צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

איפה מפלים בין המינים? "ידוע שנשים מרוויחות פחות מגברים"

הפרלמנט עונה על שאלה אחת בשבוע: היכן הכי בולט אי השוויון בין נשים לגברים בישראל?

פורסם בתאריך: 4.3.20 20:01

קארי פכטר

קארי פכטר. צילום: עזרא לוי

קארי פכטר. צילום: עזרא לוי

“אי השוויון הבולט הוא בשכר והוא בא לידי ביטוי כמעט בכל המגזרים: הפרטי, הציבורי והעסקי. ידוע שנשים מרוויחות פחות מגברים. יש אולי מעט מקומות בהם מנהלות נשים ירוויחו יותר או סכום שווה לגברים. אבל אם מדברים על התמונה הגדולה, רוב הנשים ירוויחו פחות מגברים השווים להם במעמד ובעבודה. ישראל נמצאת במקום הרביעי בפערי השכר בין גברים לנשים על פי מדד ה-OECD. חשוב לציין כי פערי השכר, מתרחשים לא פעם בגלל השעות המעטות שרבות מן הנשים ‘נאלצות’ לעבוד. בין אם זה בגלל טיפול בילדים או בגלל יציאה לחופשת לידה. לא אחת הן נאלצות להחליף מקומות עבודה ואז להתחיל בשכר נמוך יחסית ביחס לוותק שלהן. גם במשרות שיותר אופייניות לנשים כמו הוראה למשל, השכר נמוך יותר, גם אם הן בעלות תואר אקדמי”. (קארי פכטר, תושבת רעננה, היא פעילה חברתית)

אבי יוסף

עו"ד אבי יוסף. קרדיט: פרטי

עו"ד אבי יוסף. קרדיט: פרטי

“אפליית נשים היא תופעה הקיימת מאז ומעולם בתרבויות רבות ובמינונים שונים. בסיסה של האפליה היא הנחה שוביניסטית על הבדלים וחוסר שוויון בין המינים. למרבה הצער, ישראל אינה יוצאת דופן ואף בה קיימת אפליית נשים ואי שוויון בין המינים. אפליה זו באה לידי ביטוי כמעט בכל תחומי החיים, לרבות בתעסוקה, באקדמיה ובצבא. נראה שהמקום בו אי השוויון בולט ומשפיע יותר מכל הוא תחום התעסוקה והשכר. בשל עמדות שוביניסטיות, נשים נתפסות במקרים מסוימים ככוח תעסוקתי פחות טוב מהגברים ובשל כך מופלות בקבלה לעבודה. אלו שמתקבלות מופלות בתנאי השכר לעומת גברים המועסקים באותו תפקיד. אמנם, בעקבות חקיקה האוסרת אפליה, פעילות של ארגוני נשים והגברת המודעות לתופעה זו, ממדי האפליה קטנו והצטמצמו, אך נראה שיש לנו עדיין לא מעט עבודה כדי לצמצם את התופעה ולהעלימה כליל מחיינו”. (אבי יוסף, תושב רעננה, הוא עורך דין, סופר ילדים, פעיל חברתי ומנהל פרויקט עמ”י)

מארי פארי

מארי פארי

מארי פארי

“בציבור החרדי ובציבור הערבי אי השוויון בולט ביותר בין גברים לנשים באופן מובהק, אך גם בחברה הישראלית, באופן כללי, עדיין קיים אי שוויון בין גברים לנשים. החל מההתייחסות של הרבנות וכלה במקומות העבודה. זו הסיבה לציון יום האישה הבינלאומי, שבו מציינים את הדרך הארוכה שנשים עשו כדי לקדם את השוויון בין המינים ולצמצם את הפערים. בצבא מאוד משתדלים לאזן בין גברים ונשים אך עדיין קיים אי שוויון, ולאחרונה אנו אף עדים להדרת חיילות מתפקידים שונים בשל לחץ מהציבור החרדי שמשרתים בצבא. בשל התפקידים המסורתיים של נשים בחברה, במסגרת נישואין ואימהות עדיין קיים פער בחברה לטובת הגברים, על אף השינוי שמתרחש. זו אחת הסיבות כיום לזוגיות אל-הורית. כך נשים חשות כי הן יכולות להתקדם בעולם העבודה ולהגיע לשוויון. אני כולי תקווה שהפערים ילכו וייעלמו וכי לשני המינים יהיו חובות וזכויות שוות”. (פארי, תושבת רעננה, היא בעלת משרד התיווך מארי פארי שירותי נדל”ן).

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר