חתימת הסכם מקווה אלפסי
חתימת הסכם מקווה אלפסי

בעלות של 450 אלף ש"ח: מקווה נשים יפתח לפעילות בעוד כחצי שנה

לפני כשנתיים נסגר מקווה אלפסי בשל ונדליזם. יו"ר המועצה הדתית, אריה פרידמן, השיג ממשרד הדתות מימון של כ-450 אלף שקלים וכעת המקווה עומד בפני שיפוץ מאסיבי

פורסם בתאריך: 5.2.18 07:37

מאז שנסגר לפני כשנתיים  בשל ונדליזם, עומד מקווה אלפסי (הצמוד לרחוב ויצמן) ששימש כמקווה גברים, בשיממונו. בעת סגירת המקווה הבטיח פרידמן, כי הוא מכוון להשיג ממשרד הדתות תקציב גדול לשיפוץ המקווה והסבתו למקווה נשים מפואר. וכך קרה, פרידמן השיג ממשרד הדתות הכרה במקווה אלפסי כמקווה הדורש טיפול מיוחד ותקציב של כ- 450 אלף שקלים. המשרד התנה את התמיכה בגורם נוסף שיתרום את יתרת הסכום הנדרש לשיפוץ המקווה. בשנה האחרונה קיים פרידמן משא ומתן עם מספר גורמים כשרק עמותת בית חב"ד בראשות הרב שדמי הרימה את הכפפה וארגנה את קבוצת התורמים המוכנים להשתתף בסכומים גדולים בשיפוץ המקווה. ביום רביעי האחרון, חתמו הצדדים על הסכם השיפוץ ובתוך שבועות ספורים יסתיים שלב התכנון ויחל שלב הביצוע.

 

אריה פרידמן: "מקווה אלפסי נמצא צמוד לרחוב ויצמן ובשל הגידול המאסיבי הצפוי בשנים הקרובות בשכונות שמסביבו – 3,500 יחידות דיור בנווה זמר, 450 בשכונת פאת שדה, 150 בפרויקט פינוי בינוי בויצמן ותכניות בנוי נוספות. בנוסף, המקווה המשופץ ישרת גם את קהילת חב"ד שעד היום נאלצו לנסוע מחוץ לעיר למקוואות על פי שיטת חב"ד. מתוך ראייה של מספר שנים קדימה, הגעתי למסקנה שיהיה צורך במקווה נשים במיקום הזה ולכן פניתי למשרד הדתות בבקשה להכיר במקווה אלפסי כמקווה המתאים למסלול "שיפוץ נרחב" שיהפוך את המקווה למקווה נשים עם אגף קטן ונפרד, הן במיקום והן בשעות הפעילות, לגברים".

פרידמן מוסיף שבמקביל לשיפוץ במקווה אלפסי הוא נמצא במשא ומתן עם תורמים לשיפוצים מורחבים במקוואות הרצל וקריית שרת: "כולי תקווה שבשנת 2018 נסיים תהליך שהתחלתי בו עם כניסתי לתפקיד – שדרוג משמעותי של כול מקוואות רעננה נשים וגברים כאחד".

 

 

 

הרב שדמי: "מצוות טהרת המשפחה חשובה ביותר ובה תלויה השלמות הגשמית והרוחנית של  המשפחה היהודית  ועם ישראל. הנני שמח על הזכות  שנתנה לבית חב"ד רעננה לשתף פעולה עם המועצה הדתית והעומד בראשה אריה פרידמן ולשפץ את מקווה אלפסי. השיפוץ יתבצע באופן מיטבי, ברמה גבוהה ובסגנון אירופאי, כיאה ומתאים לרמה הגבוהה של  תושבות רעננה. אני בטוח שהמקווה המפואר יחמיא לתושבות העיר"

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר