ארדואן, פריז, קהיר. צילום AP, Getty Images, א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
ארדואן, פריז, קהיר. צילום AP, Getty Images, א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

הפרלמנט של רעננה מדבר על האנטישמיות בעולם: "צריך להיאבק בכל הכוח, ולהמשיך לטוס"

הפרלמנט עונה על שאלה אחת בשבוע, והפעם: האם יש מקומות בחו"ל שצריך לחשוש לטוס אליהם בגלל האנטישמיות?

פורסם בתאריך: 11.12.19 11:23

לימור גוטהולץ

עו"ד לימור גוטהולץ

עו"ד לימור גוטהולץ

"האנטישמיות התחזקה והרימה ראשה בשנים האחרונות. במקומות רבים באירופה ובעולם ישנם גילוי אנטישמיות רבים ומטרידים הבאים לביטוי בין היתר בטרור וניסיונות פגיעה במטרות יהודיות, פגיעות בבתי עלמין, בתי כנסת, בתי ספר, התבטאויות קשות נגד יהודים וצורות שונות של התנכלויות ופגיעה ביהודים רק בשל היותם יהודים. תופעות אלו מדאיגות מאוד גם בשל אופיין וגם בשל היקפן ההולך ומתרחב. למרות זאת, לא צריך לחשוש לנסוע לשום מקום בגלל גילויי האנטישמיות. ההיפך, צריך להיאבק בכך בכל הכוח, להמשיך לנסוע למקומות, לחזק את ההסברה ולגרום לתופעות האלו להיעלם מהעולם". (לימור גוטהולץ, תושבת רעננה, היא עורכת דין בתחום האזרחי ומקרקעין).

עו"ד אבי יוסף. קרדיט: תמר מלין

אבי יוסף

"דו"ח מקיף של משרד התפוצות על אירועים אנטישמים ברחבי העולם הציג מציאות עגומה ומדאיגה, לפיה שנת 2018 היתה שנת שיא באירועים אנטישמיים, כאשר בשנה זו חלה עליה דרמטית בתקריות אלימות אנטישמיות כמעט בכל מדינה בעולם. למקרא הנתונים האלה ברור שמדד האנטישמיות צריך להוות שיקול נוסף בבחירת יעד הטיסה הבא. באופן אישי, ובעיקר במסגרת הטיולים המשפחתיים לחו"ל, אני משתדל להימנע מטיסה ליעדים מרובי תקריות אנטישמיות. כך למשל, בקיץ האחרון העדפנו לצערי לוותר על טיול לצרפת, בשל לא מעט אירועים אנטישמים שאירעו בה, ובחרנו יעד אחר שהרגשנו שהוא בטוח יותר. המציאות שבה ישראלים מעדיפים להימנע מלדבר בעברית בחו"ל או בוחרים להסיר את הכיפה או כל סממן ישראלי אחר בחו"ל כבר אינה חריגה ולמרבה הצער אפילו די שכיחה. לנוכח המציאות העגומה הזאת, כמה אושר וכמה משמחת הידיעה שיש לנו את המקום שלנו, שיש לנו את מדינת ישראל שלנו. אז אולי לא הכל מושלם בה, ואולי יש מה לתקן ולשפר בה – אבל היא לגמרי שלנו". (אבי יוסף, תושב רעננה, הוא עורך דין, סופר ילדים, פעיל חברתי ומנהל פרויקט עמ"י).

קארי פכטר. צילום עזרא לוי

קארי פכטר. צילום עזרא לוי

קארי פכטר

"עקרונית רוב המקומות בעולם מוגנים וכיום בעקבות האירועים יש שמירה מוגברת. חשוב לציין כי אותן מדינות, במיוחד באירופה, מעוניינות שיגיעו אליהם תיירים ומשום כך יש תמיד שמירה ערנית. למעט טורקיה ומצרים, אין חשש לטוס לחו"ל. בכל מקרה, חדר המצב מעדכן תמיד אם יש חשש לפיגועים. כמובן תמיד צריך להיות ערניים, ולא משנה היכן נמצאים, כי תיירים הם יעד בכל המקומות בעולם, לא רק בנוגע לבעיה חבלנית אלא מפני גניבות וכדומה. כיום האבטחה בעולם היא גדולה, המודיעין משותף להרבה מדינות וקשה להוציא פיגוע. בכל מקרה, צריך ליהנות, לא להיות שאננים ולא כדאי לצאת לטיול עם חרדה, שהרי אז אין טעם לטייל". (קארי פכטר, תושבת רעננה, היא פעילה חברתית).

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר