רעידת אדמה בטורקיה השנה. צילום רויטרס

האם אנחנו ערוכים להתמודד עם רעידת אדמה? | "נשאר רק לקוות שהצוותים המיומנים והאמצעים מתוחזקים כראוי"

שאלה אחת בשבוע לפרלמנט. והפעם, האם המדינה תהיה מסוגלת להתמודד עם רעידת אדמה?

פורסם בתאריך: 30.1.20 17:39

 חננאל שלומי

חננאל שלומי

חננאל שלומי

"רעידת אדמה היא סימן שאלה גדול מכמה בחינות: היכן היא תתרחש, מהי עוצמת הרעש ולאיזה נזק היא תגרום מבחינת חיי אדם ונזק כלכלי לרכוש. הניסיון של צוותי פיקוד העורף הוא ניסיון רב שנרכש ברחבי הגלובוס ויש ברשותם אמצעים מתקדמים כך שיוכלו לתת מענה בתרחישי רעידת אדמה מקומית. השאלה היחידה היא מה היקף וגודל הרעידה. נשאר רק לקוות שהצוותים המיומנים והאמצעים מתוחזקים כראוי, שלא יקרה מצב כמו דו"ח הליקויים שנחשף באוגדה 319. בכל מקרה, נתפלל שהרעידה תדלג על מדינתינו. שבת שלום". (חננאל שלומי, תושב רעננה, הוא הבעלים של בית הקפה 'אחוזת הלחם')

 

 קארי פכטר 

קארי פכטר. צילום: עזרא לוי

קארי פכטר. צילום: עזרא לוי

"ראשית תלוי באיזו עוצמה תהיה רעידת האדמה. מה שמעודד הוא הבנייה החדשה בארץ, שמתוכננת להתמודד עם רעידת אדמה. במקומות עם בניינים ישנים יש חשש שהתשתיות לא יחזיקו מעמד. חשוב לציין כי אנו לא נמצאים באזור מועד לפורענות כמו מדינות אחרות, ואין חשש ממשי לרעידת אדמה בצורה חמורה. אני משוכנעת שאנשי המקצוע ידעו בזמן אמת להתריע בפני רעידת אדמה מסוכנת. אני משוכנעת שאם חלילה תהייה רעידת אדמה, המדינה תפעל בצורה מסודרת ומאורגנת כדי למנוע סיכונים ותעדכן את התושבים מראש". (קארי פכטר, תושבת רעננה, היא פעילה חברתית)

 

 מארי פארי

מארי פארי

מארי פארי

בכל פעם שמתרחשת רעידת אדמה בטורקיה אנו מקבלים תזכורת רצינית על כי אנו חיים על קו השבר הסורי אפריקני ושרעידת אדמה בממדים גדולים יכולה גם להתרחש בישראל. אני באופן אישי, לא באמת חושבת שישראל ערוכה ומסוגלת להתמודד עם רעידת אדמה חזקה. אין לתושבים מערכת הסברה מסודרת והנחיות כיצד לנהוג באירוע כזה. אני זוכרת היטב בשנת 94, כאשר התרחשה רעידת אדמה וחשתי אותה, אספנו במהירות שיא את הילדים וטסנו במורד המדרגות כדי לצאת מהמבנה. כל זאת, לאור היותי תקופה קצרה לפני כן בקליפורניה בה התרחשה רעידת אדמה מאסיבית ואלה היו ההנחיות. ניסיתי לבדוק באתר העירייה אודות היערכות במקרה של רעידת אדמה, ונכנסתי לשורת מדריכי היערכות לשגרה וחירום ואמור להיות סרטון הדרכה על הנושא, אך הסרטון לא מופיע ו/או לא ניתן לראותו. לא מעודד במיוחד". (פארי, תושבת רעננה, היא בעלת משרד התיווך מארי פארי שירותי נדל"ן).


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר