בנימין נתניהו צילום ליאור מזרחי בני גנץ צילום אמיל סלמן
בנימין נתניהו צילום ליאור מזרחי בני גנץ צילום אמיל סלמן

האם בני גנץ יצליח להרכיב ממשלה? | "נראה שניפגש שוב לסבב שלישי של בחירות"

הפרלמנט העירוני עונה על שאלה בשבוע, והפעם: מה הם הסיכויים של בני גנץ להצליח במלאכת הרכבת הממשלה?

פורסם בתאריך: 1.11.19 08:07

יואב אביב

יואב אביב, קרדיט יהודית הופמן

“שתי מערכות בחירות הביאו את כולם למסקנה שלא ניתן להגיע לממשלה חדשה ללא בחירות הולכות וחוזרות. הצעתי היא שגנץ ישנס מותניים, ויחד עם ביבי יקימו ממשלה זמנית של שלושה או ארבעה חודשים בלבד, בצורה מוצהרת ומוגדרת, ללא שום מפלגה קטנה אחרת, כאשר בתקופת הכהונה הזו ישנו שתי המפלגות הגדולות את שיטת הבחירות של ישראל. כך יוכלו להגיע למצב שבו מפלגה עם פחות מ־25 מנדטים או יותר, לא תוכל להיכנס לכנסת. לאחר שינוי השיטה, תתפזר שוב הכנסת כפי שכבר צפוי לקרות גם כך, ותתקיים מערכת בחירות נוספת שבה יצליחו להיכנס שתיים או שלוש מפלגות בלבד. שיטה זו תביא להתייצבות שלטונית ולתיקון היסטורי של השסע הקיים בין דתיים לחילוניים, בין ימין לשמאל, בין יהודים לערבים, מהסיבה הפשוטה ביותר שכל אזרח יוכל למצוא את מקומו בין אחת המפלגות הגדולות, לא משנה אם הוא דתי מסורתי או חרדי, חילוני, להט”בי, יהודי, ערבי או אתיופי. (יואב אביב, תושב רעננה, “מנהל את פורום התושבים של רעננה” ו”הפורום הישראלי לערים ירוקות”).

רועי זלצמן

רועי זלצמן. צילום סטודיו צילום מארק

רועי זלצמן. צילום סטודיו צילום מארק

“סיכויי הרכבת הממשלה נמוכים, ועל פניו נראה שניפגש שוב בסביבות אפריל 2020 לסבב שלישי של בחירות, וזאת לאור העובדה, שגם אשף הפוליטיקה, בנימין נתניהו לא הצליח. אך, בזכות התקשורת האוהדת למחנה המרכז שמאל, בהחלט ניתן יהיה בעזרת ספין תקשורתי חכם לאחד כוחות, במיוחד לאור הפחד מזעם דעת הקהל כנגד מי שיסכל את המהלך. נ.ב. – הגם שזה לא יספיק, אני משוכנע שליברמן יחבור לגנץ ולו רק בשל החשש שלא יוכל להגיע להישג של 8 מנדטים בבחירות נוספות” (זלצמן, תושב רעננה, שותף במשרד התיווך "טרקלין נדל"ן KWraanana" ויו"ר משותף של לשכת המתווכים במחוז השרון)

שני דימנט

שני דימנט

שני דימנט

“אני לא יודעת אם בני גנץ יוכל להרכיב ממשלה, אני מאוד מקווה שכן ועוד יותר מקווה שמדינת ישראל לא תצטרך לגשת לבחירות בפעם השלישית. לגבי הנתונים, צריך להסתכל על התמונה הכוללת בצורה נכונה. להערכתי זה המצב כרגע: 1. כולם, כולל כולם, חייבים לרדת מהעץ. 2. משא ומתן חייב להיות בעל משמעות. 3. גנץ לדעתי צריך להבין שהוא ישב עם ביבי והחרדים, אחרת לא תהיה לו ממשלה. 4. להבין שמי שיכול לפסול את בנימין נתניהו זה רק בית המשפט. 5. אם גנץ ייכשל, יש לקחת בחשבון שהתסריט הבא הוא שליברמן ירכיב ממשלה ללא נתניהו. אני מקווה שבני גנץ יצליח, ומקווה שכולנו נוכל לקבל פה חיים טובים יותר”. (דימנט היא תושבת רעננה ופעילה במועצת הנשים של העיר)


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר