עיריית רעננה צילום עזרא לוי
בניין עיריית רעננה צילום עזרא לוי

רעננה היא הרשות היעילה ביותר באזור השרון

ממחקר שערכה חברת המידע העסקי CofaceBdi עולה כי רעננה נמצאת במקום הראשון בדירוג היעליות של העיריות בארץ ובמקום ה-18 בדירוג היציבות

פורסם בתאריך: 7.2.18 13:15

חברת המידע העסקי  CofaceBdi  ערכה מחקר בנושא יציבות, יעליות ודירוג סוציו אקונומי של הערים והמועצות המקומויות בארץ. מסגרת המחקר דירגה החברה את יעילות הרשויות שהיא היכולת של העיריות לספק רמה גבוהה של שירותים לתושבים, במינימום משאבים. הרשות היעילה ביותר באזור השרון הינה רעננה. במקום השני נמצאת השכנה, כפר סבא במקום השביעי, הוד השרון  נמצאת הרחק מאחור במקום ה-14 ואילו הרצליה במקום ה-15.

דירוג היציבות הפיננסית של העיריות משקלל בתוכו מספר מרכיבים כגון: ניהול נכון של תקציב, יכולת לגבות תשלומים שוטפים  מהתושבים ועוד. במקום הראשון בדירוג היציבות דורגה השנה לראשונה עיריית הרצליה והדיחה את נס ציונה שדורגה במקום הראשון בדירוג היציבות הפיננסית במשך 4 שנים ברציפות. רעננה שבשנה שעברה דורגה במקום ה-17 בדירוג היציבות, ירדה השנה למקום ה-18, כפר סבא נמצאת במקום ה-12.

הדירוג הסוציו אקונומי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מבדיל בין האוכלוסיות חזקות לבין החלשות ובוחן בין היתר ההכנסה הממוצעת לנפש, רמת המינוע, אחוז זכאים לתעודת בגרות, אחוז הסטודנטים, אחוז דורשי עבודה, יחס תלות ואחוז ומקבלי גמלה להבטחת הכנסה. הערים באזור השרון (רעננה, הוד השרון, הרצליה וכפר סבא) נמצאות במקום השמיני בדירוג זה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תהילה ינאי, מנכ״לית משותפת בחברת CofaceBdi: "יציבות פיננסית של עירייה או רשות מקומית מורכבת ממספר מרכיבים, כגון ניהול נכון של תקציב, היכולת לגבות תשלומים שוטפים וחובות העבר מהתושבים ועסקים ועוד. המשמעות של הדבר הוא שדירוג סוציו אקונומי נמוך או גבוה של התושבים לאו דווקא מעיד על חוזקה הפיננסי של העירייה או המועצה. התנהלות תקציבית ופיננסית של העיריות והמועצות מובילה בסופו של דבר לשירות טוב יותר לתושבים שלה״.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר