צילום דניאל בר און
צילום דניאל בר און

תושבים ברעננה חוששים: הסטטוס קוו בין דתיים וחילוניים על סף משבר

תושבת העיר פרסמה פוסט בו סיפרה על קבוצת עולים מצרפת שצעקו לעבר מכוניות בשבת. הפוסט גרר תגובות גזעניות כלפי העלייה מצרפת וחשש מהדתה ברעננה

פורסם בתאריך: 5.2.18 12:13

ביום שבת האחרון, נתקלה תושבת העיר מיכל אדר, בקבוצת דתיים שהגיבו בכעס כלפי רכב שנסע ברחוב. הפוסט שפרסמה בפייסבוק בנושא גרר תגובות החושפות תמונה מדאיגה ממנה עולה כי תושבי העיר חוששים מהדתה.

"אני שומרת מסורת ואני מאמינה שכל אחד חי על פי אמונתו אבל ביום שבת הרגשתי שזה לא ככה, לפחות לא כלפי החילוניים", מספרת היום אדר, "אני הלכתי לתומי ברחוב בצומת קטנה ברחוב החי"ל וילד שרכב על קורקינט נסע על הכביש ואחריו הלכה קבוצת אנשים ואחריהם עוד קבוצה של אנשים דוברי צרפתית. כולם יצאו מבית הכנסת.פתאום הגיעה מכונית ונעצרה בשביל לתת לילד לעבור, אבל הילד התמהמה ופתאום אחד הבחורים פשוט ניגש אל המכונית והתחיל לצעוק "שבת, שבת, אסור בשבת". הרגשתי את הכעס בוער בי כי ברעננה הסטטוס קוו בין דתיים לחילונים מתערער ובשבתות יש ממש פרובקציות מצד הדתיים. אז כן, ברור שהגבתי ואמרתי לכל הקבוצה, שמה שאסור בצרפת אסור גם כאן והם צריכים לכבד את האזרחים החילוניים".

הפוסט שלך בפייסבוק גרר אינספור תגובות, גם כאלו שקראו ל גזענית בגלל שהדגשת כי מדובר בעולים מצרפת.

"לא ידעתי שהפוסט הזה יעורר כל כך הרבה אמוציות ותגובות. אני בעיקר הופתעתי לגלות שלא רק לי זה קרה ומדובר בתופעה ממש. חשוב להבהיר שזה לא רק הצרפתים הדתיים בעיר אלא גם דתיים וותיקים ובכלל, יש תחושה שזה הפך לתופעה גורפת. אני מודה שכשראיתי את כמות התגובות הייתי בשוק. אני חייתי בג'נבה כל כך הרבה שנים אז זה ממש לא מגיע מקטע של גזענות כלפי צרפתים אלא נגד התופעה שהפכה להיות תופעה גורפת שמדאיגה את התושבים, שאומרים שהעיר נמצאת במצב של הדתה.היו כאלו שאמרו שברחובות שוורץ ועקיבא זה קורה בכל שבת, שאנשים דתיים שיוצאים מבית הכנסת וכועסים על מי שנוהג בשבת. זה פשוט כפיה דתית ואנחנו לא ניתן לעיר להגיע למצב הזה. יש ברעננה סטטוס קוו שבאזור התעשייה יש עסקים שפתוחים בשבת, הם היחידים כמובן ועכשיו יש חשש שגם זה לא יהיה ואנחנו החילוניים לא ניתן ומי שירצה להפוך את רעננה לבני ברק, אנחנו נחזיר אותו לבני ברק".

דוד סטרוק, תושב העיר ממוצא צרפתי מספר על הרגשת הכאב בקריאת הפסוט של אדר. "היה לי עצוב לקרוא את התגובות שקפצו על הצרפתים כי זה לא בהכרח אומר שכל הצרפתים ככה. היה להרבה אנשים מה להגיד על צרפתים ומאוד הופתעתי מהתגובות האלו. מסתבר שיש לאנשים ברעננה מה להגיד נגד הצרפתים, והם אומרים את זה רק דרך המקלדת. הצרפתים עושים הכל להשתלב אבל הם לא מחפשים לשנות את הסטטוס קוו בעיר, למרות שיש צרפתים שהם מאוד דתיים הם לא רוצים אכיפה של שבת ברעננה. יכול להיות שהבן אדם צחק והיא לא הבינה.. חבל לי שאנשים הגיבו כמו שהם הגיבו".

 

סגנית ראש העירייה ויו"ר סיעת מרצ ברעננה, רונית וינטראוב, אמרה היום על דבריה של אדר: "אם נכון הדבר, מדובר במעשה שאינו חוקי ויש לדווח למוקד העירוני. לא נשלים עם תופעות קיצוניות ופורעות חוק. אני אעמוד על כך שרעננה תתפקד כעיר פלורליסטית שמתקיים בה עיקרון ,"לחיות ולתת לחיות".

רונית וינטראוב

רונית וינטראוב

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. טל

    יש ברעננה כמה מיליטנטיים שנהנים לקחת כל אירוע טפשי ולהפוך אותו לסכסוך בין מגזרי.

    זה משרת פוליטיקאים מסוימים היטב.

    בפועל יחסי חילונים דתיים ברעננה הם מצויינים גם אם אפשר למצוא, כמו בכל עיר, חיכוכים נקודתיים.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר