פרס ורבין ערב הרצח
פרס ורבין ערב הרצח

איך האווירה הפוליטית השתנתה מאז רצח רבין? | “הפכנו לחברה מפלה, מפלגת, משסעת ואכזרית”

הפרלמנט העירוני עונה על שאלה בשבוע, והפעם: האם לדעתכם האווירה הפוליטית בישראל השתפרה מאז רצח רבין?

פורסם בתאריך: 10.11.19 10:52

מארי פארי

מארי פארי

מארי פארי

“האווירה הפוליטית בישראל הייתה סוערת מאז ומעולם, ולאחר רצח רבין המצב הלך והתדרדר במדרון תלול באופן תהומי ביותר. נוצר קרע ושסע מאוד חד וברור בחברה הישראלית, וקשה מאוד היום לאחות את הקרעים. אני זוכרת את היום הזה, כאשר היינו בכיכר עם בננו הצעיר, על הכתפיים, היינו שם כדי להביע תקווה וכדי לייחל ולחלום לשלום. היינו צעירים ואופטימיים. החלום הזה נגוז מהר מדי. יש לנו את ישראל של לפני רצח רבין, ואת ישראל של אחרי. נגמרו לנו החלומות, אנו חיים במצב של הישרדות, ולא בטוחים יותר שיגיע יום ויהיה כאן שלום ותהיה כאן חברה ישראלית שמקבלת את כולם כפי שהם. הפכנו לחברה מפלה, מפלגת ומשסעת. חברה שהיא אכזרית כלפי עצמה וכלפי תושביה. אני מסתכלת על הדור הצעיר, שחלקם הגדול לא רוצים לשמוע בכלל על פוליטיקה, נרתעים מכך, ורוצים להיות מנותקים כדי להמשיך ולשרוד את חיי היומיום.(פארי, תושבת רעננה, היא בעלת משרד התיווך מארי פארי שירותי נדל"ן).

יוסי גולן

יוסי גולן. צילום פרטי

יוסי גולן. צילום פרטי

“יש מנהיגים ללא חוט שדרה שמתנהגים בטיפשות וקלות דעת, משרתי הציבור שאיבדו מזמן, ללא בושה, את אמות המוסר, ואין מנגנון שיוקיע ויפריד אותם מצינור השחיתות. ואם נוסיף את הרשתות החברתיות שנכנסו לחיינו, לא רק שהאווירה הפוליטית לא השתפרה אלא אף הקצינה. אנשים מרשים לעצמם להגיב בלי מחסומים, בקללות ונאצות, ויש המסתתרים מאחורי פרופילים מזויפים המפיצים הודעות שקריות. ימין נגד שמאל, חילונים נגד חרדים וההיפך. ‘בימים האלה אין מלך בישראל, כל איש הישר בעיניו יעשה’”. (גולן, תושב רעננה, הוא מנהל "פורום תושבים ברעננה" ומנהל חברת ביובית המקורית)

לימור גוטהולץ

עו"ד לימור גוטהולץ

עו"ד לימור גוטהולץ

“רצח רבין היה אירוע מכונן בהיסטוריה של מדינת ישראל. נחצה קו אדום והמדינה הייתה בזעזוע. מותר ורצוי שיהיו דעות שונות זאת טבעה של דמוקרטיה, אך אסור לחצות קווים כאלה. אחרי רצח רבין האווירה הפוליטית השתנתה. הייתה רגיעה מסוימת, תחילה כולם הבינו את ההשלכות שיכולות להיות לפרובוקציות וכמה רע זה יכול להיגמר. אך בשנים האחרונות ישנה התרופפות באיפוק והפוליטיקה הפכה אגרסיבית וקיצונית. יש אמירות מזעזעות מכל הכיוונים, גם מצד הפוליטיקאים וגם מצד התומכים. קשה להגיד שהאווירה השתנתה לטובה. הפוליטיקאים צריכים לנהל שיח פוליטי מכבד ולגנות כל מעשה ואמירה קיצונית. שום דבר טוב לא יכול לצמוח משיח אלים”לימור גוטהולץ, תושבת רעננה, היא עורכת דין בתחום האזרחי ומקרקעין)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר