רק שאלה - אביגדור ליברמן, בנימין נתניהו, בני גנץ. צילומים אוליבייה פיטוסי, מגד גוזני
רק שאלה - אביגדור ליברמן, בנימין נתניהו, בני גנץ. צילומים אוליבייה פיטוסי, מגד גוזני

"אם יוגש כתב אישום, יהיו בחירות בעוד 18 חודשים"

הפרלמנט עונה על שאלה בשבוע, והפעם: האם לדעתך הממשלה תכהן את מלוא הקדנציה שלה?

פורסם בתאריך: 25.4.19 14:38

לימור גוטהולץ

עו"ד לימור גוטהולץ

עו"ד לימור גוטהולץ

“מערכת הבחירות האחרונה הייתה היצרית ביותר שהייתה כאן בשנים האחרונות. התוצאות בבחירות המחישו היטב את הפערים, כמעט מחצית אוכלוסייה שחושב באופן אחד ומחציתה בצורה אחרת. הכל נראה כל כך קוטבי ורחוק שאף אחד לא באמת עוצר לרגע ושואל את עצמו, מה אנחנו בעצם רוצים שיהיה פה. המטרה הסופית של כולם בעיני, היא זהה. הדרך לנחלה שנויה במחלוקת. הממשלה שתורכב עומדת בפני לא מעט אתגרים, גם מדיניים וגם אישיים, לצד אמירות מהאופוזיציה שהולכים לעשות לה חיים קשים. האידיאל היה ממשלת אחדות רחבה שתסיים את הקדנציה בצורה יציבה ולא נידרש ללכת לבחירות כל כמה חודשים. קשה מאוד לנבא האם הממשלה תצלח את כל האתגרים העומדים בפניה, יש יותר מידי נעלמים במשוואה”.

(לימור גוטהולץ, תושבת רעננה, היא עורכת דין בתחום האזרחי ומקרקעין)

יוסי גולן

יוסי גולן. צילום פרטי

יוסי גולן. צילום פרטי

פוליטיקה היא אמנות הבלתי אפשרי. זה קצת מוקדם להשיב על השאלה האם לדעתי הממשלה תכהן את מלוא הקדנציה. על פניו לימין יש 65 ממליצים שיבקשו מנשיא המדינה להטיל על נתניהו את מלאכת הרכבת הממשלה, אך אנסה בכל זאת. המחסום שעומד כרגע בין ליברמן לבין הצטרפותו לקואליציה, הוא גיוס החרדים, ולדעתי חוק הגיוס יעבור. אני חושב שליברמן לא יחזור לתיק הביטחון, אלא יעדיף את תיק החוץ, ואם אכן זהו המצב, תישאר רק הדילמה של כחלון. מצד אחד הוא רוצה מאוד לקדם ולסיים את הרפורמות שהתחיל, כמו הוזלת יוקר המחיה ותכנית מחיר למשתכן. אך מצד שני, נתקל בבעיה, משום שכחלון התחייב שלא יסכים לכהן בממשלה אם יוגש כתב אישום נגד נתניהו. לכן אם אכן יוגש כתב אישום נגד ראש הממשלה, יהיו בחירות בעוד 18 חודשים”.

(יוסי גולן, תושב רעננה, הוא מנהל “פורום תושבים ברעננה” ומנהל חברת ביובית המקורית)

יואב אביב

יואב אביב, קרדיט: יהודית הופמן

יואב אביב, קרדיט: יהודית הופמן

“בעולם של חוסר ודאות כמו שאנו עדים לו, יחד עם כל הידיעות חדשות לבקרים בנוגע לתיקים השונים בהם מואשם לכאורה ביבי, מפלגת הליכוד תדאג לדעתי לרציפות שלטונית, גם אם ביבי לא יוכל להמשיך ולשלוט. לא נראה כי שלטון הימין יפנה סתם כך לאופציה של בחירות נוספות בשנים הקרובות, ולכן צפויות ארבע שנים מלאות של ממשלה אשר תפעל בכל מקרה, אם זה יהיה בראשות ביבי נתניהו ואם בראשות מחליף מהליכוד”.

(יואב אביב, תושב רעננה, “מנהל את פורום התושבים של רעננה” ו”הפורום הישראלי לערים ירוקות”)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר