רפי פרץ צילום עופר וקנין
רפי פרץ צילום עופר וקנין

“אני בטוח שדבריו של השר פרץ הוצאו מהקשרם”

שאלה אחת בשבוע לפרלמנט. והפעם, האם שר החינוך צריך לסיים את תפקידו בעקבות התבטאויותיו נגד קהילת הלהט”ב?

פורסם בתאריך: 16.1.20 18:09

מארי פארי

מארי פארי

מארי פארי

“קשה לי מאוד להציע צעד כה קיצוני, בדיוק כשם שקשה לי לשמוע את הדברים שאמר שר החינוך. אני דוגלת בשלום, בהכלה, בסובלנות, בגבולות ההדתה ודי כבר עם מלחמות האחים האלו ועם ההסתה. קהילת הלהט”בים וקהילת החילונים לא פחותים מקהילות וציבורים אחרים במדינה. לכןעלינו להכיל את כולם וללמוד לחיות באותה ארץ, כי אין לנו ארץ אחרת. בוודאי שעל שר החינוך להתנצל, ולהגיע למקומות כמו רעננה ביחד עם הח״כ הרענני שלנו וראש העירייה לשעבר איתן גינזבורג, ולערוך שיחה בבתי הספר עם התלמידים. השיח המתלהם של שר החינוך, השחיתויות שאנו עדים להם, ההדתה המתגברת, ההסתה והכוחניות בכלל, אינם תורמים לאווירת הכלה וקבלת האחר”. (פארי, תושבת רעננה, היא בעלת משרד התיווך מארי פארי שירותי נדל”ן).

חננאל שלומי

חננאל שלומי

חננאל שלומי

“השר רפי פרץ הוא אדם עם הרבה זכויות, והוא הרוויח אותן. בין אם כטייס ובין אם כרב צבאי ראשי. אני בטוח שהוא מבין את המצב הרגיש כיום ואני בטוח יותר מזה, שדבריו הוצאו מהקשרם. אנשים נולדו כפי שנולדו. לכן אין ואסור לשפוט אף אחד. בתור שר החינוך, יש דברים חשובים יותר שבהם הוא צריך לעסוק. הוא היה צריך להכיר בעוצמת המילים. צריך להתרכז במשותף לנו, ולא בנפרד. בסופו של דבר, השר לא צריך להתפטר, אבל הוא כן צריך להתנצל על דבריו”. (חננאל שלומי, תושב רעננה, הוא הבעלים של בית הקפה ‘אחוזת הלחם’)

יואב אביב

יואב אביב, קרדיט: יהודית הופמן

יואב אביב, קרדיט: יהודית הופמן

“התבטאויות של אנשי ציבור תמיד יבחנו בשבע עיניים על ידי התקשורת והעיתונות לגבי משמעותן, או לגבי הסיבה שבגללה נאמרו מלכתחילה ומה המסר שניסה איש הציבור להעביר. על אחת כמה וכמה אם איש הציבור בוחר לעצמו אמירות שנחשבות אפלות ונוגדות את דרך החיים של החברה בעת הזאת. תגובתו האומללה של השר פרץ – שאמר בתשובה לשאלה כיצד היה מגיב אם אחד מילדיו היה מגלה נטייה מינית שונה והשיב ‘ברוך השם הילדים שלי גדלו בצורה טבעית ובריאה’ – מוטב אילו לא הייתה נאמרת כלל. לא היה זה מקומו של שר החינוך במדינה דמוקרטית ומתקדמת כישראל לומר אמירה כזו שמעבירה מסר אפל לדור ההמשך. לאחר שהדברים נאמרו ראוי שיגיש את התפטרותו מיד כדי שהדור הצעיר יקבל מסר: על טעויות משלמים”. (אביב, תושב רעננה, מנהל את “פורום התושבים של רעננה” ו”הפורום הישראלי לערים ירוקות).

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר