בראשות משה כחלון שמדבר תכלס על מצע וביצועים למען האזרח שהשיגו בקדנציה הקודמת, ועל ההבטחות בממשלה הבאה. יש גם לציין את הקמפיין של מרצ שמדבר על צדק חברתי. אך את עיקר תשומת הלב תפסו בכל תחנות הטלוויזיה, הרדיו והרשתות החברתיות שני המועמדים המובילים בסקרים. מצד אחד ראש הממשלה נתניהו ומצד שני גנץ, העומד בראש כחול לבן. למעשה אין כאן שום אג'נדה חברתית. הם עסוקים בהכפשות של אחד על האחר, הפריצה לטלפון של גנץ ומנגד העיסוק בחשדות בנושא הצוללות שגרמניה תספק למצרים. הקמפיין הבזוי ביותר בעיניי הוא ללא ספק השימוש בקברי חיילי צה"ל, שאמנם הוסר אך הפגיעה במקרה זה היה קשה במיוחד. רוב המצביעים נחלקו לשניים, מצד אחד ביבי או טיבי ומצד שני רק לא ביבי. שיהיה לנו בהצלחה ושהטוב ביותר ינצח". (גולן, מנהל פורום תושבים ברעננה ומנהל חברת ביובית המקורית, הוא תושב רעננה)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר