הסופה דוריאן באיי הבהמאס צילום AP
הסופה דוריאן באיי הבהמאס צילום AP

כיצד נפתור את משבר האקלים? "המפתח טמון בחינוך נכון של ילדינו ובאקטיביזם פעיל"

שאלה אחת בשבוע לפרלמנט: האם מדינות העולם מסוגלות לפתור את משבר האקלים?

פורסם בתאריך: 20.10.19 10:51

שני דימנט

שני דימנט

שני דימנט

"כמה מזגנים דולקים בישראל בכל רגע נתון ביום רגיל באמצע יולי? וכמה מקררים עובדים באותו הזמן? תחשבו על התשובה, ואז חישבו כמה מערכות קירור כאלה פועלות בכל רגע ברחבי העולם. ומסתבר שלמערכות האלו, שקשה היום לדמיין את חיינו בלעדיהן, יש השלכות מזיקות מעבר לכמות האנרגיה העצומה שהן מנצלות, ובין היתר הן גורמות לנזק עצום לשכבת האוזון. הפתרון? טורבינות רוח על היבשה. חיסכון צפוי בפליטות גזי החממה: 100 מיליארד טון, עלות משוערת: 1.8 טריליון דולר (מטורבינות יבשתיות וימיות), חיסכון כספי משוער: 7.7 טריליון דולר. בנוסף, יש לפעול למען שמירה על היערות הטרופיים, שלא לדבר על מעבר לאנרגיה סולארית – דבר שבהחלט אפשרי לכולנו. יש מספיק פתרונות למניעת התחממות הכדור, והם לחלוטין בהישג ידינו". (דימנט היא תושבת רעננה ופעילה במועצת הנשים של העיר)

רועי זלצמן

רועי זלצמן. צילום סטודיו צילום מארק

רועי זלצמן. צילום סטודיו צילום מארק

"קיים קונצנזוס מדעי וגם של דעת הקהל, שאכן קיים משבר אקלים וכי אירועי אקלים קיצוניים שאנו חווים ימשיכו ויחריפו בעתיד הקרוב. התופעות הללו אכן הובילו למאמצים בינלאומיים להקטנת ההתחממות העולמית וההשפעות השליליות שלה. אבל תכל'ס, נדרשת פעולה קולקטיבית בקנה מידה של שיתוף עולמי ופעולות משלימות בכל הרמות, כמו: צמצום צריכה, תחליפים טכנולוגיים למזהמים עיקריים, ייצוב האוכלוסין ועוד. לעניות דעתי, לא רק שנוכל לצלוח את האתגר, אלא זה אף ילכד את המעצמות, את המגזרים העסקיים והאזרחיים ואכן נגיע להישגים מוצלחים. המפתח לכך לדעתי, טמון בחינוך נכון של ילדינו ובאקטיביזם פעיל במקביל". (זלצמן, תושב רעננה, שותף במשרד התיווך "טרקלין נדל"ן KWraanana" ויו"ר משותף של לשכת המתווכים במחוז השרון)

מארי פארי

מארי פארי

מארי פארי

"יש ללמד על משבר האקלים בבתי הספר היסודיים, כדי להנחיל לדור הצעיר את החשיבות בשמירה על כדור הארץ. יש להרבות באיסור שימוש בחומרים שאינם מתכלים אשר מזהמים את הסביבה ובכך גם תורמים למשבר האקלים. נכון שכל אחד מאיתנו הוא רק 'טיפה בים', אך אם כל אחד מאיתנו יפחית את השימוש בפלסטיק או יצמצם בנסיעות ברכב, נתרום כל אחד מאיתנו את הטיפה הזו לפתרון המשבר העולמי הזה. בשל המחקרים הרבים, והמדענים שטוענים לכך שניתן להחזיר את הקור לרמה כזאת שהמסת הקרחונים תיפסק, עלינו לקחת אחריות אישית, מדינית ובינלאומית ובאיחוד כוחות וחשיבה מבוקרת לפעול לפתרון המשבר. זה ניתן, והדבר מחוייב המציאות. עלינו להשאיר לדורות הבאים כוכב לכת יפה ונקי". (פארי, תושבת רעננה, היא בעלת משרד התיווך מארי פארי שירותי נדל"ן).

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר