בית הקפה בפארק הבוקר צילום פרטי
בית הקפה בפארק הבוקר צילום פרטי

"פארק רעננה כבר לא זוכה להשקעה מצד העירייה"

תושבים מתלוננים על מצבו של פארק רעננה: שירותים מלוכלכים, מחירים מופקעים של מפעילי הדוכנים, בית קפה נטוש והזנחה מצד העירייה

פורסם בתאריך: 5.2.18 17:46

לאחרונה עולים ברשתות החברתיות פוסטים של תושבים מודאגים לגבי מצבו של פארק ברעננה. התלונות השכיחות מדברות על הזנחה, שירותים מלוכלכים, צואה של ציפורים וברווזים ברחבה, מחירים מופקעים של הדוכנים ועוד. הפוסטים גוררים אינספור תגובות המתלוננות על התנהלות העירייה בנושא וגם עולה השאלה, למה אין זכיין חדש לבית הקפה שנסגר?

בסוף השבוע פרסמה ט' פוסט בפייסבוק בו סיפרה כי רחבת בית הקפה סנטרל פארק שנסגר לאחרונה מלאה בצואת כלבים וציפורים. מספר ימים אחרי זה פרסמה א' פוסט בו סיפרה כי מצב השירותים בכי רע ושהם מזוהמים ומלטונפים. תושבת אחרת טענה כי מחירי המוצרים שמוכרים מפעילי הדוכנים בפארק מופקעים ושבקבוק קולה נמכר ב-12 שקלים.

"ביקרתי בפארק והשירותים שם במצב נוראי" מספרת א',  "ניירות טואלט על הרצפה, אסלות לא נקיות ואין גם שום מנקה בסביבה. למה אני צריכה ללכת עד ארומה בשביל להתפנות? חוץ מזה שמפעיל הדוכנים בפארק עבר את גבול הטעם הטוב בעיניי עם מחירים מוגזמים. בקבוק קוקה קולה עולה בפארק 12שקל. מישהו צריך לעשות סדר במקום הזה ומיד. אנשים באים לפארק עם ילדים וזה לא מחיר ריאלי לתשלום עבור שתייה. גם חבל שסגרו את בית הקפה שהיה שם כי זה היה מקום לכולם ואנחנו מאוד אהבנו לבוא לשם. צריכים לפתוח בית קפה חדש ומהר, עוד לפני הקיץ כי זו התקופה שכולם מבלים בפארק. אנחנו כבר התחלנו ללכת לפארקים מחוץ לעיר בגלל המצב הזה".

השירותים בפארק. צילום א.ח

השירותים בפארק. צילום א.ח

חבר מועצת העיר ניר קריסטל אומר כי גם הוא רואה שמצב הפארק מתדרדר, בעיקר בשנתיים האחרונות. "אני לא הפה של העירייה אבל אני כן קורא את הפוסטים ברשתות החברתיות ומבקר בפארק. לצערי הפארק בשנים האחרונות באמת איבד מיוקרתו בצורה דרמטית, בעיקר בשנתיים האחרונות. הפארק כבר לא זוכה להשקעה מצד העירייה והוא הפך להיות פחות אטרקטיבי מול האלטרנטיבות שקמו סביבנו. התושבים מצביעים ברגליים ויש אפילו ירידה בהכנסות של האמפי פארק וצמצום של מופעים לתושבי רעננה ופחות אירועים פתוחים לקהל. המצב הוא סופר חמור בעיני. מעיר שמתיימרת להיות פנינת השרון, מובילה ועם חזון, דוגמא ומופת, לא יכולה להתנהל בצורה הזו".

למה הזכיין שנבחר במכרז ויתר על האופציה לפתוח את בית הקפה במקום?

"דרך ההתנהלות במכרז היתה שטות גמורה. אני טוען שלא היה צריך להפסיק את עבודתו של הזכיין הקודם עד היום בו נבחר זכיין חדש. זה לגיטימי לצאת למכרז חדש וצריך לעשות את זה מדי כמה שנים אבל עד שבוחרים זכיין, למה להפסיק את פעולת המקום? אני מניח שזה חלק מההזנחה אבל זה לא תקין ולא צריך להיות ככה".

ומחירי הדוכנים המופקעים?

"מחירי הדוכנים זה עניין של העירייה שצריכה להגדיר מכרז ובו התנאים שבהם מוכרים ולפי זה לאפשר עבודה. בקבוק קולה לא אמור לעלות 12 שקלים. נכון שאפשר להגיד שעלויות המפעיל בשבת גדולות יותר, אבל מן הסתם כשיוצאים למכרז, יושבים על כל הפרטים, כולל המחירים ומובן שזכיין שעובד בפארק צריך לשבת עם אנשי מקצוע בעירייה ולקבוע מחירון מומלץ. יש דרכים לעשות זאת בצורה מקצועית כי לא חסרים בעלי מסעדות וקיוסקים או מפעילים שיכולים להמליץ , עוד לפני המכרז".

פארק רעננה צילום עזרא לוי

הפארק בימים נקיים יותר. צילום עזרא לוי

 

 

חיים שמשי, פעיל חברתי מוכר בעיר,מספר כי הפארק הגיע למצב הזה בגלל הזנחת העירייה שאולי חושבת שבחורף לא מגיעים הרבה אנשים. "ממה שאני ראיתי זה באמת נראה לא טוב", הוא אומר, "זה לא תמיד היה ככה. עד לפני כמה חודשים האזור של בית הקפה והרחבה, היה מסודר ונקי. אולי זה בגלל החורף, בעירייה חושבים שפחות אנשים מגיעים אז אפשר לחפף אבל עובדה שאנשים כן מגיעים. כבר תקופה ארוכה שאין שם בית קפה אז הרוכלים מסביב מרשים לעצמם להעלות את המחירים. העירייה צריכה לתת למי ששוכר את המקום, הנחה בארנונה.. שיפתחו אפילו שני מקומות שתיהיה תחרות. צריך לבחור משהו שמתאים במיוחד בימי שמש בחורף ובקיץ, אנשים אוהבים להגיע לשם, ורצוי שהמחירים יהיו שפויים שכולם יוכלו לרכוש שתיה ואוכל לילדים וזה מתחיל בעירייה. יש כאן בעיה לגבי המכרז הזה ושורש הבעיה הוא בעיריה ולא הגיוני שרק בן אדם ניגש למכרז".

מעיריית רעננה נמסר: "פארק רעננה הוא הריאה הירוקה הגדולה בעיר והוא משתרע על שטח של כ-200 דונם ומהווה מוקד משיכה עיקרי לתושבי העיר ולמבקריה, הנהנים ממתקניו המתקדמים,  פינת החי, הצפרייה  מגרשי הספורט הפתוחים ועוד. עיריית רעננה, בהובלת מנהלת הפארק, מקפידה על ביצוען של עבודות ניקיון ותחזוקה שוטפות בפארק רעננה, והאגם שבמרכזו, באמצעות צוות ניקיון ייעודי לשביעות רצון המבקרים. את הפארק פוקדים אלפי אנשים וילדים ביום מכל רחבי הארץ, ומטבע הדברים ייתכנו מקרים המצריכים תגבור ניקיון נקודתי, עליהם יש לדווח למוקד העירוני, והם זוכים למענה וטיפול מידי. אנו שבים וקוראים לציבור הרחב ולתושבי העיר לשמור על כללי הסדר והניקיון למען רווחת המבקרים. לעניין המחירים הנגבים בדוכני הפארק, בימים אלו מתנהל מו"מ לבחירת זכיין ונושא המחירים יוסדר מול הזכיין שיבחר. מחירי המוצרים יהיו בכפוף לכל דין שחל/יחול על מחירי המוצרים ו/או העלאתם.  במקביל מתנהל בימים אלו מו"מ עם מספר זכיינים בנושא הפעלת בית הקפה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר