קלפי צילום תומר אפלבאום
קלפי צילום תומר אפלבאום

ותודה לקורונה: האם שיעור ההצבעה ישתנה בבחירות הקרובות?

יעלה למרות האדישות או ירד דווקא בגללה, ומה הקשר לנגיף הקטלני: מה חושבים בפרלמנט על שיעור ההצבעה בבחירות הקרובות

פורסם בתאריך: 21.2.20 09:19

קארי פכטר

קארי פכטר. צילום עזרא לוי

קארי פכטר. צילום עזרא לוי

“מאחר וכבר התקיימו שתי מערכות בחירות ייתכן בהחלט שאחוז ההצבעה ירד. חשוב לציין שמדובר במיאוס הבוחרים מהמערכת הפוליטית, ולאו דווקא בגלל ירידת או עליית ערך של מפלגה זו או אחרת. נדמה לציבור שכל הפוליטיקאים עסוקים בעצמם, ושהם בעצם לא ישנו דבר כשישבו על הכיסא בכנסת. בנוסף, אנחנו מדברים כאן על הליכה לקלפי, על תהליך של המתנה והצבעה ולא לכולם יש סבלנות לזה. המפלגות מייצרות אצל האזרחים חוסר אמון וחוסר רצון להצביע עבורן, כאשר כמעט כולן עסוקות במלחמה אחת בשנייה, ואינן רואות את טובת המדינה אלא את טובת המפלגה, את העסקנות וכמה מושבים אפשר להכניס. אין אידיאלים ואין רצון להביא לשינוי. הכל הפך לפוליטיקה זולה ועסקנות. משום כך אני מניחה שאחוז ההצבעה ירד אפילו בעשרה אחוזים ביחס לבחירות הקודמות”. (קארי פכטר, תושבת רעננה, היא פעילה חברתית)

אבי יוסף

עו"ד אבי יוסף. קרדיט: תמר מלין

“בעוד כשבועיים ישראל הולכת לבחירות בפעם השלישית בתוך שנה. קשה להאמין, אבל בממוצע מדובר על בחירות אחת לארבעה חודשים. ואם לא די בכך, סקרים ותחזיות של פרשנים פוליטיים לא שוללים אפשרות של בחירות רביעיות. הכאוס הפוליטי בו אנו מצויים בשנה האחרונה וקיומן של בחירות חוזרות ונשנות, גורמים לנזקים כלכליים, לשיתוק של מערכות חיוניות ולחשש מאדישות אזרחית ואחוז הצבעה נמוך. אמנם מדי פעם אנו שומעים אזרחים הטוענים לעייפות מהמשחק הפוליטי שמראים חוסר רצון להצביע פעם נוספת, אך לדעתי מדובר על מיעוט לא מייצג, ובלא מעט מהמקרים אני מניח שמדובר בסוג של הוצאת קיטור שלא בהכרח תתממש. להערכתי אחוז ההצבעה בבחירות הקרובות יהיה גבוה מזה שהיה בשתי המערכות האחרונות. דווקא עומק המשבר, החשש מבחירות רביעיות והתשוקה לפתרון והכרעה הם אלה שיגרמו לאזרחים לצאת ולהצביע. אז אמרו לא לבחירות רביעיות – וצאו להצביע”.(אבי יוסף, תושב רעננה, הוא עורך דין, סופר ילדים, פעיל חברתי ומנהל פרויקט עמ"י)

חננאל שלומי

חננאל שלומי

חננאל שלומי

“הבחירות אוטוטו בפתח, והמצביעים כבר עושים את החשבון של סוף שבוע ארוך – גשר על יום ראשון והופ יש לנו ארבעה ימים של חופש, ואולי רואים זאת כהזדמנות לטוס לחו”ל. אבל באופן אירוני בשל בהלת הקורונה אני מניח שהרבה יפחדו לעלות לטיסות ולקרוזים וכאן ניתן למצוא את ישועת מערכת הבחירות השלישית. אני מניח שבגלל שיהיו הרבה יותר אזרחים שיימנעו מלעזוב את הארץ, אחוז ההצבעה דווקא יהיה גבוה יותר, מכיוון שלמצביעים המסורתיים יתווספו כל אלה שביקשו לעזוב את ישראל לחופש וכעת יימנעו מכך. מסתבר שלנגיף הקורונה יש ערך מוסף לבחירות. צחוק הגורל”. (חננאל שלומי, תושב רעננה, הוא הבעלים של בית הקפה 'אחוזת הלחם')

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר