קויי השבת צילום מוטי מילרוד
קויי השבת צילום מוטי מילרוד

האם עיריית רעננה צריכה להצטרף ליוזמת התחבורה הציבורית בשבת? | “ניתן להגיע לפתרון מוסכם”

הפרלמנט העירוני עונה על שאלה אחת בשבוע, והפעם: האם העירייה צריכה להצטרף ליוזמת התחבורה הציבורית בשבת בגוש דן?

פורסם בתאריך: 28.11.19 16:36

לחצו כאן כדי להשתתף במשאל הגדול של "צומת השרון" על תחבורה ציבורית ברעננה בשבת

אבי יוסף

עו"ד אבי יוסף. קרדיט: תמר מלין

עו"ד אבי יוסף. קרדיט: תמר מלין

“נראה שאין כיום נושא שמאתגר את הסטטוס קוו בין דתיים לחילוניים יותר מסוגיית התחבורה הציבורית בשבת. מצד אחד עומדת השבת כעקרון יסוד ביהדות, וקיים הצורך של הציבור הדתי והמסורתי לשמור על עקרון יסוד זה במרחב הפרטי והציבורי (מניעת חילול שבת בפרהסיה). מצד שני, עומדים עקרונות הקשורים לחופש הפרט וצרכים פרקטיים לניידות של אלה שאין בבעלותם רכב פרטי. לאור המורכבות, החשיבות והרגישות של הנושא, כל שינוי חייב לדעתי להיעשות בהידברות ותוך התחשבות ככל הניתן בעקרונות הצד האחר. רעננה ידעה במשך השנים לשמור על מרקם יחסים מיוחד בין הציבור הדתי לחילוני, ואני משוכנע שבאמצעות רצון טוב וחשיבה יצירתית ניתן להגיע לפתרון גם בסוגיה זו. מאחר והרכבת כבר יצאה מהתחנה, לאור ההתפתחויות בערים השכנות בנושא התחבורה הציבורית בשבת, יהיה נכון אם נציגי הציבור הדתי והחילוני ברעננה ישבו, ידברו וינסו להגיע לפתרון מוסכם בעניין זה. אני משוכנע שפתרון כזה קיים”. (אבי יוסף, תושב רעננה, הוא עורך דין, סופר ילדים, פעיל חברתי ומנהל פרויקט עמ”י)

לימור גוטהולץ

עו"ד לימור גוטהולץ

עו"ד לימור גוטהולץ

“יוזמת הפעלת קווי תחבורה ציבורית בשבת בגוש דן עלתה בצורה מוצלחת מאוד, והעירייה בהחלט צריכה לאמץ את היוזמה. העיר מורכבת מאוכלוסייה מגוונת, כולם חיים זה לצד זה תוך ניסיון לכבד ולשמור כל אחד על אמונתו ואורח חייו. הכבוד ההדדי צריך לקבל ביטוי לכל הכיוונים, גם לכיוון של מי שאינו דתי ומעוניין לנסוע בשבת. כל אחד מנהל את השבת בהתאם לאמונתו, והבחירה אם להשתמש בתחבורה הציבורית היא אישית. קווי התחבורה הציבורית בשבת צריכים לפעול תוך התחשבות ולא להיכנס לאזורים בהם תהיה פגיעה ברגשות הציבור, כך הפעלת הקווים תשרת את מי שמעוניין. כל עוד קיימת זכות הבחירה אם להשתמש בשירות, אין פגיעה באף ציבור”. (לימור גוטהולץ, תושבת רעננה, היא עורכת דין בתחום האזרחי ומקרקעין)

יואב אביב

יואב אביב, קרדיט: יהודית הופמן

יואב אביב, קרדיט: יהודית הופמן

“כשבאים לדון בשאלה התחבורה הציבורית בשבת, ישנם שיקולים מעשיים רבים בעד, כגון: הנגשת הניידות עבור צעירים, תיירים ובני הדור השלישי. עסקיה של רעננה צמאים ללקוחות נוספים, כמו תושבי ערי גוש דן שכבר מהשבת האחרונה משתמשים בתחבורה הציבורית ומבקשים להגיע למקומות בילוי ומסעדות, ולא רק להגיע אל קרוביהם, חבריהם וחוף הים. לצערי, העניין העיקרי ברעננה שלנו, על מגוון הקהילות שבה, חילונים ודתיים, הוא בקביעה האם מדובר בחילול שבת או לא. ניתן לראות כי יש רצון עז של רוב תושבי העיר שהינם חילונים לתחבורה ציבורית בשבת, מצד שני יש רצון עז של החילונים להתחשב באחיהם שומרי השבת. לכן על פרנסי העיר והעומד בראשה, לקחת את מלוא השיקולים, לשבת סביב השולחן ולהגיע למפרט נכון לתחבורה ציבורית בשבת ברעננה, מפרט שיהיה מותאם מראש למרקם הייחודי של רעננה”. (יואב אביב, תושב רעננה, “מנהל את פורום התושבים של רעננה” ו”הפורום הישראלי לערים ירוקות”).


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. גם לדתיים יש דעה

    מעניין שאתם שואלים ומראיינים רק חילונים על ענייני דת ואף לא איש דת אחד (ולא. רביי רפורמי זה לא איש דת)

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר