כיתה ריקה צילום רינת אברג'יל
כיתה ריקה צילום רינת אברג'יל

"בן 12 שרק סיים יסודי רואה שמיניסטים מתנשקים, מבריזים ומקללים את המורים"

לקראת ועידת החינוך שתתקיים היום ביד לבנים, הפרלמנט עונה על השאלה: מה הייתם משנים בבתי הספר?

פורסם בתאריך: 18.8.19 08:04

לימור גוטהולץ

עו"ד לימור גוטהולץ

עו"ד לימור גוטהולץ

"יש לא מעט שינויים שדרושים במערכת החינוך ובבתי הספר. העולם התקדם ובתי הספר נשארו כמעט באותה מתכונת כמו לפני 30 שנה. בתי הספר צריכים להפוך מודרניים יותר, יש צורך להקטין את גודל הכיתות ולתת לכל תלמיד יחס פרטני ולעשות הכל כדי שאף ילד לא יתפספס. צריך להתאים את זמני השיעור ליכולות הריכוז של הילדים, ובמקביל לגוון את שיטות הלימוד לחווייתיות וטכנולוגיות יותר כדי לעורר יותר עניין – תלמידים רבים כל כך זקוקים לכדורים על מנת להישאר מרוכזים. דגש נוסף וחשוב הוא תגמול המורים. שכר המורים צריך לעלות, כי מערכת חינוך טובה מתחילה מהון אנושי איכותי". (לימור גוטהולץ, תושבת רעננה, היא עורכת דין בתחום האזרחי ומקרקעין)

קארי פכטר

קארי פכטר. צילום עזרא לוי

קארי פכטר. צילום עזרא לוי

"חשוב לדעתי להוריד את מספר התלמידים בכיתה. זה יסייע למורים, ובנוסף יקל על התלמידים ביכולת ההקשבה, תסייע בריכוז ותאפשר תוצאות טובות יותר במבחנים. המדינה צריכה לסייע לרשויות המקומיות ולאפשר מתן מענקים לרשויות בהן כמות התלמידים נמוכה בכל כיתה. בנוסף, לדעתי יש לבחון את רמת הלמידה בכל מקצוע. לבדוק אם יש מקצועות שאבד עליהם הכלח ויתכן ואפשר לוותר על מקצוע או שניים ולחזק מקצועות חשובים אחרים כמו שפות וחשבון. אפשר להוסיף מקצוע נוסף בהתאם לקידמה ולרלוונטיות של ימינו. המערכת אינה צריכה להיות מקובעת, עליה כל הזמן לחפש פתרונות ולמצוא דרכים יצירתיות להגיע להישגים בדרך של לעורר סקרנות בתלמידים ובמציאת אתגרים חינוכיים בשבילם. הרשויות המקומיות, לצד המדינה, מחויבות לראות קדימה את הצרכים העתידיים של החברה והפרט". (פכטר, תושבת רעננה, היא פעילה חברתית)


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


יוסי גולן

יוסי גולן. צילום פרטי

יוסי גולן. צילום פרטי

"אני עדיין חושב על תקופת ילדותי, בעבר הלא מאוד רחוק בו למדנו בשני מוסדות חינוך: בית ספר יסודי מכיתה א' עד ח' ולאחריו תיכון או בית ספר מקצועי מט' עד י"ב. בסוף שנות השישים הוכנסה למערכת החינוך הרפורמה של חטיבת הביניים, מכיתה ז' עד ט', ואילו התיכון הפך להיות המוסד בו לומדים מכיתה י' עד י"ב. חטיבות הביניים אוחדו תחת אותו מבנה ומגרש משחקים כמו התיכון, וכך מצא את עצמו נער בן 12 שסיים בית ספר יסודי, נכנס לחטיבת הביניים, רואה סביבו שמיניסטים מתחבקים ומתנשקים, מבריזים משיעורים, מקללים את המורים וחושפים אותו לאלימות ולערכים לא מקובלים לגילו הצעיר. בערים גבעתיים, רמת גן, זיכרון יעקב ולוד כבר הבינו שהמתכונת והמסגרת הקודמת עדיפה ומוכיחה את עצמה והחזירו עטרה ליושנה. לכן אני חושב וממליץ לראשי העיר חיים ברוידא ומשה פדלון, לחזור למתכונת הקודמת של בית ספר יסודי ותיכון". (גולן, תושב רעננה, הוא מנהל "פורום תושבים ברעננה" ומנהל חברת ביובית המקורית)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דרום

    אני מחנכת 34 שנה.הכל נשאר אותו הדבר!
    פשוט גועל נפש.כמו שאני למדתי ככה היום ואף גרוע יותר.אז היו לנו חדרי אוכל,כיתות עם מעט תלמידים חלוקה לשלוש קבוצו לימוד במבפר מקצועות(כל תלמיד נהנה והתקדם על-פי רמתו).לא היו חטיבות בניים ולא היו חטיבות צעירות(הרס לילדים).היו בכל בתי הספר אולמות ספורט(היום יש בתי ספר ללא אולמות)ולכן הילדים בקייץ לא יכולים לצאת לשיעורי סםורט וגם בחורף.היו שיעורי תםירה,בישול,מלאכה ועוד…כולנו אז הלכנו בכייף לבית הספר.היום הילדים"גוררים" את עצמם לבתי הספר ולא אוהבים ללמוד.התלמידים צריכים לשבת שש שעות מבלי לזוז בכיתה של 33 תלמידים בכיתה ואפילו יותר.שלא לדבר על תנאי העבודה של המורים הוותיקים והצעירים.בקיצור מערכת בקריסה ואין מושיע!!!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר