עיריית רעננה צילום עזרא לוי
בניין עיריית רעננה צילום עזרא לוי

דו"ח מבקר העירייה: יו"ר הועד שסירב לשתף פעולה ותלונות נגד המנהל המקצועי של מכבי רעננה

מועצת העיר אישרה ביום חמישי האחרון את דו"ח מבקר העירייה, משה הנדין, לשנת 2016

פורסם בתאריך: 3.12.17 10:18

בישיבת המועצה שהתקיימה ביום חמישי האחרון (30.11) אישרה מועצת העיר את דו"ח מבקר העירייה לשנת 2016 שהוגש על ידי המבקר, משה הנדין, במרץ האחרון. מהדו"ח עולות סוגיות רבות, ביניהן אי סדרים במחלקת הכדורסל נערות של רשות הספורט ומכבי רעננה, תלונה נגד עובד במחלקת רישוי עסקים של מנהל ההנדסה, וחוסר שיתוף פעולה מיו"ר ועד העובדים לשעבר, דוד יפרח.

כחלק מתוכנית העבודה השנתית ביקש המבקר לבצע ביקורת בנושא ההתנהלות הכספית של ועד עובדי עיריית רעננה לשנת 2015. לצורך ביצוע הביקורת פנה המבקר אל דוד יפרח, יו"ר ועד העובדים לשעבר, אך זה סרב לשתף פעולה. במהלך התכתבות בין המבקר ליפרח רמז האחרון רמיזות לא ראויות בעניין התנהלות הביקורת בעיריית רעננה. "יש לציין שבמהלך 22 השנים בהן אני משמש כמבקר העירייה זהו המקרה ראשון של מבוקר שמסרב באופן גלוי ובניגוד להוראות החוק לשתף פעולה עם הביקורת". כתב הנדין בדו"ח.

בחודש יולי 2016 התקבלה בלשכת המבקר תלונה של בעל עסק ברעננה כנגד עובד במחלקת רישוי עסקים. בתלונה נאמר שפקח רישוי העסקים ביקש לעבוד אצל אותו בעל העסק באירוע שהתקיים באמפי פארק רעננה תמורת תשלום. בנוסף לכך הפקח, שמתוקף תפקידו מבצע פיקוח על התנהלותו של אותו בעל עסק מבחינת עמידתו בתנאי רישיון עסק, ביקש מבעל העסק להביא לו מתאילנד שעון חכם תמורת תשלום. כראייה לדברים בעל העסק העביר למבקר העירייה את ההתכתבות עם העובד באמצעות הודעת SMS. לאחר הממצאים כתב המבקר על המקרה: "בממצאים שהובאו לעיל יש חשש חמור להימצאות העובד במצב של ניגוד עניינים. לפי הפסיקה בישראל חל איסור על ניגוד עניינים בשירות הציבורי. לעובד ציבור אסור להימצא במצב בו קיימת אפשרות ממשית של ניגוד עניינים בין האינטרס הקשור בביצוע סמכותו וכוחו, לבין אינטרס אחר כלשהו עמו הוא קשור, במקרה שלנו אינטרס פרטי של רווח אישי".

 

עוד נושא מרכזי שעלה בדו"ח נובע מדיווח של חבר מועצה וגורמים נוספים מתוך העירייה ומחוץ לה, על התנהלות לא תקינה במחלקת כדורסל הנוער של מכבי רעננה. בין המקרים שפורטו בדו"ח עולה כי במסיבת סוף השנה של מחלקת הנערות נלקח מימון למסיבה גם ממשפחות הנערות, 50 שקלים מכל משפחה, והדבר נעשה ללא קבלות. יו"ר מכבי רעננה מסר למבקר כי לדעתו תקציבי מכבי רעננה ועיריית רעננה המיודעים לעריכת מסיבות מספיקים ולכן אין לגבות כסף למטרה זו מהמשפחות ולהבא זה יתוקן. עוד מקרה שעולה מן הדו"ח, הקבוצה נקנסה על כך שלא הופיעה למשחק במסגרת גביע המדינה נגד קבוצת א.ס רמת השרון זאת כי נסעה להשתתף בטורניר כדורסל בסרביה.  כמו כן הגיעו למבקר העירייה תלונות מהורי שחקניות מחלקת הנוער כנגד המנהל המקצועי של המחלקה. בתלונות אמרו ההורים כי המנהל צועק ומשתמש במילים לא ראויות, וגם נצפה פעם אחת משתמש במשאבי המחלקה לצרכיו האישיים. בתגובה לכך אמר המנהל כי בספורט תחרותי מקובל שיש הרמת קול בסיטואציות מסוימות והן לגיטימיות לחלוטין בתחום זה. את השימוש במילים לא ראויות הוא מכחיש. יחד עם זאת מסר המנהל שבמספר מקרים בודדים שבהם הרגיש כי מעד בלשונו, הוא התנצל על כך למחרת האירוע.  המנהל המקצועי הודה שקיבל באופן חד פעמי עיסוי מפיזיותרפיסט של המחלקה כשהיו לו כאבי גב חזקים והוא לא יכול היה לתפקד.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר