רק שאלה טיל נופל בשדרות צילום אליהו הרשקוביץ מפעל מחסני הולנדיה שנשרפו בשדרות צילום אליהו הרשקוביץ

האם ניתן להגיע להסדר עם החמאס? | “הלב רוצה להאמין שכן, אבל הראש מבין שלא”

שאלה אחת בשבוע לפרלמנט: האם לדעתכם אפשר להגיע להסכם רגיעה ארוך טווח עם החמאס בעזה?

פורסם בתאריך: 22.11.19 09:03

רועי זלצמן

רועי זלצמן. צילום סטודיו צילום מארק

רועי זלצמן. צילום סטודיו צילום מארק

“המצב ההומניטרי ברצועת עזה הוא מהגרועים בעולם, וחמאס אשר שולט ברצועה כמעט ולא פועל לשיפור המצב, ולא יאפשר רגיעה ארוכת טווח, כי זה נוגד את האינטרסים שלו. עצם קיומו מושתת על כוחניות והתמודדות מול ה”אויב הציוני”, במקום להתמקד בשיפור התנאים לתושבים. כך שבכל עת של משבר ולחץ שיצוץ מצד תושבי עזה, חמאס הוא זה שיגרום בעצמו או על ידי באי כוחו למשבר מול ישראל שתשמש כאויב משותף ללכד את תושבי עזה מולו. כל הסכם מול החמאס, מטרתו לשחרר לחץ בינלאומי עד סבב המלחמה הבא. הפתרון יגיע רק בהפלת חמאס, ובעת הקמת מנהיגות חיצונית לתקופת הסתגלות שתלווה הקמת מנהיגות מקומית, במקביל להשקעות ישירות במיזמים, ולא בכסף שעובר לניהול הארגון ולכספות פרטיות”. (זלצמן, תושב רעננה, שותף במשרד התיווך “טרקלין נדל”ן KWraanana” ויו”ר משותף של לשכת המתווכים במחוז השרון).

מארי פארי

מארי פארי

מארי פארי

“הלב רוצה להאמין שניתן להגיע להסכם רגיעה ארוך טווח עם החמאס, אך הראש מבין שלא, זאת מתוך ניסיון רב ומתוך אינספור אכזבות. ואנחנו, עם ישראל, הפסקנו להשתמש בלב, וכיום אנו הולכים עם הראש שאומר ומורה לנו להפסיק להאמין לסיפורי הבדיות הללו. אין אפשרות של הסכם, או רגיעה קצרת טווח, ארוכת טווח או כל מה שביניהם. המקום שקרוי עזה, הוא חבית נפץ אחת גדולה שעתידה להתפוצץ בכל רגע נתון ולאיש אין שליטה על כך. הזמן שעמד לרשותנו בעבר, לצורך הסדרה כזו או אחרת. התקווה להסדר נמוגה, ואיננה עוד. לצערנו, לא ניתן היום להביא את השקט לאזור. ייתכן, שיתאפשר שינוי ו/או רגיעה, רק כאשר תוחלף המנהיגות באזור”. (פארי, תושבת רעננה, היא בעלת משרד התיווך מארי פארי שירותי נדל”ן).

יוסי גולן

יוסי גולן. צילום פרטי

יוסי גולן. צילום פרטי

“החמאס לא מתכוון להניח את נשקו. המטרה שלו היא חיסול מדינת ישראל. הסדרה ארוכת טווח משחקת לידיו, וכל הסדרה בעזה מאיצה את מרוץ החימוש של חמאס. כל הסדרה שכזו תאפשר לחמאס ולג’יהאד האסלאמי להצטייד ברקטות נוספות וחזקות יותר ולשכלל את כוחן הצבאי. לדעתי, תהיה הסדרה לשנה הקרובה, זאת מפני שמנהיגי המדינה חוששים מאובדן חיי חיילנו מצד אחד, ומאובדן חיי אזרחים לא מעורבים ובעיקר ילדים ונשים מצד שני”. (גולן, תושב רעננה, הוא מנהל “פורום תושבים ברעננה” ומנהל חברת ביובית המקורית).


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר