משפחת חסון ומשפחת שמשי

המטלות, הארוחות, השגרה והחלומות: פרויקט מיוחד ליום המשפחה

מי עושה קניות ומי ממלא מדיח, איך מתנהלת ארוחת ערב ומתי הולכים לישון, מה עושים ביחד ומה הכי חסר. רגע לפני יום המשפחה, שלוש משפחות מקומיות פותחות בפנינו את הדלת

פורסם בתאריך: 15.2.18 08:31

"הכי חסר לנו יותר זמן איכות יחד"

במשפחת שמשי מחכים לימי שבת כדי לצאת לטיולים המשפחתיים

חיים ומעיין שמשי רעננה פרויקט משפחות

משפחת שמשי

מי: חיים (35) ומעיין (32) שמשי מרעננה. חיים עובד בהייטק ומעיין בעיריית רעננה. לשניים שני ילדים, אור (4) והראל בן השנתיים.

יום בחיינו: חיים:"אני מתעורר ברבע לשבע בבוקר, ואילו מעיין מתעוררת בשש וחצי. היא זו שמתחילה לארגן את הילדים, כולל צחצוח שיניים, עוזרת להם להתלבש, מכינה איתם את התיקים ואת ההסעות למוסדות החינוך אנחנו מחלקים בין שנינו. אני לוקח לגן את אור ומיין לוקחת את הראל למעון. מאחר ומעיין מתחילה לעבוד בשעות הצהריים, אז היא מספיקה לעשות סדר בבית. בדרך כלל אבא שלי אוסף בצהריים את הבן הגדול ואת הקטן אשתי אוספת כשהיא חוזרת מהעבודה. אחר הצהריים אנחנו בדרך כלל הולכים לקניון עם הילדים או שמעיין לוקחת אותם לג'ימבורי, או למפגש עם חברים בשביל להעסיק אותם. בימים חמים אנחנו הולכים איתם לפארק. בשעה שש בערב בערך אנחנו חוזרים הביתה ואז מתחילים בהכנות לקראת ארוחת ערב ושינה. לרוב מעיין מבשלת כי היא חוזרת יותר מוקדם אבל ביום שישי אנחנו מחלקים את הבישולים בינינו. עד השעה שבע וחצי גג שמונה הילדים במיטות אחרי מקלחת וארוחת ערב ואז זה הזמן שלנו, לדבר, לצחוק ולצפות בסדרות שאנחנו אוהבים לצפות ביחד או איזה סרט. ואז חוזר הכל למחרת בבוקר שוב".

ארוחות: "אנחנו אוכלים ביחד כל השבוע, ממש כל ערב אלא אם כן מעיין והילדים הלכו לג'ימבורי וחזרו מאוחר או שהיה לנו אירוע. לרוב אנחנו אוכלים בבית, סביב השולחן ולעיתים בחוץ במסעדה או בקניון. אנחנו מעדיפים ליצור מסגרת קבועה שאוכלים כל ערב בבית כל המשפחה"

חלוקת תפקידים: "אני אחראי על הקניות ואני עושה את זה לרוב אחרי העבודה. אני גם מבשל מדי שישי בבית ומעיין אחראית בעיקר על להיות יותר עם הילדים, להעסיק אותם אחרי המסגרות, היא אחראית גם על ההסעות".
על מה לא מוותרים כמשפחה: "בכל שבת אנחנו מטיילים ביחד. אנחנו נפגשים עם חברים והילדים שלהם. הבילוי יכול להיות בפארק, לרכוב על אופניים, ללכת למרכזים שפתוחים בשבת. בשבת האחרונה נסענו לגן החיות בקריית מוצקין כי המשפחה של אשתי מאזור הצפון. חשוב לנו לעשות דברים ביחד. אנחנו גם צופים בטלוויזיה ביחד".

מה הכי חסר לכם כמשפחה: "הכי חסר לנו יותר זמן איכות יחד. שיהיה לי יותר זמן להשקיע במשפחה ובילדים ובאשתי. אני מרגיש ויודע שאשתי עושה הרבה מאוד בבית כי אני רוב הזמן עסוק ונוצר מצב שהיא בעצם עושה כמעט את הרוב, בעיקר בכל מה שקשור לבית".

"מאחר ואני גרושה אז אני עושה הכל בבית"

במשפחת חסון לא מוותרים על ארוחות ערב ביחד ומחכים לקיץ כדי לטייל ברחבי ארץ

אורית חסון פרויקט משפחות רעננה

משפחת חסון

מי: אורית חסון בת-35 מרעננה, גרושה ומגדלת לבד את שני ילדיה: אריאל אפרים (10) והלל יוסף (9). אורית עובדת כסייעת בבית ספר דקל ברעננה וכאורזת ופורקת דירות ומסדרת ארונות לעסק שלי קוראים "להפשיט את הבית).

יום בחיינו: "אני מתעוררת בכל יום בשעה 04:30 , לפנות בוקר, מכינה לי את הכוס קפה שלי מעשנת סיגריה ומתארגנת. כל ערב לפני שאנחנו הולכים לישון אני מארגנת לילדים מראש את הבגדים שלהם לבוקר ללימודים. אחרי שאני מתארגנת אני בודקת להם את התיקים ומכינה לכל אחד את הכריך שהוא אוהב יחד עם פרי ובקבוק מים. לקראת השעה 06:00 הלל נכנס להתקלח ואריאל מתארגן. עד שש וחצי הם לבושים טיפ טופ אחרי ארוחת .בשעה 07:00 הלל יורד להסעה ובשעה 07:20 אריאל עולה להסעה ואני בשעה 07:30 כבר ממתינה להסעה מחוץ לבית הספר "דקל" לילדה שאני מתפקדת כסייעת שלה. אני מסיימת לעבוד ב-13:30 ומגיעה ישר הביתה. אריאל מגיע בשעה 14:00 והלל בשעה 17:00 . אני מכינה יום לפני אוכל ליום של המחרת אנחנו יושבים לאכול צהריים יחד אני ואריאל. אחרי זה במידה ויש שיעורי בית אז אנחנו יושבים ביחד להכין שיעורי בית. במידה ויש מזג אוויר נעים אז אנחנו מטיילים נוסעים עם חברים לפארק. אחר כך אנחנו מגיעים הביתה, מקלחות, ארוחת ערב, צחצוח שיניים ולמיטה. אחרי שהם עולים למיטות אני נכנסת להתקלח מחליפה לפי'גמה מתיישבת בסלון רואה איזו סדרה ומקפלת את עצמי למיטה".

ארוחות: "בכל יום אני מבשלת, לרוב תוספות כמו אורז או פתיתים או ירקות מבושלים. סלט ירקות יש אצלנו בשולחן בכל ארוחה והם מאד אוהבים שניצל תירס בשישי שבת אנחנו הולכים להורים שלי לקידוש. אמא שלי מכינה קוסקוס, מפרום, טבחות וחמין".

חלוקת תפקידים: "מאחר ואני גרושה אז אני עושה הכל. אני עושה קניות, אני מכבסת, אני מבשלת. אריאל אפרים והלל יוסף יודעים לעשות את כל מטלות הבית, הם שוטפים כלים, מורידים זבל, הם יודעים לשטוף רצפה והם מפעילים מכונת כביסה. הם עוזרים לי בכל מטלות הבית והם לא עצלנים".

על מה לא מוותרים כמשפחה: "בימים שיש שמש אנחנו נוסעים בכל פעם לפעילות אחרת, פעם הצגה בקניון רננים, פעם לסרט באושילנד ופעם הצגה בקניון שבעת הכוכבים. אנחנו נוסעים לפארק רעננה, פארק בהרצליה , לספורטק בהרצליה. בקיץ אנחנו נוסעים לבתי מלון, לכנרת, לסחנה, לספארי, ללונה פארק מטיילים ומכירים את הארץ.  חוץ מזה, אני ואריאל אפרים אוכלים קבוע ארוחת צהריים ביחד ואנחנו משוחחים וכל אחד משתף בחוויות מהיום שלו. בערב אנחנו יושבים כולנו לארוחה".

מה הכי חסר לכם כמשפחה: "לא חסר לנו כלום ! יש לנו אחד את השני ויש לנו דירה מהממת ואת ההורים שלי שהם חסד עליון והכי חשוב לא חסר לילדים שלי כלום".