סימה פרי במבצע לא אספת- ליכלכת
סימה פרי במבצע לא אספת- ליכלכת

מבצע עירוני: "לא אספת? לכלכת!"

לאחר תלונות של תושבי העיר יצאה העירייה במבצע מקיף שמטרתו לגרום לתושבים לאסוף את גללי כלביהם. מה יקרה למי שלא יאסוף את הגללים? הפרטים בפנים

פורסם בתאריך: 15.1.18 12:21

בתקופה האחרונה נשמעות תלונות רבות של תושבי העיר על כך שבעלי הכלבים בעיר אינם אוספים אחר גלליהם. על מנת למנוע את התופעה יצא אגף חזות העיר במספר פעולות: כל תושב שהגיע השבוע לווטרינר העירוני או לכל אחד מהווטרינרים הפועלים ברעננה, צויד בדף הסברה שאליו צורפו שתי שקיות לאיסוף גללי כלבים. בנוסף, בימים אלו הוצב שילוט בגינות המשחק ברחבי העיר, עם הסלוגן "לא אספת? לכלכת! על גבי השלט צויין גם כי הקנס על אי איסוף גללי כלבים הנו 475 שקלים.

גם בקרב תלמידי בתי הספר נערכה הסברה כחלק מיום הניקיון הבינלאומי וחלק מהתלמידים אף יצאו לסביבת בית הספר, ערכו סקר בנושא וצילמו סרטונים. להשלמת מהלך ההסברה, שוקדת העירייה על הכנת סרטון אנימציה, שיפורסם באתר העירייה, יופץ ברשתות החברתיות, ויעודד את בעלי הכלבים לשמור על מרחב ציבורי נקי לרווחת כלל התושבים ולאסוף אחר כלביהם.

וטרינרים מתריעים כי צואת הכלב עלולה לגרום למחלות וטפילים וכן מייצרת כר פורה להתפתחות תולעים מסוכנות. הדוגמא הבולטת היא תולעת הפארקים המתפתחת בצואת הכלבים ולאחר שהיא "מתגלגלת" בתוך חיפושיות הזבל היא חוזרת לסביבה, לרחבת הדשא או למזון שהושלך במרחב ומסכנת את הכלבים בעצמם.,

 

 

סימה פרי, סגנית ומ"מ ראש העירייה האחראית על אגף חזות העיר, אשר יזמה את המהלך המשולב, אמרה: "כל בעל כלב יודע כי התנהגותו האישית קובעת כיצד יראה המרחב הציבורי ומה תהיה איכות החיים שלנו. לנוחיותם של בעלי הכלבים התקנו ברחבי העיר 250 עמדות של שקיות שקי-קקי, ולמרות זאת קיימת תופעה נרחבת של השארת גללי הכלבים בגני המשחק על הדשא הסינטטי, או בערוגות ועל המדרכות בכל רחבי העיר, דבר המהווה מפגע תברואתי ומטרד רציני לתושבים. אני מאמינה כי שילוב של אכיפה משמעותית,  הסברה והעלאת המודעות לנושא, ולקיחת אחריות של בעלי הכלבים, יביאו להפחתה במימדי התופעה עד למיגורה המלא".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר