צילום אילוסטרציה חיילים
צילום אילוסטרציה חיילים

ירידה באחוזי גיוס הגברים ברעננה, עליה בגיוס הנשים

בשנת 2016 הייתה רעננה במקום השמיני בדירוג של ערי המרכז בעלות שיעור גיוס הגברים הגבוה ביותר. בשנת 2017 היא נמצאת במקום ה-11

פורסם בתאריך: 5.12.17 07:31

הבוקר פרסם צה"ל את נתוני הגיוס והשירות בחתך אזורי, נכון לחודש דצמבר 2017. הנתונים כוללים את הערים המובילות בגיוס של גברים ונשים, הערים בעלות אחוזי הקצונה והלוחמים הגדולים ביותר, בתי הספר עם נתוני הגיוס הגבוהים ביותר ועוד.

רעננה נמצאת בין חמש הערים המובילות בדירוג הארצי בשתי קטגוריות שנבדקו. בקטגורית הערים בעלות שיעור הלחימה הגבוה היא נמצאת במקום הרביעי עם 55.3 אחוזים כשלפניה נמצאות ראש העין, גבעת שמואל ומודיעין-מכבים-רעות. קטגוריה נוספת בה נמצאת רעננה בחמשת הערים המובילות היא קטגורית הערים בעלות שיעור הקצונה הגבוה ביותר, שם ממוקמות רעננה במקום החמישי עם 12 אחוזים.

בקטגוריית גיוס גברים בדירוג של ערי המרכז נמצאת רעננה במקום ה-11 עם שיעור גיוס של 81.8 אחוזים (מתוכם כאמור 55.3 אחוזים ללוחמה ו-12 אחוזים לקצונה). זוהי למעשה ירידה באחוזי הגיוס משנת 2016 בה הייתה רעננה ממוקמת במקום השמיני בערי המרכז עם 83.8 אחוזים. השכנה כפר סבא, שפיגרה אחריה בשנת 2016,  עקפה אותה בשנת 2017 והיא נמצאת במקום העשירי עם 88 אחוזי גיוס לגברים, אך אחוזים נמוכים יותר מרעננה בכל הנוגע לקצונה ולוחמה.

בקטגוריית גיוס נשים רעננה נמצאת במקום ה-14 עם 71.3 אחוזים ומתוכן 6.8 אחוזים לקצונה. בשנה שעברה הייתה רעננה באותו המקום והשנה היא מציגה עליה של אחוז וחצי בגיוס הנשים בעיר. הרצליה וכפר סבא מובילות על רעננה בקטגוריה זו כאשר כפר סבא עומדת על 79.8 אחוזי גיוס נשים והרצליה על 78.9 אחוזים.

 

מקום נוסף בו תופסת רעננה מקום של כבוד הוא בעשרת בתי הספר הממלכתיים דתיים המובילים בשיעור גיוס בארץ לנשים, כאשר בית החינוך  אמית רננים נכנס למקום ה-10 ברשימה עם שיעור גיוס של 41.8 אחוזים מתוכם 3.9 לקצונה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר