רק שאלה שדה התעופה שדה דב צילום מוטי מילרוד
רק שאלה שדה התעופה שדה דב צילום מוטי מילרוד

"היום עלות טיסה לאילת יקרה יותר מטיסה לקפריסין"

שאלה אחת בשבוע לפרלמנט, והפעם: האם צריך היה לסגור את שדה דב והאם צריך לסגור את שדה התעופה בהרצליה?

פורסם בתאריך: 7.7.19 17:02

שני דימנט

שני דימנט

שני דימנט

"אין ספק כי לסגירת שדה דב תהיה משמעות כלכלית חיובית, אבל גם אין ספק שתפגע להערכתי באופן משמעותי בתושבי אילת. שדה דב צריך להיסגר, וזאת בכדי לתת מקום לתנופת פיתוח כלכלי בלב ליבה של מדינת ישראל. באשר לתושבי אילת, בהתייחסות לאנשים הנזקקים לסיוע רפואי על בסיס שבועי או יומי, אפשר באמצעות מחשבה נכונה יותר לקיים הסדר נסיעות מוזל. לרוב, הטיסות האלו מכוסות על ידי קופות החולים. בואו לא נשכח שיש במרחק קצר יחסית מנתב"ג את בתי החולים תל השומר ובילינסון. באשר לשדה התעופה בהרצליה, אין לו שום הצדקת קיום. בעיניי מדובר בסכנת נפשות ממשית על בסיס יומי. מדובר בשדה תעופה שמשמש היום מטוסים פרטיים. תמוה בעיני שלפני שסגרו את שדה דב, לא סגרו את שדה הרצליה שהשטח שם בהחלט כלכלי למדינה. כן הייתי מצפה שלאור הסגירה, תינתן אפשרות לנתב"ג לפתוח טרמינל נוסף רק לטיסות פנים עם הסדרי נסיעות תחת מכרז הוגן ומחיר הגיוני לתושבי אילת". (דימנט, תושבת רעננה ופעילה במועצת הנשים של העיר)

קארי פכטר

קארי פכטר. צילום עזרא לוי

קארי פכטר. צילום עזרא לוי

"מדובר בסוגיה חשובה עם השלכות כלכליות לרבים. לתושבי אילת חשוב ששדה התעופה יהיה פתוח כמו לאזרחים אחרים המשתמשים בשדה התעופה. אך לתושבים הגרים בסמוך, ייתכן ומדובר במטרד. נכון שלפעמים חשוב וחובה לשמור על זכויות התושבים, אך יחד עם זאת על המדינה לראות מה הם הצרכים ברמת המאקרו. הרצון להביא לאיזונים לפעמים יוצר בעיה במקום אחר. דוגמה למניעת גודש תחבורה במקום מסוים, יכול שיביא לבעיה במקום אחר, הרי אי אפשר לסגור נמל תעופה כאשר המדינה מתפתחת וגדלה. תרבות הצריכה עלתה ויש צורך בנמלי תעופה נגישים ומהירים. אני בהחלט רואה את הצד של התושבים המתגוררים בסמוך, אבל כאשר אני מסתכלת בראיה כוללת ורואה את כלל תושבי העיר והארץ, הרי שיש להותיר את נמלי התעופה במקומם ללא פגע. כמובן שאם המדינה תכשיר נמלים במקומות אחרים ולא במרכזי הערים, יהיה אפשר לסגור את הנמלים הקיימים. ראוי ששר התחבורה יבחן את הנושא". (פכטר, תושבת רעננה, היא פעילה חברתית)

יוסי גולן

יוסי גולן. צילום פרטי

יוסי גולן. צילום פרטי

"שדה דב כבר נסגר. לעומתו שדה התעופה בהרצליה, הוא שדה שמשמש בעיקר ללימוד טיסה ומטוסי ריסוס לחקלאות כך שהוא גורם מפריע לא פחות ותופס קרקע יקרה לבניה באחד מהמקומות היקרים והמבוקשים במדינה. אם ייסגר, אהיה שבע נחת וכך גם רבים אחרים מתושבי השרון. סגירת שדה דב הוז בתל אביב וסגירת שדה התעופה הוותיק באילת היו יכולים להתקבל בהבנה ויותר בקלות, לו היו קברניטי המדינה דואגים מבעוד מועד לסלילת קו רכבת לאילת. במצב הקיים היום, עלות טיסה לאילת יקרה יותר מטיסה לקפריסין. אם נוסיף לזה את זמני הנסיעה וההמתנה לטרמינל 1 בלוד, נחיתה בשדה תעופה רמון והמשך בתחבורה ציבורית לאילת, אני מעדיף לעשות את הנסיעה ברכב. לכן אני חושב ששר התחבורה נכשל. אילת תיפגע, ושוב נראה תנועה ערה בכביש 90 המסוכן, וחבל שכך". (גולן, תושב רעננה, הוא מנהל "פורום תושבים ברעננה" ומנהל חברת ביובית המקורית)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר