בני גנץ צילום: אוליבייה פיטוסי
בני גנץ צילום: אוליבייה פיטוסי

“יהיה שינוי במפה הפוליטית. גוש המרכז יתחזק משמעותית”

הפרלמנט העירוני עונה על שאלה בשבוע, והפעם: האם יש סיכוי שיחסי הכוחות הפוליטיים ישתנו בבחירות בספטמבר?

פורסם בתאריך: 7.6.19 09:26

מארי פארי

מארי פארי

מארי פארי

“טרם התאוששנו מהבחירות שהיו רק לפני חודשיים, וכבר נופלות עלינו בחירות נוספות. הדבר מתיש ביותר לא רק אותנו, האזרחים, אלא גם את נבחרי הציבור. אני בטוחה שגם הם מגששים באפלה, מנסים כוחם ונאחזים בכל קנה רצוץ. הבחירות הפתיעו אותנו בדיוק בתקופת הקיץ, כאשר משפחות רבות צריכות את המשאב שהכי נחוץ להן: השכל הישר, שגם ככה בקיץ נמצא בתרדמת מאולצת. לדעתי יהיה שינוי משמעותי במפה הפוליטית בזמן הקרוב, וגוש המרכז יתחזק משמעותית. מפלגות המרכז יתאחדו ויהוו כוח הכרעה חזק ביותר. העם מאס בשחיתות ובמושחתים, אך עדיין לא ברורות החלופות והאופציות עוד פתוחות. הנושא שמעסיק אותנו האזרחים, הוא הבזבוז המשווע, והמשאבים הרבים שמוקצים לבחירות במקום שיוקצו לנזקקים, חולים, קשישים ולחלשים”. (פארי, תושבת רעננה, היא בעלת משרד התיווך מארי פארי שירותי נדל”ן).

חננאל שלומי

חננאל שלומי

חננאל שלומי

“הבחירות החוזרות יתנו הזדמנות חוזרת לרחשי הציבור. לדעתי נחזה ונראה מפץ ומהפך בשלטון. מפלגת ישראל ביתנו תיחלש ולא תעבור את אחוז החסימה. בנט, שקד, פייגלין ולוי-אבקסיס יחברו יחדיו ויתחזקו על חשבון ליברמן והחרדים. תהיה ממשלת אחדות עם הליכוד, כאשר מרצ, העבודה וכחול לבן יתאחדו. אלה יהיו בחירות בסימן של איחוד סיעות ואחדות לאומית”. (שלומי, תושב רעננה, הוא הבעלים של בית הקפה ‘אחוזת הלחם’).

קארי פכטר

קארי פכטר. צילום: עזרא לוי

קארי פכטר. צילום: עזרא לוי

“ככל הנראה מעמדם של הגושים יישמר. ייתכן וכחול לבן תאבד כארבעה מנדטים, והליכוד יזכה בעוד מנדט בגלל האיחוד עם כולנו אך בסופו של דבר לדעתי יאבד כשני מנדטים סך הכל. הכל כמובן תלוי באותן המפלגות שלא עברו בבחירות האחרונות את אחוז החסימה, כמו מפלגותיהם של נפתלי בנט ואורלי לוי-אבקסיס. רק אחרי שהם יודיעו על חיבורים, איחודים וחבירות, יהיה אפשר לנתח בצורה רחבה את הסיכויים. לעניין המפלגות החרדיות, לדעתי הן ישמרו על כוחן ללא שינוי, אולי מנדט פחות לאחת מהן. נראה לדעתי שינוי ביחסי הכוחות רק במפלגות עצמן במנדט או שניים, אבל למרות זאת, גוש הימין ישמור על כוחו ויהווה רוב. מפלגת העבודה כנראה תעלה במנדט או שניים, ומרצ והמפלגות הערביות ישמרו על כוחם ועל אותם המנדטים שניתנו להם בבחירות האחרונות”. (פכטר, תושבת רעננה, היא פעילה חברתית).

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר