כלים צילום אי.אס.אי.פי
כלים צילום אי.אס.אי.פי

איפה צריך לאסור שימוש בכלים חד פעמיים? | "לא ניתנה מחשבה לפגיעה בכדור הארץ"

הפרלמנט העירוני עונה על שאלה בשבוע, והפעם: איפה צריך לאסור על שימוש בכלים חד פעמיים?

פורסם בתאריך: 20.12.19 08:29

מארי פארי

מארי פארי

מארי פארי

"השימוש בכלים החד פעמיים מאוד רווח בארץ, ובמשך שנים רבות, לא ניתנה מחשבה לפגיעה בכדור הארץ בשל השימוש המרובה בהם. כיום מנסים לתקן זאת וכמו כל דבר שרוצים לתקן בחברה שלנו, מתחילים עם החינוך, בגנים ובבתי הספר בהתחלה, ולאחר מכן בקהילות שעושות שימוש מאוד מסיבי בחד פעמי. לדעתי, יש להחיל איסור של מכירת כלים שאינם מתכלים, ובכך להפחית את הסיכון בשימוש שלהם. אני באופן אישי, מאוד לא אוהבת לשתות בכלים חד פעמיים, זה ממש עושה לי רע, ולאחרונה התחלתי במנהג מן העבר, להביא איתי כוס לשתייה, תרמוס, או בקבוק מים משלי שאני שוטפת בבית. אצלנו בבית גם לא משתמשים בכלים חד פעמיים לאכילה וגם לא לאפייה או בישול. כשאנו עורכים את ארוחת שבת, ואני מוציאה מהארון את כוסות הבדולח הנוצצות שקיבלתי כשי מאמי, היין טעים יותר, ויפה יותר לעין. האיסור צריך להתחיל מכל אחד מאיתנו בתוך עצמנו, במשפחה שלנו, בסביבה שלנו, בעיר שלנו. בעיריית רעננה לדוגמא, ראש העירייה כבר קיבל החלטה כי לא ייעשה יותר שימוש בכלים חד פעמיים". (פארי, תושבת רעננה, היא בעלת משרד התיווך מארי פארי שירותי נדל"ן).

יואב אביב

יואב אביב, קרדיט: יהודית הופמן

יואב אביב, קרדיט: יהודית הופמן

"השימוש בכלים חד פעמיים הוכח כגורם נזק לאיכות הסביבה, וכיום יותר ויותר גופים ציבוריים וגם חברות מתחילים לעבור לרב פעמי. במידה והיו מקיימים ועדת חשיבה לאומית בנושא, היו מגיעים למספר מסקנות לגבי השימושים הספורים שבהם ניתן ואף נחוץ להתיר המשך שימוש בכלים חד פעמיים. לדוגמא השימוש בכלים אלה בקרב יחידות צבאיות בעת אימון ופעילות בשטח, או בעת מצבים נוספים מצילי חיים. עד שכל זה יקרה, יש להתחיל ולתת דוגמה, כבר כיום, כמו שקורה בעיריית רעננה, ולהנחיל זאת גם לבתי הספר והגנים, ובהמשך לשכנע את החברות שמשרדיהן שוכנים ברעננה לעשות מהלך דומה". (אביב, תושב רעננה, הוא מנהל "פורום התושבים של רעננה" ו"הפורום הישראלי לערים ירוקות").

קארי פכטר

קארי פכטר. צילום עזרא לוי

קארי פכטר. צילום עזרא לוי

"השפעתם של הכלים החד פעמיים הינה השפעה גלובלית. אמנם הרצון והכוונה בייצור הכלים הללו הם לאפשר לאנשים לאכול ולשתות ללא צורך בשטיפת כלים, אך בשנים האחרונות התברר כי מדובר בתופעה מזיקה הגורמת לזיהום חמור של הסביבה. אני מציעה לאסור את השימוש בכלים החד פעמיים בגני הילדים ובכלל בכל מוסדות החינוך. בנוסף, צריך לדעתי לקבוע קנס גבוה במיוחד לחברות שאינן מעבירות את הפסולת שלהן למחזור. יש לצמצם בחוק את כמות הייצור, ולחפש פתרונות יצירתיים כמו יצור של כלים מתכלים. חשוב שכל הרשויות ומוסדות הממשלה יקפידו למנוע שימוש במוצרים אלו. עלינו לשמור על העולם ולעשות מאמץ. לשמור על העולם זו אינה קלישאה ומילים ריקות. זוהי העת שכולנו נפעל יחד, כל אחד ואחת למען העולם של כולנו". (פכטר, תושבת רעננה, היא פעילה חברתית).


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר