זאב בילסקי. צילום יח"צ
זאב בילסקי. צילום יח"צ

בילסקי: "אני לא מבין למה משטרת ישראל מונעת ממני להציל חיי אדם ברעננה"

במאי האחרון פנה בילסקי למפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, וביקש להציב מצלמות על רמזורים ברעננה. אלשייך סירב ובילסקי מוחא על החלטתו

פורסם בתאריך: 10.1.18 13:14

בחודש מאי האחרון פנה ראש העירייה, זאב בילסקי אל מפכ"ל המשטרה, רוני אלשייך, בבקשה לאפשר לעירייה להציב מצלמות ברמזורים בעיר על מנת לאכוף עבירות של חציית צומת ברמזור אדום. בחודש אוגוסט קיבל ראש העירייה, מכתב מהמפכ"ל בו נאמר שפנייתו נבחנה על ידי גורמים מקצועיים במשטרת ישראל והוחלט כי אכיפת עברות תעבורה מסכנות חיים צריכה להישאר בסמכות משטרת ישראל.

יצויין כי על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נהרגו ברעננה בעשור האחרון שמונה בני אדם בתאונות דרכים, כמו כן נפגעו 965 בני אדם, מתוכם 44 באורח קשה.

"אני כבר הרבה שנים עוסק במאבק בתאונות דרכים", אומר היום בילסקי לצומת השרון, "עשיתי את זה כראש עיריית רעננה ועשיתי את זה כשהייתי בכנסת. אני חושב שאלה דברים שאפשר למנוע, זה לא גזירת גורל, אנחנו לא חייבים להוביל אל קבר למעלה מ-350 איש כל שנה. יותר מכל חללי מערכות ישראל בכל הזמנים נהרגים בתאונות הדרכים ולכן צריך להילחם בנגע הזה".

אחוזה רעננה צילום עזרא לוי

צילום עזרא לוי

בילסקי מוסיף כי הסיבה המרכזית בגינה ביקש להציב מצלמות ברמזורים היא עברייני התנועה שנוסעים באור אדום. "אחת הסיבות לתאונות דרכים זה נסיעה באור אדום", הוא אומר, "אם את נוסעת באור אדום זו רולטה רוסית, אם אני נוסע באור ירוק ללא עוול בחפי אחר כך מובילים אותי או לבית עלמין או לבית לוינשטיין במקרה הטוב. אני כבר שנים מבקש ממשטרת ישראל בכל הדרגים, הגעתי עד למפכ"ל, לאפשר לרשויות מקומיות שרוצות בכך, להציב מצלמות ברמזורים. בדיוק כמו שאנחנו אוכפים חניה והצלחנו באמת להביא לכך שאנשים הפסיקו לחנות במקומות שמסכנות את הנוסעים כי המצלמה פועלת 24 שעות ושולחת דוחות. שנתיים אחרי הצבת המצלמות אנחנו צמצמנו בין 60-90 אחוז את מימדי העברות. אני מדבר על עברות שגורמות לתאונות דרכים. אותו הדבר עם רמזור אדום. עכשיו זה פשוט, אני יכול להציב כמו שהצבתי מצלמות שאוסרות על חניה במקומות שמסכנות תנועה גם ברמזורים. יש לפעמים אפילו אוטובוסים שנוסעים באור אדום. הטכנולוגיה מאפשרת לצלם את אותו אדם שעושה את המעשה בווידאו ולקבל שלוש תמונות בכניסה לצומת, באמצע הצומת ובסוף הצומת וברקע הרמזור האדום. לכן לא צריך יותר מידי".

 

"זו עבירה שהיא בתחום הסמכות של משטרת ישראל בלבד ואם היא הייתה אוכפת את זה ניחא, אבל היא לא אוכפת את זה ולפי כך ממשיכים להיהרג אנשים ולהיפצע. למה צריך את משטרת ישראל כשיש היום מצלמות ואני יכול לצלם רכב שעובר על החוק ולשלוח אוטומטית דוח? למה צריך שמשטרת ישראל, בכוחות שאין לה, תעשה את זה בעצמה במקום שתלך למי שמוכן לעשות את זה ותבחן. אם אני יכול לאכוף חניה במקום אסור אני יכול לאכוף גם כניסה לצומת ברמזור אדום ולהציל חיי אדם. אני באמת לא מבין למה משטרת ישראל מונעת ממני להציל חיי אדם פה ברעננה"

ממשטרת ישראל טרם התקבלה תגובה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר