איה נאפה קרדיט_ נעה שפיגל
איה נאפה קרדיט_ נעה שפיגל

"הורה צריך להכיר היטב את הילדים שלו"

שאלה אחת בשבוע לפרלמנט, והפעם: מאיזה גיל הייתם מרשים לילדים שלכם לנסוע לבד לחו”ל?

פורסם בתאריך: 26.7.19 11:05

מארי פארי

מארי פארי

מארי פארי

“השאלה הניצבת כיום בפניהם של הורים לילדים ולבני נוער איננה רק השאלה של נסיעות לחול ובאיזה גיל, אלא שאלת הצבת הגבולות, ומה עושים כשהילדים חוצים אותם. שאלת המה מותר ומה אסור והיכן למתוח גבול שאין ממנו חזרה מובילה לקבלת החלטות שגויות שנושאות בחובן השלכות. בגדול, אנו חיים כיום בעידן בו לכולם מותר הכל, יש חוסר כבוד בסיסי לזולת, חוסר כבוד למערכת, חוסר כבוד לפוליטיקאים (מה הפלא), חוסר כבוד בכל פינה ופינה, החל בתור לסופרמרקט וכלה בכביש. באירופה ובארה”ב ילדים מרבים לנסוע, עם הורים ובלעדיהם, ויש המתפרעים ויש את אלה ששומרים על הכללים. ילדיי תמיד נסעו, גם לבד וגם עם מבוגרים, ולא עמדתי בפני שאלה וסיטואציה של האם ארשה להם לנסוע או לא. אך בעידן של היום, הייתי אולי מצרפת מלווה מבוגר לקבוצות הנוער שנוסעים לפני צבא, עם מסר ברור של מה מותר ומה אסור. (פארי, תושבת רעננה, היא בעלת משרד התיווך מארי פארי שירותי נדל”ן).

שני דימנט

שני דימנט

שני דימנט

“מבלי להיכנס למקרה הנקודתי באיה נאפה, דעתי היא לאפשר לבני נוער, לפחות לאלו שסיימו י״ב ולפני השירות הצבאי, לצאת מהארץ לבד. זוהי אחריות אישית של כל אחת/ד מאיתנו, ובטח כהורים, לדעת לתת את המענה הנכון. אנחנו נמצאים בעולם מספיק טכנולוגי שיכול לתת מענה לבני הנוער במהלך טיול לבדם בחו״ל. ברמה האישית, אני טיילתי לבדי וגם נסעתי לבדי כנערה לארה״ב להדריך במחנות קיץ, והחוויה האישית שלי השאירה אותי עם זיכרונות וחוויות מדהימות עד היום. חשוב לבדוק עם מי הילד נוסע, והאם הוא וחבריו מספיק מאורגנים, לקבל את האינפורמציה של המקום, של המלון. לצערי כיום טיסות וחבילות נופש בחו״ל משתלמות יותר מהתיירות פה בישראל, וברגע שהעלויות והדילים נמוכים משמעותית מנסיעה לאילת למשל, מה מצפים שיקרה?(דימנט, תושבת רעננה ופעילה במועצת הנשים של העיר)

יוסי גולן

יוסי גולן. צילום פרטי

יוסי גולן. צילום פרטי

“אני מתאר לעצמי שלשאלה השבועית יש קשר ישיר לחשדות לאונס קבוצתי של הצעירה הבריטית על ידי 12 נערים ישראלים בבית מלון באיה נאפה שבקפריסין. אם הייתי מרשה לילדיי לנסוע לבד? כן בוודאי. השאלה הראשונה שצריכה להישאל, היא לאן נוסעים. רצוי לבדוק קצת על המקום הזה, ששמו נודע למרחקים בשל חיי ההוללות וההפקרות המינית שמתרחשים שם. לא פחות חשובה היא עם מי נוסעים. הורה צריך לדעתי להכיר היטב את הילדים שלו, ואף את חבריו הקבועים. נערים לפני צבא שאוטוטו יחזיקו נשק, ויגנו עלינו ועל המדינה, בהחלט ראויים לאמון מצד ההורים. לסיכום, יש לי אמון מלא בילדים שלי ובחברים שלהם, לכן הרשיתי להם לנסוע לבדם”.(גולן, תושב רעננה, הוא מנהל "פורום תושבים ברעננה" ומנהל חברת ביובית המקורית)

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר