רק שאלה
טראמפ צילום רויטרס
קאסם סולימני צילום AP
רק שאלה טראמפ צילום רויטרס קאסם סולימני צילום AP

האם איראן תפגע בישראל? | "הם ימתינו ויכו בבטן הרכה בהזדמנות הראשונה"

שאלה אחת בשבוע לפרלמנט. והפעם, האם ההסלמה בין איראן לארצות הברית תשפיע גם על ישראל?

פורסם בתאריך: 9.1.20 16:21

אבי יוסף

עו"ד אבי יוסף. קרדיט: תמר מלין

"למרבה הצער, אנחנו לא בוחרים את האויבים שלנו. העוינות של השלטון האיראני לישראל אינה תלויה באירוע כזה או אחר, אלא מבוססת על אידיאולוגיה דתית פונדמנטליסטית הרואה במערב ותרבותו את מקור כל הרע, וישראל נתפסת כמייצגת תרבות זאת. קריאות להשמדת ישראל, הכחשת השואה ותמיכה בארגוני טרור הפועלים כנגד ישראל הם חלק מהמדיניות המוצהרת של איראן. במצב דברים זה, לישראל יש אינטרס מובהק לצרף שחקנים נוספים מהמערב למאבק כנגד המשטר באיראן. לכן, הפעולה שביצעה ארה"ב, גם אם יש לה פוטנציאל להסלמה, משרתת את האינטרס הישראלי והיא בבחינת הצלחה של ישראל בגיוס גורם משמעותי כמו ארה"ב כנגד איראן. פעולת ההתנקשות בקאסם סולימאני לא העלתה את רף השנאה לישראל, וגם לא את המוטיבציה של המשטר באיראן לפגוע בנו. אלה קיימים בין כה וכה, אך היא כן פעולה מוצלחת כנגד ראש זרוע טרור והיא בעיקר ממחישה את השותפות של ארה"ב למאבק של ישראל כנגד משטר האייתולות האיראני". (אבי יוסף, תושב רעננה, הוא עורך דין, סופר ילדים, פעיל חברתי ומנהל פרויקט עמ"י)

מארי פארי

מארי פארי

מארי פארי

"ככל שרק ניתן, הרי שאיראן תמיד תכרוך כל הסלמה או מעשה כלשהו של האמריקאים לישראל, וזאת על מנת ליצור מצב בו איראן תוכל לנגח את ישראל. ההערכות האסטרטגיות אומרות כי יש סבירות גדולה למלחמה בעיקר בצפון, וכי יש לגבש אסטרטגיה חדשה בישראל כדי להתמודד עם המצב שנוצר. בכל מצב שמעצמה כלשהי מכה באיראן, ישראל תהיה הראשונה 'לחטוף'. לאחר חיסולו של סולימאני, אני באופן אישי קצת חוששת מהתגובות של האיראנים שיכולים להמתין ולהגיב באופן אסטרטגי, בערים ובארצות בהן יש להם נגישות רבה ושם הם נטמעים עם המקומיים, כגון טורקיה. הם ללא ספק ימתינו ויכו בבטן הרכה, בהזדמנות הראשונה שתהיה להם". (פארי, תושבת רעננה, היא בעלת משרד התיווך מארי פארי שירותי נדל"ן)

קארי פכטר

קארי פכטר. צילום: עזרא לוי

קארי פכטר. צילום: עזרא לוי

"בהסלמה בין איראן לארצות הברית נוצר המון לחץ על ארצות נוספות בעולם. השפעה זו בוודאי יכולה להוות טריגר מצד איראן לפעול כנגד ישראל. לאיראן יכולת לפעול מול ישראל באמצעות חיזבאללה, משום שלבנון קרובה לישראל וחיזבאללה הינו זרוע של איראן. לכן, בהחלט ייתכן שבזמן הלא רחוק תחליט איראן מסיבותיה לפעול מול ישראל מהסיבה שארצות הברית כבר החלה לפעול כנגדה בצד הכלכלי, בנוסף לחיסולו של סולימאני. מפרסומים זרים נודע לנו כי ישראל תוקפת יעדים באיראן, דבר שגורם למתח במשטר האיראני. איראן נמצאת בעמדת נחיתות, וגורמים נוספים כמו בעיות פנים במדינה יכולים בהחלט להביא למאבק 'קטן' מול חיזבאללה, וקיימת אפשרות שתתקבל החלטה של המשטר להביא למלחמה מול ישראל כחלק מרצון המשטר להראות כי אינו חושש מצד ארצות הברית וישראל". (קארי פכטר, תושבת רעננה, היא פעילה חברתית)


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר