עומס בבתי חולים צילום תומר אפלבאום
עומס בבתי חולים צילום תומר אפלבאום

מה מצבה של מערכת הבריאות? | “מטופלים ישנים על הרצפה. חדרי אוכל הפכו לאולמות אשפוז”

הפרלמנט העירוני עונה על שאלה בשבוע, והפעם: האם הממשלה השקיעה בעשור האחרון מספיק משאבים במערכת הבריאות?

פורסם בתאריך: 14.11.19 15:44

יואב אביב

יואב אביב, קרדיט: יהודית הופמן

יואב אביב, קרדיט: יהודית הופמן

“ישראל נסמכת על יכולות גבוהות בתחום הבריאות, שמסתמכות בעיקר על יכולותיהם הגבוהות של הרופאים, החוקרים והממציאים בישראל. אולם הדבר אינו מספיק, שכן מערכת הבריאות עצמה נמצאת בקריסה תקציבית כבר יותר מעשור, דבר שגורם לירידה באותן יכולות שציינתי. בשלב מסוים, אנו התושבים נתחיל להרגיש זאת מעבר לתורים ארוכים כאורך הגלות, נתחיל להרגיש זאת באיכות הרופאים שנעלמים לחו”ל, באיכות התרופות והמכשירים, ובמחלות קשות שהמתאשפזים יחלו בהם עקב הצפיפות בבתי החולים. בהמשך, גם תיירות המרפא תיעלם וחוקרים יעברו לאוניברסיטאות בחו”ל. רק כאשר ייחשב הנושא כמצב חירום אמיתי, רק אז נוכל להציל את המצב, עד אז – שנהיה בריאים כולנו”. (יואב אביב, תושב רעננה, מנהל את “פורום התושבים של רעננה” ו”הפורום הישראלי לערים ירוקות”).

שני דימנט

שני דימנט

שני דימנט

“כאחת שנמצאת ועובדת במערכת הבריאות, דעתי היא שיש לאפשר יותר תקנים. מתוך מדינות ה-OECD, ישראל משקיעה הכי פחות במערכת הבריאות. התפוקה היא כן מהטובות במדינות המערב אך לא ניתן לנקוף זאת לזכות הממשלה. כיום, כמעט ואין השקעה בתשתיות של בתי החולים. מנהלי המוסדות הרפואיים מוצאים את עצמם נוסעים לחו”ל לגייס כספים. האוכלוסייה בישראל גדלה באופן דרמטי, ובמקביל תוחלת החיים התארכה. נוצר עומס בלתי נסבל על מערכת האשפוז, ומבלי שנוספו כמעט תקנים – רופאים, אחיות, מיטות ואנשי מנהלה, בתי החולים לא עומדים בעומס והצוות לא מספיק לטפל בחולים. המצב רק הולך ומחמיר. מטופלים נאלצים לישון על הרצפה. חדרי אוכל הפכו לאולמות אשפוז. יש גם מחסור רציני ברופאים ואחיות. המחסור הזה נובע גם מהיעדר תקנים, אבל גם מהיעדר מוטיבציה להתמחות במקצועות הפחות רווחיים, אלו שאין בהם הרבה עבודה מחוץ לרפואה הציבורית כמו גריאטריה, פסיכיאטריה ופנימית. בריאות אזרחי ישראל חייבת להיות בראש סדר העדיפויות של הממשלה”. (דימנט, תושבת רעננה ופעילה במועצת הנשים של העיר)

חננאל שלומי

חננאל שלומי

חננאל שלומי

“במרכז הארץ לא נפתח בית חולים אחד נוסף בשנים האחרונות, אך מנגד האוכלוסייה גדלה. האחיות במחלקות המיון קורסות מרוב מטופלים. צריך לראות את תור האלונקות הממתינות מחוץ למיון. את אובדן הסבלנות של המטופלים. את הזקנה במסדרון. את הירידה מהארץ של רופאים צעירים כי לא הגדילו תקנים. האוכלוסייה גדלה וגם מזדקנת, אבל אין צעדים לקראת הגדלת המשאבים במערכת הבריאות. ועדיין לא הזכרנו את מחלות החורף, שמובילות לתפוסה של מעל 100%. ביקור חפוז במחלקות בית החולים יציג את התמונה האמיתית, שמשאבי הבריאות לא הורחבו. המצוקה זועקת, גם של הרופאים, גם של האחיות ובעיקר של החולים. הפתרון היחיד הנראה באופק, הוא להישאר בריא”. (חננאל שלומי, תושב רעננה, הוא הבעלים של בית הקפה ‘אחוזת הלחם’)


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר