צילומי אילוסטרציות אסף עברון, א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילומי אילוסטרציות אסף עברון, א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

תלמידה רעננית בת 13: "אני שותה מגיל 12, זה מנהג קבוע"

בישיבת המועצה אמש, אושר חוק לפיו פקח יוכל להחרים ולשפוך בקבוקי אלכוהול שימצאו אצל קטינים. מסיור שערכנו גילנו שהחוק הזה לא יגרום לבני הנוער להפסיק לשתות

פורסם בתאריך: 1.12.17 12:58

בניסיון להילחם בתופעת בני נוער שצורכים אלכוהול, עבר אמש בישיבת המועצה חוק עזר עירוני חדש בו יוכלו פקחי העירייה להחרים  ולשפוך משקאות אלכוהוליים שנתפסים אצל קטינים. עד כה האפשרות של הפקחים העירוניים היו מאוד מוגבלות, הם יכלו לבקש מבני הנוער לשפוך את השתייה או להזמין שוטר ובמידה והם מסרבים.

יצאנו לבדוק עם בני הנוער בעיר איך ישפיע עליהם החוק החדש. ר' ו-א', תלמידי תיכון אוסטרובסקי בני 16 עלו לפני כמה שנים מצרפת לישראל. "אפשר להבין את הרצון לחוקק חוק כזה", אומר ר', "אבל אנחנו יודעים מה אנחנו עושים וקצת יותר בוגרים מילדים בני 12".
א' מוסיף כי לדעתו מי שרוצה לשתות יעשה את זה למרות החוק. "מי שירצה לשתות ישתה בלי קשר לחוק הזה" הוא אומר, "אני שותה מדי פעם בבתים ריקים ובמסיבות, מתי שכולם שותים. אני שותה מספיק בשביל להיכנס לראש טוב".
נער נוסף המתגורר בעיר מספר כי בשביל לקנות אלכוהול הוא וחבריו משתמשים בשיטה הישנה של זיוף תעודות זהות. "כשאנחנו נכנסים לפאבים וברים ורוצים לשתות אז יש לנו תעודת זהות מזויפת".
איך משיגים אחת כזו?
"פשוט מכירים מישהו שיש לו תעודת זהות מזויפת ושואלים איפה הוא עשה. או שעושים לבד בפוטושופ. בכל מקרה, זו לא בעיה להשיג".
החוק החדש יכול לגרום להתרעה?
"אני לא אוהב את החוק הזה", אומר י', בן ה-15, "אני שותה מתי שאני יוצא לבלות, פעם בשבועיים בערך ואני לא רוצה לקבל על זה קנס". חבר שלו מוסיף ב', מוסיף: "אני לא חושב שהחוק אפקטיבי. מי שרוצה לשתות ישתה וקנס זה לא מה שימנע ממנו. בני הנוער פשוט ימצאו דרכים יותר מתוחכמות ונסתרות לשתות. זה לא אקט חינוכי בשום צורה, אין בחוק כזה שום ערך מוסף של למה זה לא טוב לבני נוער לשתות זה פשוט חוק שאומר 'זה לא בסדר לשתות כי אנחנו החלטנו".
מה היה יכול לעזור?
"היה הרבה יותר אפקטיבי לעשות שיעורים או פעולות בתנועות נוער. עדיף לעשות הסברה בנושא. אני לא שותה הרבה. פעם בשלושה חודשים".

ס', רק בת 13 ומספרת שלשתות אכוהול הפך למנהג אצלה ואצל חבריה. "התחלתי לשתות בגיל 12", היא אומרת, "זה נהיה מנהג כזה, בחופש הגדול זה קורה כמעט כל יום שאנחנו שותים עם חברים. בימים רגילים זה כל שבוע. לפעמים שוטרים עוצרים אותנו ומתקשרים להורים אבל לא לפקחים. האם החוק יעזור? אני אמשיך לשתות אני פשוט אחביא את הבקבוק".

צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר