מפרקים את המנוף, הבוקר
מפרקים את המנוף, הבוקר

החלו העבודות לפירוק המנוף בנווה זמר שכמעט קרס בסופה

למרות התרעות הפורום למניעת תאונות עבודה, המשיך המנוף לפעול במשך שלושה שבועות, עד שהתעקם וכמעט קרס בסערה האחרונה

פורסם בתאריך: 11.1.18 12:38

הבוקר (ה') החלו העבודות לפירוק המנוף באתר הבניה של רמי שבירו בשכונת נווה זמר בעיר. זאת לאחר שהמנוף כמעט וקרס במהלך הסופה בסוף השבוע שעבר, למרות התרעות ששלח הפורום למניעת תאונות עבודה למהנדס העירייה.

"ב-17 בדצמבר התרענו בפני מהנדס עיריית רעננה, כי בסיס העגורן הוצב על אדמת מילוי חולית, ולכאורה לא בוצעו קידוחים לכלונסאות וכי ביסוס העגורן לקוי", אומר לצומת השרון עו"ד ישראל אסל, היועץ המשפטי של הפורום, "הזהרנו פן יקרה אסון בת ים מספר שתיים. למרבה הצער, עיריית רעננה לא התייחסה להתראות שלנו ואישרה את הקמת העגורן על הביסוס הלקוי. בעקבות הגשמים העזים שירדו לאחרונה, התברר שהעגורן אינו יציב ונטה לאחור בצורה מסוכנת. בעקבות כך החלו היום בעבודות לפירוק העגורן בפעם השנייה. על העירייה חובה חוקית לדאוג לשלום הציבור ולמנוע סכנות מסוג זה, אל אחת כמה וכמה במקרה שהעירייה עודכנה עוד בטרם הוצב העגורן שהביסוס לקוי".

פירוק המנוף בנווה זמר

פירוק המנוף בנווה זמר

במכתב נוסף ששלח הבוקר עו"ד אסל למהנדס העירייה הוא כותב: "לצערי עליי לומר לכם 'הזהרתי אתכם'. לא התייחסתם למייל הקודם שלי בו ציינתי שנעשה ביסוס לקוי לעגורן הצריח בנווה זמר. לאחר הגשמים שירדו, שקע בסיס העגורן, שכאמור הונח על אדמת מילוי, העגורן קיבל נטייה לאחור, והיום התחילו בעבודות של פירוק העגורן. אני שב ומדגיש כי לעירייה יש אחריות כבדה מכוח סעיף 236 לפקודת העיריות בנושא מנופים. בנס גדול העגורן לא קרס, סיכנתם את שלום הציבור ללא שום הצדקה, ואיפשרתם הקמת העגורן למרות ההתראות שלנו שהביסוס לקוי".

עו"ד ישראל אסל

עו"ד ישראל אסל

 

סיפור המנוף מתגלגל כבר יותר מחודש. אז, עירבו תושבים מודאגים המתגוררים סמוך לאתר הבנייה את הפורום למניעת תאונות עבודה לאחר שבמנוף התגלתה תקלה. בעקבות לחץ שהפעילו התושבים והפורום, הופסקה עבודתו של המנוף ונקבעה פגישה בין התושבים ועו"ד אסל, לבין מהנדס העירייה פרץ אוסנברג. לאחר הפגישה הודיע אוסנברג לעו"ד אסל כי הורה לקבלן להעתיק את המנוף ממקומו לחזית המערבית של המגרש, ולהרחיק אותו מבנייני המגורים, וכך קרה. עם זאת, עו"ד אסל חזר כאמור והתריע כי המנוף הוצב מחדש על תשתית לא תקינה.

תגובת רמי שבירו: "נושא הבטיחות באתרי הבניה הוא דבר ראשון במעלה ביסודות החברה. פירוק המנוף בשנית אינו קשור כלל לסופה או למזג האויר, אלא כחלק מהליכי בקרה מחמירים שעורכת החברה באופן תדיר. החברה עובדת עם המנוף אך ורק בהתאם לדין".

מעיריית רעננה נמסר: "עיריית רעננה פועלת בהתאם לתקנות הבטיחות המחייבות בנושא זה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר