ניצול שואה צילום גיל כהן מגן מחאת האתיופים צילום אילן אסייג מקרר ריק צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
ניצול שואה צילום גיל כהן מגן מחאת האתיופים צילום אילן אסייג מקרר ריק צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

"הממשלה צריכה לבקש סליחה, מכל אחד ואחת מאיתנו"

שאלה אחת בשבוע לפרלמנט, והפעם: מאיזה חלק באוכלוסייה צריכה המדינה לבקש סליחה?

פורסם בתאריך: 9.10.19 19:15

רועי זלצמן

רועי זלצמן. צילום סטודיו צילום מארק

רועי זלצמן. צילום סטודיו צילום מארק

"אין ספק שעצם הקמת המדינה נשענה רבות על התוצאות הנוראיות של שואת העם היהודי במלחמת העולם השנייה, והחותם העמוק של הניצולים בתודעה הציבורית. לכן, אנחנו מחויבים להעניק לשורדי השואה החיים בינינו את המיטב שאפשר לתת לשארית חייהם. וכאן אנו נוטים לאכזב, ולא לפעול מספיק למענם מבחינת השקעה תקציבית, חינוכית ותרבותית. המעט שעלינו לעשות עבור אותה שארית הפליטה הוא לכבדם ולתמוך בהם בזקנתם". (זלצמן, תושב רעננה, שותף במשרד התיווך "טרקלין נדל"ן KWraanana" ויו"ר משותף של לשכת המתווכים במחוז השרון)

חננאל שלומי

חננאל שלומי

חננאל שלומי

"מדינת ישראל חוגגת 70 שנות קיום להיווסדה, כאשר האוכלוסייה הכי בוגרת במדינה היא אוכלוסיית המייסדים, שכוללת את ניצולי השואה. מדינת ישראל לא השכילה עד היום לכבד כראוי את מייסדיה, ואת העולים שהגיעו מכל רחבי תבל. אנשים שעזבו את כל רכושם ומשפחתם כדי להקים את המדינה, בתקופה שלא היה בה כלום. הם הצמיחו את המדינה לתפארת, עסקו בביצור הביטחון המדיני ופיתוח כלכלת מדינת ישראל, ואנחנו אלה שזכינו לקטוף את הפירות. אנחנו חייבים סליחה לאנשים שקשרו את גורלם במדינת ישראל, ומדינת ישראל לא הכירה להם תודה. האנשים האלה זכאים להוקרה ענקית על כל פועלם, אז לפחות ממני, סליחה ושנה טובה, לכל עם ישראל" (חננאל שלומי, תושב רעננה, הוא הבעלים של בית הקפה 'אחוזת הלחם')

שני דימנט

שני דימנט

שני דימנט

"מי שצריכה לבקש סליחה היא ממשלת ישראל, שהתאהבה בנתוני אבטלה נמוכים ושכחה שמאחוריהם עומדים חפויי ראש עובדי קבלן, שעובדים גם בין מסדרונותיה, ומשתכרים שכר רעב. ממשלה שנלחמה על כך שאותם עובדים לא יזכו לתוספת זניחה של 150 שקלים בחודש לשכר המינימום המעליב שהם מקבלים. אותה ממשלה שלא ידעה לשים לעצמה גבולות וחנקה מעמד שלם עם מיסים עקיפים שלא השאירו להם מרווח נשימה בארנק. אותה ממשלה, שגם היום לא ששה לאמץ מסקנות של ועדה שהיא עצמה מינתה כדי להחזיר מעט שפיות למדינה, צריכה לבקש סליחה, מכל אחד ואחת מאיתנו. גם בכירי המשק בישראל, שמתהדרים בסוף כל רבעון ברווחי עתק של מאות מיליוני שקלים על משק קטנטן, ראוי שיעצרו לרגע לבקש סליחה. התנצלות כנה מול מאות אלפי משקי בית שמשלמים יותר מדי כמעט על הכל – מוצרי מזון, שירותי תקשורת, בילויים, בנקאות ומלונות, רק כדי שאפשר יהיה להציג שורת רווח מנופחת מול הבעלים והמשקיעים שנהנים מדיבידנדים כבדים. זוהי הזדמנות לאחל לכולם חתימה טובה". (דימנט, תושבת רעננה ופעילה במועצת הנשים של העיר)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר