חיים ברוידא, מיכאל רייזמן, רחלי בן ארי סקעת
חיים ברוידא, מיכאל רייזמן, רחלי בן ארי סקעת

מיכאל רייזמן: "רחלי בן ארי סקעת וחיים ברוידא הצביעו נגד התקציב למרות שלא קראו אותו"

בישיבת התקציב הצביעו חברי האופוזציה נגד אישורו. רייזמן: "בן ארי סקעת וברוידא אישרו את התקציב למרות שלא הגיעו לרוב ועדות הכספים"

פורסם בתאריך: 2.1.18 19:04

בישיבת מועצת העיר שנערכה ביום חמישי האחרון אושר תקציב 2018 כאשר רוב חברי הקולאציה הצביעו בעד אישורו ושלושת חברי האופוזיציה, ניר קריסטל, חיים ברוידא ורחלי בן ארי סקעת, הצביעו נגד. הדיון על תקציב עורר סערה בקרב חברי המועצה כאשר חבר הקואליציה, מיכאל רייזמן, טען שבן ארי סקעת וברוידא הצביעו נגד התקציב למרות שלא הגיעו לרוב ישיבות וועדת הכספים במהלך השנה ולא העלו בזמן הישיבה הסתייגויות, דבר שלדעתו מצביע על כך שלא עברו על ספר התקציב. מנגד ברוידא ובן ארי סקעת טוענים כי כל עוד לא הנהלת העירייה לא תעביר את ספר התקציב להיות נגיש לניתוח, כמו בשאר העיריות בארץ, הם לא יאשרו אותו באופן אוטומטי.

"זה בסדר אם יש אנשים שעוברים על התקציב סעיף סעיף ויש להם הערות והארות", אומר היום רייזמן ל"צומת השרון", "אנחנו מקבלים את ספר התקציב עשרה ימים לפני ישיבות המועצה וכל אחד בזמנו החופשי יכול לעבור על הספר. יש אנשים שעושים את זה וכאלה שלא. לכל חבר מועצה יש את הזכות הלגיטימית להיפגש עם גזברית העירייה ולהעלות בפניה את כל התהיות לגבי הספר וגם יש ישיבה של וועדת כספים, ששם יושבים מול מנכ"לית העירייה ומול הגזברית". רייזמן טוען כי חבר האופוזיציה ניר קריסטל שלא חבר בוועדת הכספים הוא היחיד שהעלה טענות לגיטימיות בישיבת המועצה. " קריסטל עבר על הסעיפים בעצמו והעלה את טענותיו בישיבה וברוידא ובן ארי סקעת, שהם חברי ועדת הכספים, לא טרחו להיפגש עם גזברית העירייה וגם לא טרחו להגיע לוועדת הכספים. הם נבחרי ציבור ותפקידם חשוב כאופוזיציה שאמורה לבקר ולראות מה קורה בעיר גם בנושא כספים והם פשוט לא עשו את מלאכתם ואחרי זה באו והתנגדו".

חיים ברוידא אומר כי מבחינתו עד שהנהלת העירייה לא תשלח את התקציב העירוני במדיה האלקטרונית הוא יצביע נגד. "הדגשתי בעבר וגם במועצת העיר האחרונה שכל עוד הנהלת העיר תמנע מחברי מועצה ומהציבור לנתח ולחשב את התקציב העירוני במדיה אלקטרונית, כנהוג ברשויות מקומיות אחרות, כולל עיריית תל אביב, הרי אין לי אישית כל תפקיד מעשי בישיבות ועדת כספים", אומר ברוידא, "לא יתכן שיעטו את העיניים ויבקשו לשמש עלה תאנה וחותמת גומי להחלטות הנהלת העיר. לפני כשנה, העליתי במועצת העיר את ההצעה לסדר של זאב בילסקי בכהונתו כחבר כנסת, שתבע לאפשר לציבור שקיפות בניתוח הדו"חות הכספיים של הרשויות. 'פרסום התקציב במדיה אלקטרונית', כתב חבר הכנסת בילסקי בהצעה לסדר שלו 'יגרום לשקיפות ויקדם את יכולתם של האזרחים להשפיע על הרשות המקומית'. במועצת העיר ברעננה, הסיר בילסקי ברוב קואליציוני את הצעתי, כשהיא בפועל הצעתו שלו.  במציאות שבה מועצת העיר רעננה, מאשרת בניגוד לחוק הוצאות כספים בעשרות מיליונים, לאחר שכבר הוצאו בפועל, בלא יכולת מעקב והסבר, זה חייב להדליק נורות אדומות לציבור".

 

גם רחלי בן ארי סקעת אומרת כי הסיבה להצבעתה נגד התקציב היא שליחתו באמצעות ספר ולא באופן דיגיטלי. "מזה מספר שנים הצעתי לשנות את התוכנה בה נשלח התקציב לחברי המועצה", אומרת בן ארי סקעת, "אבל כמו בכל בקשה שלי התעלמו מכך ולא נענו לבקשתי. עריכת ספר התקציב בדוחות אקסל מקובלת ברוב הרשויות ובידי חברי המועצה לנתח את התקציב על המחשב בשעות הערב שהם לא שעות עבודתנו, שכן שליחותינו היא התנדבותית. אסור לשכוח ששליחות זו בהתנדבות וכשאנו נדרשים לשבת עם הגזברית נדרש מאיתנו לעשות זאת בשעות עבודתה המתנגש עם שעות עבודתנו. בעיריית רעננה בחרו להתעלם מכך ולהקשות עלינו, שליחי הציבור, ולהעדיף להציג שורה בספר התקציב ושאנו נדמיין איך הוא מחולק ומהם תתי סעיפיו. ראש העירייה התחייב לציבור בוחריו לשקיפות ונאמנות ואותי לימדו שהבטחות מקיימים. אני הבעתי בעבר אי אמון במערכת ואינני חותמת גומי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר