דוד בן גוריון (מימין יצחק נבון) צילום האנס פין _ לע_מ
דוד בן גוריון (מימין יצחק נבון) צילום האנס פין _ לע_מ

מי היה ראש הממשלה הכי משמעותי בישראל? | הפרלמנט של רעננה

שאלה אחת בשבוע לפרלמנט העירוני, והפעם: איזה ראש ממשלה היה הכי משמעותי בישראל?

פורסם בתאריך: 19.9.19 17:51

קארי פכטר

קארי פכטר. צילום: עזרא לוי

קארי פכטר. צילום: עזרא לוי

אני חושבת שראש הממשלה לשעבר מנחם בגין ז״ל, היה ראש הממשלה המשמעותי ביותר בארץ ישראל. מדוע? כי הוא הביא רוח חדשה לפוליטיקה הישראלית, וייצג חלק גדול מאוד בעם שהרגיש מקופח במשך עשרות שנים. הוא עשה שלום בתקופה קשה, למרות התנגדויות בקרב העם, והנה – השלום הזה הוא בר קיימא, מחזיק עד היום, ומאפשר לנו יחסים דיפלומטיים מתונים עם שכנתנו מדרום, מצרים, החזקה מבין כל המדינות מסביבנו. בגין היה מנהיג צנוע, דגול וכיהן כדמות למופת וכמודל לחיקוי לשאר הפוליטיקאים ושאר בני עמו. כמובן שאי אפשר לשכוח גם את דוד בן גוריון, שהיה מנהיג מיוחד והקים מדינה מכלום. הוא עשה שינויים רבים, ותרם רבות למדינה בתקופה מיוחדת". (פכטר, תושבת רעננה, היא פעילה חברתית).

רועי זלצמן

רועי זלצמן. צילום סטודיו צילום מארק

רועי זלצמן. צילום סטודיו צילום מארק

"לדעתי, אין ספק, שראש הממשלה הכי משמעותי, היה דוד בן גוריון, ראש הממשלה הראשון. דוד בן גוריון הנהיג את העם היהודי בארץ עוד מתקופת השלטון הבריטי והוביל את המהפך להקמת מדינה עצמאית. הוא היה כריזמטי וחזק מספיק כדי להוביל מהלכים מורכבים כמו איחוד המחתרות היהודיות לצבא אחד, קליטת עלייה המונית במדינה בעזרת תקציב מועט ויצירת מקורות פרנסה. מעבר לכך, אהבנו אותו בשל הצניעות והדוגמא האישית ששימש, במיוחד כשעבר לגור בצריף בנגב. כולנו מוקירים תודה על המהלכים והתוצאות לפעולותיו למען המדינה, והשפעתו לטובה על העם היהודי בארץ ישראל. למרות חילוקי דעות על חלק מהדברים (כמו פרשת אלטלנה), עדיין מקומו המשמעותי בתקומת העם היהודי ייזכר לעד. כמו שנאמר – 'איפה ישנם עוד אנשים, כמו האיש ההוא'". (זלצמן, תושב רעננה, שותף במשרד התיווך "טרקלין נדל"ן KWraanana" ויו"ר משותף של לשכת המתווכים במחוז השרון).

חננאל שלומי

חננאל שלומי

חננאל שלומי

"לדעתי מנחם בגין היה ראש הממשלה המשמעותי ביותר מאז קום המדינה, שיש לציין שבן גוריון הקים. בגין איחד את פלגי העם ואיחה את הקרעים בתקופה בה הקוטביות בין קצוות העם הגיעה לשפל. בגין היה ג'נטלמן אמיתי ביחסו לכל השכבות והיה נטול התנשאות לחלוטין. הזמנתו של אנואר סאדאת לכנסת וחתימת הסכם השלום עם מצרים, האויבת הגדולה שלנו מאז ומתמיד, הייתה פריצת דרך אדירה, והראיה להצלחת ההסכם היא שמירה על השלום עד היום". (שלומי, תושב רעננה, הוא הבעלים של בית הקפה 'אחוזת הלחם').

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר