זירת תאונת המנוף ביבנה צילום: אילןאסייג
זירת תאונת המנוף ביבנה צילום: אילןאסייג

"הגיע הזמן לעשות סוף לביזיון הזה ולחסוך בחיי אדם"

הפרלמנט העירוני עונה על שאלה בשבוע, והפעם: מה צריך לעשות כדי למנוע את המוות הבא באתרי הבנייה?

פורסם בתאריך: 23.5.19 12:49

לימור גוטהולץ

עו"ד לימור גוטהולץ

עו"ד לימור גוטהולץ

“עבודה באתרי בניה כרוכה בעבודה פיזית קשה במשך שעות רבות, בתנאי מזג אויר קשים. צריך להוסיף לכך את העובדה שיש אתרים לא בטוחים, יש עובדים שלא קיבלו הדרכה של נהלי עבודה, עובדים שלא מוגנים באביזרי בטיחות הנדרשים, והיעדר האכיפה על תקינות האתר ועל המתרחש בו. כל אלו הופכים את האתרים לסכנה של ממש. התאונות קטלניות המתרחשות באתרי הבניה לא מאפשרות להתעלם מהנושא ויש צורך דחוף ומיידי של שינוי, הסדרה וריענון נהלי הבטיחות הנהוגים באתרים, אכיפתם בפיקוח ארצי וסנקציות משמעותיות של קנסות גבוהים, וסגירה מיידית של אתרים שאינם עומדים בנהלים. כך אולי ניתן יהיה למנוע את האסון הבא”.(לימור גוטהולץ, תושבת רעננה, היא עורכת דין בתחום האזרחי ומקרקעין)

מארי פארי

מארי פארי

מארי פארי

“כל מוות בטרם עת הינו מוות מיותר, ומכעיס מאוד שבענף הבנייה אנו עדים לעשרות מקרי מוות מיותרים מדי שנה. הממשלה הכריזה כי תקדם פעילות להסדרת הבטיחות בענף הבנייה, אך דבר לא נעשה. גם בעבר היו מקרי מוות רבים באתרי בניה, ואולם, כיום עם הירתמות התקשורת שמודעת לנושא הרגיש הזה ומעלה אותו מדי יום, אנו ערים יותר לכל מה שמתרחש באתרי הבנייה: חלמאות. חברות בניה הגדולות, בעלות הכוח, מטאטאות מתחת לשטיח את האחריות שלהן בתחומי הבטיחות, ועל המדינה לקחת אחריות ולהסדיר את התחום. איך ייתכן שכל אדם שהוא, יכול לפרק מנוף, מבלי שיש לו או לה הכשרה לכך? זה ממש לא הגיוני. איך בענף שבו מתגלגלים כל כך הרבה משאבים, כספים ותקציבי ענק, אין פיקוח? בלתי נתפס בעיני ש-20 עובדים קיפחו את חייהם מתחילת 2019. הבירוקרטיה חוגגת בארצנו, וכל המשרדים הממשלתיים חייבים להאיץ את איוש משרות מפקחי הבטיחות באתרי הבנייה. הגיע הזמן לעשות סדר בבלגן הגדול הזה. הגיע הזמן לעשות סוף לביזיון הזה ולחסוך בחיי אדם, ישראל איננה מדינת עולם שלישי, אך בתחום זה, היא נוהגת כמו אחת, בה לחיי אדם אין חשיבות כה גדולה”.(פארי, תושבת רעננה, היא בעלת משרד התיווך מארי פארי שירותי נדל”ן).

קארי פכטר

קארי פכטר. צילום עזרא לוי

קארי פכטר. צילום עזרא לוי

“משרד העבודה חייב לקבוע נהלים מחמירים יותר. יש למנות מפקחים נוספים שיבדקו מדי יום את אתרי הבנייה ויבחנו האם העובדים קיבלו הכשרה והאם הם מוגנים. לפני שמעניקים אישורי בנייה הרשות המקומית צריכהת לבצע בדיקה לחברה. האם לחברה יש ״עבר״? משרד העבודה נדרש להוציא תקנה שתחייב את החברות בקנס גדול במיוחד, ולבחון סנקציה הרתעתית משפטית. אחריות לחיי אדם צריכה להיות בעדיפות ראשונה! מדובר במקרים לא מעטים של מוות מיותר וזה מעיד על אוזלת יד של הרשויות, לכן יש חובה לבחון את החוק ולראות כיצד מונעים את האסון הבא. כמובן יש לצאת בהסברה רחבה בכמה שפות בכל אתרי הבנייה ובחברות וליידע על הסיכונים האפשריים. כמו כן צריך לדעתי לאפשר הגשת תלונה למנהל האתר, ללא חשש של פיטורין, שהרי ביקורת עניינית עדיפה על פני תוצאה מצערת כפי שאנו עדים לה”. (פכטר, תושבת רעננה, היא פעילה חברתית).

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר