סגן אילן. צילום דובר צה"ל
סגן אילן. צילום דובר צה"ל

נוגע בשמיים: נווט הקרב החדש מרעננה מדבר

סגן אילן עבר ניתוח לייזר בעיניים כדי להתקבל לקורס טייס ובשבוע הבא הוא יסיים את הקורס כנווט קרב

פורסם בתאריך: 22.12.17 14:12

סגן אילן תמיד חלם להיות טייס, הוא נולד בלונדון ובגיל חצי שנה עלה לארץ. בגלל שחלק ממשפחתו נשארה בלונדון יצא לאילן לטוס הרבה בגיל צעיר מה שגרם לו להתאהב בשמיים. "אחרי שעלינו לארץ יצא לי לטוס הרבה בגלל שנסענו לבקר את המשפחה שנשארה באנגליה", הוא מספר, כנראה שמשם קיבלתי את האהבה לטיסות. בכיתה  ט' הייתי בקורס טיסנים ברעננה וזה משהו שתמיד משך אותי ואהבתי אבל בגלל שבתיכון היו לי משקפיים לא יכולתי בכלל להתמיין לטייס. לכן בכיתה י"ב עשיתי ניתוח לייזר בעיניים התחלתי את המיונים באמת וככה עברתי שלב אחרי שלב".

סגן אילן גדל ברעננה ובעוד כשבוע הוא יסיים את קורס הטייס כנווט קרב. אילן למד בתיכון מדעי טכנולוגי 'כפר בתיה' והרחיב את מקצועות הפיזיקה, מחשבים ותושב״ע. לאחרונה עבר אילן עם אשתו הרעננית לאריאל שם היא לומדת. מגיל 11 היה אילן חניך בצופים הדתיים שברעננה שם הכיר את אשתו גלית. "הכרנו בצופים", הוא מספר, "אבל התחלנו לצאת אחרי התיכון. אחרי שנה בקורס הטייס הקשר התחיל להיות רציני וכשחזרתי מחו״ל באחת הרגילות גלית אספה אותי והצעתי לה נישואים על גבעה מול הזריחה. החתונה הייתה אחד הרגע הכי משמעותי בחיים שלי, כל הקורס הגיע יחד עם כל המפקדים, המשפחה שלי הייתה בהלם מכמה שמח הם עשו, המקום היה מלא אור ושמחה ובשבילי, להיות מוקף בכל האנשים הכי חשובים לי ביום החתונה שלי, יצר את היום הכי מיוחד שהיה לי״.

כחלק מהקורס עשה אילן אילן תואר בכלכלה וניהול, ובמהלך ההכשרה נבחר להיות נווט קרבי. "אנחנו לא בוחרים את התפקיד" הוא אומר, "יש שלב בהכשרה שמחלקים אותנו לתפקידים. כמובן שבהתחלה אתה קצת מתבאס כי כולם רוצים להיות טייסים ולא נווטים אבל מהר מאוד הבנתי שאין הרבה הבדל והיום לא הייתי מחליף את התפקיד הזה בעד שום דבר".
והמשפחה גאה?
"המשפחה מאוד גאה ושמחה שזה מה שאני עושה, הם תמכו לאורך כל הדרך".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר