תלמידים בכיתה קרדיט צילום ניר כפרי
תלמידים בכיתה קרדיט צילום ניר כפרי

הפרלמנט | "לא אמליץ לכל מכריי או משפחתי לעסוק בהוראה"

שאלה אחת בשבוע לפרלמנט, והפעם: האם הייתם ממליצים לחברים ובני משפחה לעסוק בהוראה?

פורסם בתאריך: 6.9.19 09:45

מארי פארי

מארי פארי

מארי פארי

“מקצוע ההוראה הוא בעיניי שליחות ממדרגה ראשונה, ולהיות מורה ומחנך בישראל זה אומר לקחת אחריות גדולה על הכתפיים ולחנך ולהוביל את הדור הצעיר. לא כולנו מתאימים להיות מורים. מקצוע ההוראה, בשל הנוחות של השעות המעטות יחסית למקצועות אחרים במשק, ובשל החופשות המרובות, הפך למקצוען של אימהות רבות שהיה להן נוח מבחינה משפחתית להתנהל בתוך מסגרות אלו. אולם, עלינו לחשוב על ההוראה כדבר נשגב, צריכה להיות אש שבוערת בקרב אלו שהופכים למורים, הם צריכים להיות סופר מקצוענים ובעלי אישיות מיוחדת וכובשת כדי להוביל את הדור הצעיר. לכן, לא אמליץ לכל מכריי או משפחתי לעסוק בהוראה, אלא רק לאלו שאכן מתאימים ורק לאלו שרוצים ללמד ולחנך את הדור הצעיר. המקצוע מאוד מורכב היום, ויש לא מעט חסמים, אך יש גם הרבה מאוד סיפוק בהוראה. הייתי רוצה להאמין שמגיעים למקצוע זה אנשים ראויים, בעלי מוטיבציה ויכולות מעולות, כדי שילמדו את ילדינו, את נכדינו ואת הדור הבא”. (פארי, תושבת רעננה, היא בעלת משרד התיווך מארי פארי שירותי נדל”ן).

קארי פכטר

קארי פכטר. צילום: עזרא לוי

קארי פכטר. צילום: עזרא לוי

“הוראה היא אבן יסוד בכל מערכת ציבורית. הוראה היא זו המתווה את דרכם של התלמידים לעתיד, והיא חשובה במיוחד בחברה מתקדמת. בהוראה יש סיפוק עצום – המורים מעבירים ידע והעצמה, והם שותפים לבנייתה של החברה. המורים הם אלו השותפים לחיזוקה של החברה, ועל כן עלינו לסייע ולתמוך בהם, ולהוקיר אותם על ההשקעה למען תלמידי ישראל. לגוף השאלה – בהחלט הייתי משכנעת את חבריי ללמוד הוראה מהסיבות שציינתי. יחד עם זאת, על מערכת החינוך להוסיף שכר למורים ולהביא לחיזוק התנאים וההערכה אליהם. זו זכות להיות מורה ומחנך, והייתי שמחה על הצטרפותם של אנשים ערכיים עם יכולת להבין וללמד, ועם יכולת לכבד את התלמידים ולהיות בעלי נתינה וסבלנות. מדינת ישראל התפתחה בזכות המורים”. (פכטר, תושבת רעננה, היא פעילה חברתית)

רועי זלצמן

רועי זלצמן. צילום סטודיו צילום מארק

רועי זלצמן. צילום סטודיו צילום מארק

“אין ספק שמקצוע ההוראה הינו שליחות מאתגרת רבת משמעות ולא כל אחד מתאים לעסוק בו. מי שבוחר לעסוק בהוראה מן הסתם רואה בכך ייעוד עם מטרה חשובה. למרות שהתנאים למורים פחות טובים ביחס למקומות עבודה אחרים, ולמרות שכיום כמעט ואין סמכות מורית ויש בעיות משמעת, אני אישית עדיין משוכנע שיש מקום לאנשים בעלי סובלנות וכריזמה שרוצים ויכולים להטביע חותם אישי וחיובי בדור העתיד שלנו. מעבר להשכלה, אני מאמין שאותם אנשים רוצים גם לחנך את ילדינו, דבר שפחות בא לידי ביטוי במוסדות החינוך היום, אשר מתרכזים בהשכלה ופחות בחינוך לערכים ולהתנהגות בציבור. לסיכום, אני מעריך מאוד את מי שבוחר במקצוע המאתגר של הוראה, ומשוכנע שכהורים עלינו לגבות אותם”. (זלצמן, תושב רעננה, שותף במשרד התיווך “טרקלין נדל”ן KWraanana” ויו”ר משותף של לשכת המתווכים במחוז השרון)


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר