חיסון צילום תומר אפלבאום
חיסון צילום תומר אפלבאום

האם צריך להתחסן נגד שפעת? | "התועלת לחייב את הציבור להתחסן היא גדולה יותר"

שאלה אחת בשבוע לפרלמנט: האם צריך לחייב להתחסן נגד שפעת?

פורסם בתאריך: 2.1.20 18:18

לימור גוטהולץ

עו"ד לימור גוטהולץ

עו"ד לימור גוטהולץ

שפעת היא מחלה נגיפית מדבקת שסיבוכיה עלולים להיות קטלניים. מנתוני משרד הבריאות עולה כי 20 אחוז מהאוכלוסיה התחסנה נגד המחלה נכון לתחילת השבוע, גם בשל אדישות הציבור ואח”כ בשל מחסור בחיסונים. בכל שנה מתים בעולם אנשים בשל סיבוכי השפעת. המקרים האחרונים בארץ, עוררו בהלה מוצדקת בציבור וכעת נשקלת האפשרות לחייב את הציבור להתחסן. ניתן ללמוד מהנתונים שמתפרסמים בעולם כי השנה המחלה צפויה להיות חריפה במיוחד ויש חשש להתפשטות המחלה. לכן, בבחינת השיקולים בעד ונגד, אני חושבת שהתועלת לחייב את הציבור להתחסן היא גדולה יותר. (לימור גוטהולץ, תושבת רעננה, היא עורכת דין בתחום האזרחי ומקרקעין)

קארי פכטר

קארי פכטר. צילום: עזרא לוי

קארי פכטר. צילום: עזרא לוי

"מזה שנים נשאלת השאלה החשובה, האם לחייב הורים לחסן את ילדיהם? מדובר בסוגיה ערכית, האם כל הורה צריך לחייב את ילדו לפעול בהתאם להוראות שירותי הבריאות? הורים רבים אינם מאמינים שאכן החיסון יעיל, ובשל כך יתכן ומשרד הבריאות צריך לצאת בהסברה טובה ונכונה יותר. צריך להסביר ולתת להורים מידע מלא ולא להסתיר נתונים. להבנתי, ההחלטה צריכה להיות של ההורים, מהסיבה שאם יוחלט על חיסון כחובה הדבר יביא לחוסר אמון בין הציבור לשלטון המרכזי. להורים יש את הזכות לקבוע מה נכון לילדיהם ואי אפשר לכפות ולחייב הורים במתן חיסון. על משרד הבריאות לפעול להנגשת מידע ולהסביר בצורה יעילה מדוע יש לחסן את הילדים. אימוץ החלטה דורסנית כמו חובת חיסון מהווה פגיעה בזכויות הציבור וההורים במיוחד". (קארי פכטר, תושבת רעננה, היא פעילה חברתית)

שני דימנט

שני דימנט

שני דימנט

"חיסון השפעת הוא בהחלט חשוב, ואני בהחלט ממליצה להתחסן מידי שנה על מנת למנוע תחלואה של המחלה שעלולה להתפתח ולהסתבך. יחד עם זאת, ממחקרים שנעשו התגלה כי דווקא בקרב קבוצות הסיכון, ילדים עד גיל 5 ומבוגרים מעל גיל 65, חיסון השפעת יעיל אך במידה נמוכה ביחס לשאר קבוצות הגיל. הקבוצה המוגנת ביותר הינה ילדים בין הגילאים 17-5, שלומדים ומקבלים את החיסון באמצעות מערכת החינוך עם יעילות של כ-70 אחוז. ארגון הבריאות העולמי מייחס את העדיפות הגבוהה ביותר לחיסון נשים הרות, ואחריהן ילדים בגילאי שש ומעלה, שלהם יש את שיעורי התפרצות השפעת השנתית הגבוהים ביותר והם התורמים באופן משמעותי להתפרצות שפעת. בסופו של יום זוהי החלטה שלנו, אך אני בהחלט ממליצה להתחסן. חורף חם, בטוח ובעיקר בריא לכולנו". (דימנט, תושבת רעננה ופעילה במועצת הנשים של העיר)


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. דודי

    אין בעייה שלא יתחסנו .אבל הטיפול לאחר שנדבקים וכל הוצאותין יהיו על החולה בשפעת שלא התחסן . הקופות ומשרד הבריאות משקיעות בטיפול מונע כדי למנוע הפסדים גדולים הן של ימי מחלה ,ימי עבודה גם של הורים וגם של ילדים ותלמידים . מי שגיבור שיהיה עד הסוף ולא לבוא לבכות אחרי שהוא בסכנת חיים כי לא הקשיב לאזהרות וזלזל . בדיוק כמו רכב .היצרן מחייב לעשות טיפולים ב-3 שנים הראשונות אחרת אין אחריות .גיבורים וסרבנים משלמים על זה

  2. רונן מ

    "ירידה מתמשכת בשנים האחרונות בשיעור ההתחסנות כנגד שפעת בקרב צוותים רפואיים בישראל מ-45% בחורף שנת 2015 ,ל-36% בחורף שנת 2018"
    (הדוקטור – פורטל רפואה ובריאות)

    לא פחות חשוב ובעיקר מחשיד ומדאיג, מה דעתם המקצועית של צוותי הרפואה החשופים בחזית הסיכון להיחשפות להידבקויות, לגבי אמת בפרסומים והסיכונים ממחלת ה"שפעת" ו/או כלל דיווחי ודברי גורמי הממסד .
    .
    https://www.hadoctor.co.il/%D7%99%D7%A8%D7%99%D7%93%D7%94-%D7%94%D7%A8%D7%95%D7%A4%D7%90%D7%99%D7%9D-%D7%95%D7%94%D7%90%D7%97%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%9E%D7%AA%D7%97%D7%A1%D7%A0%D7%99%D7%9D-%D7%A9%D7%A4%D7%A2%D7%AA/

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר