הרב יצחק פרץ. צילום באדיבות עיריית רעננה
הרב יצחק פרץ. צילום באדיבות עיריית רעננה

מחלוקת על המשך כהונתו של רב העיר, יצחק פרץ

הרב קיבל מכתב ממשרד הדתות בו התבקש לסיים את תפקידו בעוד כחודשיים בהגיעו לגיל 80. עורך דינו של הרב טוען כי ישנה מחלוקת בנושא והרב צריך להישאר בתפקיד

פורסם בתאריך: 28.1.18 11:52

בעוד כחודשיים יגיע הרב הראשי ברעננה, יצחק פרץ, לגיל 80, ולקראת גיל זה, קיבל הרב מכתב ממשרד הדתות המעדכן כי על פי חוק, הוא צריך לסיים את תפקידו. אריה פרידמן, יו"ר המועצה הדתית: "רב העיר הוא לא תפקיד פוליטי ואין כרגע מחליף עבורו לא ממפלגת הבית היהודי שאני עומד בראשה או ממפלגה דתית אחרת. יש כרגע מחלוקת לגבי הרב פרץ שנבחר לתפקיד זה בתחילת שנות השישים".

מהי המחלוקת?

"כשהרב פרץ נבחר לתפקיד החוק במדינת ישראל קבע שרב עיר נבחר לכהן לכל חייו. החוק הזה כבר שונה פעמיים. החוק שונה פעם אחת לכך שהרב המכהן יכול לכהן עד גיל 75 ולקבל הארכה עד גיל 80 והחוק ששונה שוב אומר שהרב יכול לכהן רק עד גיל 75 וזה החוק כיום. בשנות השמונים הרב נשלח על ידי רבנים לפוליטיקה וכיהן כראש ש"ס במשך כמה שנים כולל תפקידים כשר הפנים ושר קליטה. הוא חזר שוב לתפקידו כרב של רעננה, ועל כך המחלוקת המשפטית בין היועץ המשפטי של משרד הדתות לבין עורך הדין של רב העיר".

מה טענת משרד הדתות, שם מכהן כיום, השר דוד אזולאי מש"ס?

"משרד הדתות טוען שהוא בעצם מונה מחדש לתפקידו ולכן החוק של כהונה לכל חייו, לא חל עליו. מעולם לא היתה ועדה בנושא  כי לבחור רב עיר זו פרצדורה ארוכה שמצריכה לפי החוק הקמה של ועדה מיוחדת  שמונה כ- 80 איש. זה מאוד מורכב וגם לראש העירייה יש הרבה מה להגיד בנושא כי הרב שבוחרים חייב להתאים לעיר. הנציג של הרב טוען שלעולם לא היתה ועדה שכזו או בחירה מחדש ולכן הוא מכהן בתפקידו משנות השישים. כרגע יש רב עיר רק שהשאלה היא האם הוא צריך לפרוש עוד כמה חודשים או לכהן כל ימי חייו?"

עו"ד ניר דוד, נציג הרב מול משרד הדתות אומר היום לצומת השרון: "הרב לא צריך לסיים את תפקידו מאחר והרב נבחר בשנת 1963. הואיל וכך, חל עליו החוק הראשון, שהוא יכול לכהן כל ימי חייו. החוק שונה אבל הוא לא חל רטרואקטיבית על הרב. הרב כמובן רוצה להישאר בתפקיד כי הוא לא נבחר מעולם פעם שנייה, הוא נבחר רק פעם אחת לתפקיד זה. הוא המשיך להיות הרב הראשי של רעננה גם במקביל לעשייתו הציבורית בתחום הפוליטיקה. דאז זה היה מותר אבל היום זה אסור. הוא היה ח"כ, הוא היה שר ועם כל זאת הוא המשיך לתפקד כרב ראשי של העיר כל הזמן הזה. החוק החל בעניינו הוא שהוא יכהן בתפקידו לכל ימי חייו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר