עמנואל מספר את סיפור חייו
עמנואל מספר את סיפור חייו

הקהילה הרפורמית בעיר מבקשת מכם לתרום למבקשי המקלט

נציגי הקהילה מבקשים מהתושבים לתרום ביגוד, אוכל וצעצועים למבקשי המקלט. חוץ מזה קיימו בקהילה ערב הסברה בנושא הפליטים ובגני הילדים הכינו משלוחי מנות למענם

פורסם בתאריך: 18.2.18 11:50

כ-60 אנשים מרעננה הגיעו בשבוע שעבר לאירוע התרמה למען מבקשי המקלט שהתקיים בבית הכנסת "קהילת רענן-בית שמואלי". האירוע חותם שבועיים של פעילויות הסברה בנושא הפליטים ומבקשי המקלט בישראל וכחלק מהערב המיוחד סיפר למשתתפים, עמנואל, פליט  מאריתראה שחי בארץ  כעשור על הסיבה שבגללה ברח מהבית שלו, כיצד הגיע לארץ ועל המשפחה שמפוזרת בכל רחבי העולם.

יוסי כהן, מנכ"ל קהילת רענן: "חשבנו איך אנחנו, כחלק מפעילויות תיקון עולם ופעילויות של צדק חברתי, עושים משהובעניין מבקשי המקלט וגירוש הפליטים. פנינו לארגון "עומדים יחד" על מנת לעשות שיתוף פעולה בינם לבין הקהילה וזאת כדי לתת לקהל הרחב מידע וכלים לפעולה, מתוך המחשבה שיש חוסר ידיעה לגבי הגירוש של מבקשי המקלט. כבית שמתעסק בתחום של צדק חברתי, חשבנו שיהיה ראוי לארח ערב  הסברה ולמידה".

לאחר שעמנואל סיפר את סיפור חייו עלתה לבמה רבת הקהילה, חן בן אור צפוני, והסבירה למה כקהילה יהודית אסור לנו להתעלם ממה שקורה מסביבינו. "המחוייבות שלנו כיהודים היא לראות את הסבל ולא להתעלם ממנו", אמרה בן אור צפוני, "לדאוג לאנשים שנמצאים במצוקה, עם כל המורכבות הפוליטית והמשפטית של הדבר הזה. אנחנו לא יכולים לעצום עיניים. גם אנחנו התחלנו כפליטים והתפקיד שלנו כיהודים זה שלדאוג שזה לא יקרה ולא להתעלם".

אחרי רבת הקהילה עלה לבמה אורי וולטמן נציג אירגון "עומדים ביחד" שהציג הציג את כמות האישורים וההכרה שנותנים ברחבי העולם לפליטים ומבקשי מקלט לעומת ישראל.  90 אחוז מהפליטים ברחבי העולם מבקשים להיות מוכרים כמבקשי מקלט ומקבלים אישורים מהארצות בהן הם חיים. לעומת זאת, מתוך 14 אלף בקשות שהוגשו על ידי פליטים בישראל רק 11 אנשים קיבלו אישור (עשרה מארתריאה ואחד מסודן), שזה פחות מחצי אחוז. בסוף האירוע התבקשו המשתתפים לסייע בפעולות נגד הגירוש ולחלק חומרי הסברה,להחתים עצומות, לאסוף מתנדבים ולצאת להפגנות.

 

בנוסף לערב ההסברה, הקהילה אוספת תרומות למבקשי המקלט ובגני הילדים של הקהילה מכינים משלוחי מנות לילדי הפליטים. "זה תהליך שהתחלנו להניע עם חברי הקהילה", אומר כהן, "כל תושבי העיר מוזמנים לעזור באיסוף מזון, חיתולים, מטרנה ודברים לילדים. את התרומות יש להביא למתחם הקהילה ברעננה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר