עדה רמון צילום דני שביט
עדה רמון צילום דני שביט

טענות על הטיית הבחירות לראשות הסתדרות המורים בשרון

סיעת נחל, בראשותה של תושבת העיר עדה רמון, עתרה לבית המשפט המחוזי בטענה כי כ־580 מורים מאזור השרון לא הצביעו בבחירות בעקבות אי הגעת קלפיות נודדות

פורסם בתאריך: 11.6.17 10:08

ביום חמישי שעבר התקיימה ספירת הקולות האחרונה בבחירות המשלימות להסתדרות המורים, שהתקיימו ב-16 במאי. מספירת הקולות עולה כי סניף סיעת נחל בשרון, בראשותה של תושבת העיר, עדה רמון, קיבלה פי שלושה יות קולות בהשוואה לסיעה השנייה בגודלה בשרון, אמ"י, שעומדת כיום בראשות הסתדרות המורים באזור. למרות זאת הסיעה בראשותה של רמון לא הבטיחה את מקומה בראשות הסתדרות המורים בשרון, מאחר וסך הסיעות (שבע) האחרות יכולות להרכיב קואליציה. לסיעת נחל בשרון חסרים 71 קולות על מנת לנצח את הבחירות ולהנהיג את הסתדרות המורים בשרון.

לאחר סיום ספירת הקולות הגישה סיעת נחל הארצית, בראשות גילה קליין, עתירה לבית המשפט המחוזי בטענה להטיית הבחירות באזור השרון, בו נמנעה מכ-580 מורים זכות הבחירה בעקבות קלפיות ניידות שלא הגיעו לבתי ספר רבים באזור השרון והשומרון. ביום שישי שעבר הפגינו עשרות מורים מחוץ לבית המשפט השלום בתל אביב בקריאה לביטול הבחירות להסתדרות המורים בעקבות הטענות לזיופים. "במצב הנוכחי זכיתי, רק שמאוד יכול להיות שתהיה קואליציה ואז כמובן שסך כל הסיעות שיש יעלה על ההישג שלנו", אומרת רמון, "קיבלנו שמונה מנדטים ואילו הסיעה השולטת קיבלה רק שניים. פנינו לבית המשפט המחוזי מכיוון שלדעתנו הבחירות נעשו שלא בתם לב. בבוקר הבחירות הורידו קלפיות ניידות שהיו אמורות להגיע לבתי ספר, מה שאומר שבין 15-20 בתי ספר בשרון לא קיבלו את הזכות להצביע. המורים חיכו שהקלפיות יגיעו אליהם והקלפי לא הגיע. אני סבורה שמתוך ה-580 מורים שלא הצביעו היו בוחרים יותר מ71 מורים בסיעה שלנו מה שהיה נותן לנו להרכיב את הסניף ולהנהיג".

יו"ר  ועדת הבחירות המרכזית, יעקב שמעוני, מסר בתגובה לטענות: "לצערי, מאד עלוב ומביך שמערכת הבחירות של הסתדרות המורים מלווה באלימות ובהפצת שקרים של ממש, לרבות הכפשות אישיות וזדוניות עלי אישית. אדגיש שכל תלונה שהובאה בזמן אמת, טופלה על ידי ועדת הבחירות ועל ידי ככל שניתן היה. בכל מעמד ספירת הקולות נכחו נציגי הסיעות השונות ובנוסף היה פיקוח של חברי ועדת הבחירות לרבות שלי עצמי. הספירה התנהלה באופן תקין ומסודר ולא הובאה בפנינו כל תקלה. ועדת הבחירות פועלת, ככל שניתן, על אף קשיים שהיא נתקלת בהם, להצליח לקיים בחירות תקינות והוגנות".

מסיעת אמ"י העומדת בראש סניף השרון של הסתדרות המורים נמסר: "מצער לראות את התנהלותה של סיעת נחל בשרון שמסרבת לקבל את דין הבוחר. כנראה שהכישלון המהדהד העביר אותם על דעתם וגרם להם לעסוק באופן אובססיבי בהשמצות, שקרים והטלת רפש. מוטב היה שיכירו בהפסדם, יקבלו את הכרעת הבחירות ולא ינסו לגרור את הסתדרות המורים לקיפאון בערכאות משפטיות כאלה ואחרות".

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר